چطوری میشه

ایجاد و انتشار کتاب با WordPress & PressBooks

ایجاد و انتشار کتاب با WordPress & PressBooks

لطفاً توجه داشته باشید که Pressbooks پشتیبانی از افزونه خود را متوقف کرده است و دیگر با وردپرس سازگار نیست.

اگر به دنبال ابزاری ساده و سرراست برای ایجاد، ویرایش و انتشار کتاب‌های خود هستید، بیشتر به دنبال آن نباشید، از PressBooks استفاده کنید و از ایجاد کتاب خود با استفاده از وردپرس محبوب لذت ببرید.

PressBooks همه ابزارهای ضروری برای ایجاد  کتاب های الکترونیکی و حتی کتاب های چاپی را در اختیار شما قرار می دهد. این به شما امکان می‌دهد کتاب‌های خود را در همه فرمت‌های داده اصلی صادر کنید تا کتاب‌های شما به راحتی بر روی هر قالب کتاب الکترونیکی برای Amazon Kindle، Apple iBooks، Nook، Kobo و دیگران بروند. شما می توانید کتاب خود را به صورت PDF برای چاپ روی کاغذ صادر کنید، و همانطور که کتاب های خود را در WordPress ایجاد می کنید، می توانید یک صادرات XML آشنا نیز دریافت کنید.

BookPress در واقع یک WordPress MultiSite  (WPMS) است. کاربران می توانند برای ایجاد تعداد نامحدودی کتاب در شبکه ثبت نام کنند و هر کتاب یک سایت در شبکه WPMS است.

افزونه وردپرس PressBooks

BookPress MultiSite با افزونه منبع باز PressBooks پشتیبانی می‌شود. هرکسی می‌تواند افزونه را از Github دانلود کرده و آن را در یک نصب جدید وردپرس چند سایتی فعال کند تا آن را به یک پلتفرم انتشار کتاب تبدیل کند.

توسعه‌دهنده پیشنهاد می‌کند از PressBook.com به عنوان یک پلتفرم آماده و مدیریت شده استفاده کنید. باید بگویم که با او موافقم، زیرا انتشار کتاب های الکترونیکی تنها ایجاد فایل صادراتی نیست، مرحله جدیدی از آثار پیچیده در انتظار نویسندگان است تا کتاب خود را در چندین بازار بزرگ مانند آمازون یا iBook توزیع کنند. حالا بیایید ببینیم که PressBooks در واقع چیست.

PressBooks چیست؟

A chapter in PressBooks is very similar to WP standard post formats and includes "chapter meta-data" without taxonomies

یک فصل در PressBooks بسیار شبیه فرمت‌های پست استاندارد WP است و شامل «فرا داده‌های فصل» بدون طبقه‌بندی است< /p>

PressBooks تمام ویژگی‌های ضروری یک کتاب را فراهم می‌کند، از جمله:

موضوعات جلویی، مسائل پشتی، قطعات و فصل‌ها و متا داده‌های کتاب‌ها و فصول استاندارد. سپس نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را سازماندهی کنند و تکمیل‌های خوب را انجام دهند.

نویسندگان مجازند کتاب های خود را به صورت خصوصی ایجاد کرده و آنها را صادر کنند، اما آنها همچنین گزینه ای برای انتشار عمومی کتاب های خود دارند و کاربران می توانند کتاب ها را در یک سایت وردپرس نصب شده در زیر دامنه PressBooks مطالعه کنند. سه موضوع برای انتخاب بوم برای کتاب‌ها وجود دارد، همه تم‌ها مینیمال هستند و از کتاب‌های چاپی الهام گرفته شده‌اند:

PressBooks theme options

گزینه های طرح زمینه PressBooks

در قسمت جلویی، PressBooks بسیار شبیه یک کتاب کاغذی است:

PressBook Frontend

PressBook Frontend

PressBooks مزایا و معایب

PressBooks قابل اعتماد، سریع و محکم است. آنچه را که می گوید انجام می دهد و آن را هموار انجام می دهد، اما در مقایسه با امکانات و انتظارات بسیار کم است. من متوجه شدم که PressBooks در پایه یک نتیجه نهایی دارد. نکته اصلی سازگاری فایل های صادر شده با پلتفرم های توزیع محترم است. این یک هدف بسیار قانونی است، اما در نتیجه PressBooks از آخرین روند انتشار محتوا عقب است و کسب درآمد و سودآوری بسیار دشوار است. بیایید ببینیم چرا.

طرحهای ساده پاسخگو

بیایید Kindle کلاسیک را به عنوان پیشگام پلتفرم‌های کتاب الکترونیکی ببینیم. آمازون Kindle را ایجاد کرد و با دسترسی به تجزیه و تحلیل داده های جدید و آگاهی از فناوری، افراد باهوش در آمازون می دانستند که عصر رسانه های چاپی به پایان رسیده است. فقط زمان زیادی است که اکثر خوانندگان به انتشارات مبتنی بر وب روی بیاورند.

خب آمازون با تغییر دادن فناوری خواندن و مهمتر از آن تغییر عادات مردم کار بزرگی انجام داده است. این یکی از سخت ترین کارها برای تغییر عادات قدیمی است.

PressBooks از روندی که آمازون شروع کرده استفاده می کند. ایجاد کتاب‌های الکترونیکی آنلاین در قالبی شبیه جلد شومیز، خواندن کتاب‌ها را برای خوانندگان مسن‌تر (که ممکن است به اندازه نسل‌های جوان‌تر باز یا مایل به استفاده از فناوری نباشند) آسان و آشنا می‌سازد.

موضوعات PressBooks پاسخگو هستند و به طرح‌بندی تک ستونی ساده با پیمایش پیکان چپ/راست می‌چسبند. این کارآمد است، اما لزوماً جذاب‌ترین چیدمانی نیست که می‌توانید بخواهید. اگر طرح‌های مینیمال را دوست دارید، باید با یکی از قالب‌های PressBooks آماده باشید. اما اگر چیزی با سبک یا فلش بیشتر می‌خواهید، ممکن است بخواهید برای سفارشی کردن ظاهر سایت خود یک توسعه‌دهنده وب استخدام کنید.

جاسازی‌های ویدیوی فقط محلی

PressBooks به نویسندگان اجازه نمی دهد که ویدیوی شخص ثالث را در محتوای خود جاسازی کنند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از ویدیوهای خود استفاده کنید، باید ویدیوهای خود را در کتابخانه رسانه خود میزبانی کنید (مجاز نیست Vimeo یا iframe YouTube).

اما چه اتفاقی برای ویدیو در یک متخصص PDF می افتد؟ خب، راه‌های زیادی برای رسیدگی به آن وجود دارد، من فکر می‌کنم ساده‌ترین روش این است که ویدیو را با یک URL کوتاه که به یک نسخه YouTube یا Vimeo ویدیو پیوند داده شده است، در قالب PDF جایگزین کنید. به هر حال محدود کردن کاربر به رسانه های خود میزبان کمی چالش است که PressBooks برای خود ایجاد کرده است، به خصوص در عصری که YouTube استاندارد طلایی ویدیو است.

میکرو قالب بندی

PressBooks متا داده‌های کتاب‌ها و فصل‌ها را پذیرفته است، این لازم است اما کافی نیست.  قالب‌های کوچک مانند Schema.org باید حداقل روش‌ها برای ساختار داده‌های مختلف باشند.

فرض کنید در حال نوشتن یک کتاب آشپزی در پلتفرم PressBooks هستم. من به فراداده کتاب نیاز دارم، همچنین به فراداده دستور پخت نیاز دارم. علاوه بر این، من دوست دارم یک طبقه‌بندی سفارشی با سلسله مراتبی برای موادم داشته باشم، دسته‌های سطح بالا می‌توانند مواردی مانند: سبزیجات، ادویه‌ها، گوشت‌ها و غیره باشند و همه مواد را می‌توان در زیر شاخه‌ها سازمان‌دهی کرد.

سپس می‌توانم فهرستی از مواد اولیه را به خوانندگان نشان دهم یا به خوانندگان اجازه دهم دستور العمل‌های فیلتر شده بر اساس فیلدهای سفارشی را جستجو کنند و آنها می‌توانند تمام غذاهای حاوی ماهی یا فلفل دلمه‌ای را ببینند. وردپرس ابزارهای گسترده ای برای ساختار داده ها با متا داده های سفارشی، فیلد سفارشی، طبقه بندی های سفارشی، قالب های پست و انواع پست های سفارشی دارد.

همچنین ویژگی هایی مانند برچسب گذاری جغرافیایی وجود دارد که می تواند کتاب های ایجاد شده توسط PressBooks را متحول کند. تصور کنید وقتی کتابی را در رایانه لوحی خود می‌خوانید، اگر نام مکانی را در متن می‌بینید و روی آن ضربه می‌زنید، فوراً تصویر نمای خیابان Google از آن مکان را در یک لایت باکس می‌بینید.

در حال حاضر، PressBooks از این ویژگی‌ها پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر این ویژگی‌ها را پشتیبانی کنند، مزیت بزرگی خواهد بود. این به گروه جدیدی از تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد تا وارد بازار شوند. امیدواریم این چیزی باشد که آن‌ها به اضافه کردن آن فکر می‌کنند، اما تا آن زمان این چیزی است که باید با یک توسعه‌دهنده وب مشورت کنید تا ببینید آیا می‌توان یک موضوع سفارشی برای نیازهای شما طراحی کرد.

با در نظر گرفتن Evernote به عنوان مثال دیگر، این برنامه محبوب است زیرا به کاربران کمک می کند یادداشت هایی را با برچسب بنویسند، تصاویر اضافه کنند و صدا را در یک یادداشت ضبط کنند. این نوع محتوایی است که کاربران انتظار دارند. Evernote این کار را برای سازماندهی یادداشت‌ها انجام داد، تصور کنید چقدر شگفت‌انگیز خواهد بود اگر PressBooks ویژگی‌های مشابهی را برای غنی‌سازی کتاب‌های خود اضافه کند.

اشتراک گذاری اجتماعی

PressBooks از دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی برای Twitter، Google+ و Facebook در نسخه وب کتاب‌های شما پشتیبانی می‌کند. این یک راه عالی برای خوانندگان شما است تا فصل های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند و کمی بیشتر در معرض دید شما قرار بگیرند. اما اینها نسبتاً ساده هستند و در حال حاضر تنها گزینه ای که دارید این است که اشتراک گذاری را در تمام صفحات خود به طور کلی فعال یا غیرفعال کنید. خوب است که گزینه‌های استایل و همچنین شبکه‌های اجتماعی بیشتری را مشاهده کنید.

کسب درآمد

در حال حاضر PressBooks شما را قادر می سازد یک کتاب الکترونیکی مبتنی بر وب ایجاد کنید که می تواند به فایل های PDF، MOBI یا EPUB نیز صادر شود. اما من از روش‌هایی برای کسب درآمد از کتاب‌هایی که ایجاد می‌کنید بدون افزودن افزونه اضافی اطلاعی ندارم.

یک گزینه ایجاد عضویت در کتاب الکترونیکی ممتاز با استفاده از محدود کردن محتوای حرفه‌ای الف>. به این ترتیب می توانید صفحات فصل 1 کتاب های خود را عمومی کنید و بقیه مطالب خود را برای اعضا قفل کنید. توجه – من واقعاً سازگاری این دو افزونه را آزمایش نکرده‌ام، اما انتظار دارم که به خوبی کار کند.

از طرف دیگر، می‌توانید کتاب‌های خود را در آمازون، iBooks، و غیره بفروشید. قالب‌های PressBooks به درستی صورت می‌گیرد، بنابراین باید هنگام آپلود فایل خود برای فروش مشکلی داشته باشید. یا می توانید از WooCommerce یا یک افزونه تجارت الکترونیک مشابه برای فروش نسخه های PDF کتاب های الکترونیکی خود در وب سایت خود استفاده کنید. . سناریوهای زیادی را می توان برای کسب درآمد از برنامه تعریف کرد یا در نظر گرفت.

PressBooks Pro

در حال حاضر افزونه PressBooks کاملاً رایگان است، اما اگر بخواهید به آنها اجازه دهید کتاب آنلاین یا پلت فرم کتاب شما را برای شما مدیریت کنند، 3 طرح برتر ارائه می دهند. اگر می‌خواهید واترمارک‌ها را از صادرات PDF کتاب الکترونیکی خود حذف کنید، باید به یکی از این طرح‌ها ارتقا دهید، که از 19.99 دلار شروع می‌شود (هزینه یک بار بر اساس هر کتاب).

PressBooks Printing

اگر می‌خواهید نسخه‌ای از کتاب الکترونیکی خود را با جلد کاغذی تهیه کنید، PressBooks خدمات چاپ ارائه می‌کند. هزینه راه اندازی 50 دلار و حداقل سفارش 50 دلار وجود دارد، اما همین. توجه به این نکته مهم است که کتاب‌های چاپ شده توسط PressBooks دارای ISBN نیستند، فقط یک بارکد عمومی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید بین خرده‌فروش‌ها یا کتابخانه‌ها توزیع کنید، باید قبل از چاپ، ISBN خود را مرتب کنید تا کد روی جلد شما درج شود.

از طرف دیگر، می‌توانید با BookBaby برای چاپ و توزیع کتاب خود استفاده کنید. آن‌ها گزینه‌ها، بسته‌ها و افزودنی‌هایی مانند چاپ در صورت تقاضا با شروع از ۱۹۹ دلار، خدمات ISBN یا حتی چاپ تک کتاب با قیمت ۱۹ دلار ارائه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، صفحه قیمت آنها را بررسی کنید.

BookBaby هیچ هزینه ای از فروش دریافت نمی کند، با این حال یک داشبورد کاربردی در اختیار نویسندگان قرار می دهد تا فروش خود را در کانال های مختلف مدیریت کنند. برای کتاب‌های چاپی، نویسندگان به‌طور اختیاری می‌توانند تیراژهای کوچک تا 25 جلد را سفارش دهند و ممکن است برای هر چاپ فقط چند دلار هزینه داشته باشد.

در حال تکمیل

PressBooks یک مفهوم عالی است و می تواند در ایجاد و انتشار کتاب الکترونیکی پیشرو باشد. پتانسیل زیادی برای ایجاد کتاب های الکترونیکی رایگان و ممتاز برای تبلیغ وب سایت یا کسب درآمد از وبلاگ خود وجود دارد. امیدواریم آن را امتحان کنید زیرا PressBooks یک راه نسبتاً آسان برای ایجاد کتاب‌های الکترونیکی با وردپرس است (و وقتی این را با راهنمای ما برای فروش کتاب های الکترونیکی با وردپرس در مسیر موفقیت خواهید بود).

پس نظر شما در مورد PressBooks چیست؟ این را امتحان کرده ای؟ چه ویژگی هایی را دوست دارید؟ یا آیا ویژگی هایی وجود دارد که دوست دارید PressBooks داشته باشد؟ به ما اطلاع دهید و گفتگو را در نظرات زیر شروع کنید!

مقاله نوشته شده توسط پوریا استراکی. می‌توانید پوریا را در تویتر یا لینکدین دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا