چطوری میشه

نکاتی برای شل کردن وب سایت وردپرس خود برای عملکرد بهتر

نکاتی برای شل کردن وب سایت وردپرس خود برای عملکرد بهتر

هر فردی می خواهد در زندگی خود سازماندهی شود و همه چیز را تحت کنترل و به شیوه ای ثابت سازماندهی کند. شما همیشه وسایل غیر ضروری را از خانه خود بیرون می آورید تا آن را تمیز نگه دارید. همین امر در مورد محل کار شما نیز صدق می کند، به خصوص اگر یک وب سایت وردپرسی برای کسب و کار خود دارید. برای تمیز کردن آن، باید تلاش کنید تا هر چیزی را که فایده ای ندارد حذف کنید.

با دقت، کاربران برای استفاده از نوعی محصول یا خدمات به سراغ شما می آیند و واقعاً به هر چیز دیگری که قرار داده اید اهمیت نمی دهند. بنابراین، وب سایت شما باید دارای یک هدف باشد و برای هر صفحه به آن پایبند باشد. قرار دادن داده های نامربوط بدون اشاره به جایگاه شما فقط یک تلاش بی فایده است که فقط ارزش برند شما را کاهش می دهد.

مراحل پاکسازی نصب وردپرس

تاکتیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در سایت وردپرس خود به کار ببرید تا آن را کاربر پسند کنید و در نهایت تعامل بازدیدکنندگان را به حداکثر برسانید.

1. حذف افزونه های غیر ضروری

اگرچه افزونه‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر در هر سایت وردپرسی هستند، نگه داشتن افزونه‌هایی که فعال نیستند یا کدگذاری ضعیفی دارند، می‌تواند برای سرعت سایت شما هزینه داشته باشد که حرکت هوشمندانه‌ای نیست. به سادگی افزونه هایی را که استفاده نمی کنید حذف یا غیرفعال کنید.

به‌علاوه، جایگزینی برخی از افزونه‌های فعلی‌تان را با افزونه‌هایی در نظر بگیرید که چندین هدف را ارائه می‌کنند (Jetpack یک نمونه عالی از یک افزونه واحد است که عملکردهای زیادی ارائه می‌کند). بر نیازهای خود تمرکز کنید و لیست را بر اساس آن کاهش دهید (یک احتکار پلاگین نباشید).

2. ناوبری را بدون شلوغی کنید

Mega Menu

ظاهری تمیز به پیمایش خود بدهید. دسته‌های بیش از حد را حذف کنید و حتماً از دسته‌های مناسب والدین و فرزند برای جستجوی روان استفاده کنید. مطمئن شوید که پیمایش دارای ویژگی‌های مهم‌ترین صفحات شماست، می‌توانید از برچسب‌ها و ویجت‌های دسته‌بندی استفاده کنید تا به خوانندگان خود دسترسی به محتوای بیشتری را ارائه دهید.

اگر سایت شما به پیوندهای زیادی نیاز دارد، یک مگا منو اضافه کنید. Mega mens به بازدیدکنندگان سایت شما لیست بزرگی از اطلاعات ارائه می دهد و در عین حال به شما امکان می دهد ناوبری اصلی خود را ساده نگه دارید. افزونه‌هایی مانند Uber Menu، منوی اصلی مگا و منوی قهرمان همگی مگا فوق العاده ای ارائه می دهند قابلیت های منو که با اکثر تم های وردپرس عالی کار می کنند.

3. سازماندهی محتوای سایت

اگر محتوای سایت شما بسیار زیاد است، آن را با دسته بندی در پاراگراف ها به روشی ساختاریافته سازماندهی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که از سرفصل های مناسب استفاده کنید. پست‌ها و صفحات شما باید عناوین H1 داشته باشند، و سپس باید از H2، H3 و غیره در پست خود استفاده کنید (پست ما از یک H2 برای عنوان «مراحل پاکسازی نصب وردپرس شما» استفاده می‌کند و پس از آن از سرفصل‌های H3 برای هر نقطه عددی استفاده می‌کند. ). این کار با دور نگه داشتن بازدیدکنندگان از دیوار متن ناخوانا، خوانایی و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

تأکید بر قالب بندی اولیه می تواند نتایج قابل توجهی ایجاد کند. این شامل استفاده از سرصفحه‌ها، فهرست‌ها، نقل‌قول‌ها، دکمه‌ها، پیوندها و حتی سبک‌های مختلف قلم می‌شود تا به جریان محتوای شما بصری‌تر شود.

4. ارتباط را بررسی کنید

هنگامی که از تصاویر، ویدئو یا رسانه های دیگر در پست وبلاگ سایت وردپرس خود استفاده می کنید، باید به موضوع مربوط باشد. علاوه بر این، نباید رسانه‌هایی را که با هدف شما بی‌ربط هستند نگه دارید. به‌روزرسانی متناوب محتوای قدیمی و رسانه‌های مرتبط با آن نیز راه خوبی برای اطمینان از اینکه هیچ تصویر یا پیوند شکسته‌ای ندارید.

5. به‌روزرسانی‌ها را به طور منظم اجرا کنید

Update WordPress

مطمئن شوید که نصب، تم ها و افزونه های وردپرس خود را به روز نگه دارید. اگر مدتی است به‌روزرسانی نکرده‌اید، این کار را انجام دهید. استفاده از نسخه فعلی وردپرس برای اطمینان از دریافت جدیدترین وصله‌های امنیتی برای وردپرس و همچنین سازگاری با افزونه‌ها و تم‌ها برای وب‌سایتتان ضروری است.

پیش از به‌روزرسانی، همیشه توصیه می‌کنیم از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این یک اقدام احتیاطی مهم است در صورتی که یکی از افزونه های شما هنگام به روز رسانی خراب شود، بنابراین راهی برای بازگرداندن وب سایت خود به حالت قبلی داشته باشید. برای آسان‌تر کردن پشتیبان‌گیری، یکی از بهترین خدمات و افزونه‌های پشتیبان‌گیری برای وردپرس را در نظر بگیرید.

6. بر سرعت سایت خود نظارت کنید

Pingdom Tools

اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول می کشد، باید علت را پیدا کنید که ممکن است مانع اجرای روان آن شود. Pingdom ابزارها راهی عالی برای سرعت سایت وردپرس خود را بررسی کنید.

استفاده از سرویس میزبانی سریع گزینه خوبی برای سرعت بهتر وب‌سایت است، اما برخی از افراد از میزبانی اشتراکی نیز استفاده می‌کنند زیرا ارزش زیادی برای پول ارائه می‌دهد. اما مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، همیشه مطمئن شوید که از یک طرح میزبانی استفاده کنید که برای ترافیک وب شما مناسب باشد – با میزبانی مشترک، شما به طور فعال منابع سرور خود را با تعدادی از وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید، و با میزبانی مدیریت شده اغلب فقط به شما اجازه داده می‌شود. مقدار را تعیین کنید حتماً طرحی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

همچنین باید به طرح زمینه و افزونه‌های فعال خود نیز نگاهی بیندازید. برخی از افزونه‌های وردپرس (مضمون‌ها و افزونه‌ها) منابع سنگینی هستند (مانند برخی از افزونه‌های اسلایدر بزرگ) و مواردی که کدگذاری ضعیفی دارند قطعاً می‌توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. قبل از دانلود و نصب، سرعت سایت دموهای تم زنده را آزمایش کنید و قبل از افزودن افزونه‌های جدید، در مورد افزونه‌ها تحقیق کنید.

7. پانل مدیریت خود را تازه کنید

WP Optimize WordPress Plugin

اینکه فقط روی قسمت جلویی خود کار کنید کافی نیست، مثل این است که فقط صورت خود را تمیز نگه دارید در حالی که لباس‌های ناهموار می‌پوشید – این نشانه خوبی نیست. قسمت پشتی یا مدیریت وب سایت وردپرس به اندازه نمای جلویی آن مهم است. کارهای داخلی بسیار پنهانی وجود دارد که می توان آنها را بهینه کرد.

  • تم‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌شوند حذف کنید. یک سایت پیش‌فرض وردپرس دارای تم‌های زیادی است، اما همه آنها لازم نیست. عملاً، نمی‌خواهید مکرراً موضوع خود را تغییر دهید. بنابراین، طرح زمینه قدیمی خود را رها کنید و با بار کمتری پیش بروید.
  • نظرات معلق و هرزنامه را حذف کنید. این یک تصور منفی از دیدگاه SEO ایجاد می کند. از دکمه  هرزنامه خالی استفاده کنید تا این نظرات را فقط با یک کلیک پاک کنید و به طور منظم نتایج بهتری کسب کنید. همچنین می‌توانید افزونه  Antispam Bee را امتحان کنید که به‌ویژه برای حفظ نظرات قانونی شما در حین جلوگیری از هرزنامه طراحی شده است.
  • سطل زباله را مرتباً خالی کنید. پست‌ها و صفحات وب‌سایت وردپرس خود را که در سطل زباله قرار می‌دهید تا زمانی که برای همیشه حذف نشوند، فضای شما را اشغال می‌کنند. وردپرس این امکان را دارد که پست‌های موجود در سطل زباله شما را برای همیشه حذف کند، بنابراین از آن استفاده کنید.
  • روی پیوندهای شکسته کار کنید. پیوندهایی که کار نمی‌کنند، تصور بسیار بدی به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو می‌دهند. قدم اصلی این است که چنین پیوندهایی را پیدا کنید و سپس آنها را اصلاح کنید. از افزونه هایی مانند W3C Link Checker برای یافتن پیوندهای خراب استفاده کنید. پس از آن، آنها را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید یا تغییر مسیرهای 301 را انجام دهید (همچنین باید مقاله ما را درباره نحوه حذف پیوندهای شکسته بررسی کنید. و همچنین راهنمای ما برای به روز رسانی پیوندهای ثابت).
  • پایگاه داده خود را تمیز کنید. پایگاه داده بخشی ضروری یا بهتر بگوییم قلب وب سایت وردپرس شما است، زیرا بیشتر داده های لازم در آن ذخیره می شود. بنابراین نیاز به مدیریت دقیق دارد. این پاک‌سازی می‌تواند شامل حذف فضای دیسک مورد استفاده موقت، ویرایش‌های پست، نظرات هرزنامه و سایر موارد موجود در سطل زباله، و همچنین بقایای افزونه‌ها و طرح‌های زمینه باشد. افزونه رایگان WP-Optimize یک افزونه بسیار مفید است که می توانید به شما در بهینه سازی پایگاه داده خود از این طریق کمک کنید.
  • غیرفعال کردن عناصر با نیاز کمتر. این نیز یک راه آسان برای برش عناصر بی فایده موجود در هر تصویری وردپرس است. روی برگه ای به نام گزینه های صفحه در گوشه سمت راست بالای داشبورد وردپرس خود کلیک کنید. از اینجا می‌توانید ویژگی‌های مختلف را با علامت زدن یا برداشتن علامت کادرهای مربوطه فعال یا غیرفعال کنید.
  • تاکسونومی نیز باید تمیز شود. اگر وب سایت شما دارای طبقه بندی استفاده نشده است، از شر آن خلاص شوید. وقتی برچسب‌ها و دسته‌هایی هستند که از آنها استفاده نمی‌کنید، آنها را به صورت دستی حذف کنید. از آنجایی که طبقه بندی برای هر نوع پست وجود دارد (که می تواند شامل پست های وبلاگ، نمونه کارها، کارکنان، توصیفات و غیره بسته به موضوع و افزونه هایی باشد که فعال دارید) برای بررسی موارد استفاده نشده باید به هر کدام بروید.
  • رسانه های استفاده نشده باید ناپدید شوند. در وردپرس، یک پوشه جداگانه به نام آپلودها  وجود دارد که شامل تمام فایل های رسانه ای است که در وب سایت خود آپلود کرده اید. در درازمدت، این می‌تواند منجر به ذخیره‌سازی عظیم شود و بنابراین نیاز به اصلاح دارد. افزونه‌هایی مانند پاکسازی تصویر می‌توانند چنین فایل‌های رسانه‌ای را پیدا و حذف کنند. همچنین می‌توانید از افزونه Force Regenerate Thumbnails استفاده کنید که تمامی تصاویر برش‌خورده‌شده در سایت را که ممکن است باقیمانده باشند حذف می‌کند. از تم های قدیمی و برش مجدد تصاویر همانطور که برای موضوع فعلی شما تعریف شده است، که اگر بین تم های زیادی در گذشته جابجا شده باشید، می تواند فضای زیادی را خالی کند.
  • ویجت‌هایی را که استفاده نمی‌کنید برش دهید. این مورد در مورد ویجت‌های داشبورد شما و همچنین ابزارک‌هایی که در قسمت جلویی وب‌سایت خود می‌بینید اعمال می‌شود. برای ویجت‌های داشبورد خود (در صفحه اصلی هنگامی که برای اولین بار وارد نصب وردپرس خود می‌شوید) تب گزینه‌های صفحه را در بالای صفحه باز کنید تا کادرهای avaialbe فعال و غیرفعال شوند. ابزارک‌ها در قسمت جلویی سایت وردپرس شما در ستون‌های کناری و پاورقی‌ها را می‌توانید در قسمت ظاهر > ابزارک‌ها پیدا کنید. برای جایگزینی یا سازماندهی مجدد آنها به سادگی بکشید و رها کنید.

لازم نیست که وب سایت وردپرس شما فاقد تمام نکات فوق باشد. اما با این وجود، مراقب هر گونه نقصی باشید، حتی تغییرات کوچک می‌تواند نتایج منصفانه‌ای داشته باشد.


وب سایت وردپرس شما را می توان با تمیز کردن کامل آن در چند ساعت تغییر داد. Decluttering می تواند با حذف تمام عناصر نامربوط و ترتیب دادن بقیه به روشی بهتر، نمای تعاملی تری به آن بدهد. به عبارت ساده، شما باید چربی های غیر ضروری را از وب سایت خود حذف کنید. فقط آنچه لازم است را بردارید و باقیمانده را بریزید.

چیزهایی را که مفید نیستند، اما همچنان فضای شما را اشغال می‌کنند، با دقت بررسی کنید، و علاوه بر این، تجربه کاربری تصادفی را به خوانندگان خود بدهید. و پنل مدیریت داشبورد شما به اندازه ظاهر خارجی وب سایت شما در وب مهم است. برای هر دو قسمت جلویی و بک‌اند سایت وردپرس شما به صورت دوره‌ای یک بررسی کامل لازم است و در دراز مدت این امر باعث بهتر شدن وب‌سایت شما می‌شود. نتیجه، بارگذاری سریع‌تر سایت همراه با بهبود تجربه کاربر خواهد بود.

آیا نکات دیگری برای شلوغ کردن وردپرس دارید؟ یا ما را امتحان کرده اید؟ ما دوست داریم تجربه شما را بشنویم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا