چطوری میشه

چگونه هنگام انتقال به یک دامنه جدید، سئو را حفظ کنیم

چگونه هنگام انتقال به یک دامنه جدید، سئو را حفظ کنیم

موافق خواهید بود که انتقال محتوای وردپرس به یک دامنه جدید برای بسیاری از کاربران وردپرس دشوار است. چه باید کرد؟ از کجا شروع کنیم؟ روی کدام خدمات می توانید حساب کنید؟ و چگونه رتبه سئوی خود را پس از انتقال حفظ می کنید؟ اینها تنها برخی از سوالاتی هستند که هنگام انتقال محتوای وردپرس خود از یک دامنه به دامنه دیگر با آن مواجه خواهید شد.

مهاجرت به یک دامنه جدید درست مانند انتقال یک سایت بین میزبان هاست، اما با یک استثنا. پس از آن باید تغییر مسیرهای دائمی 301 ایجاد کنید. انجام شدنی است، هرچند باید احتیاط کنید. به یاد داشته باشید که ما در اینجا در مورد کسب و کار شما صحبت می کنیم، به این معنی که شما نباید در کاری عجله کنید. حدس نزنید مبادا برای مشکلاتتان دچار میگرن غول‌پیکری شوید.

فقط برای اینکه همه چیز رو به جلو باشد، در اینجا نمایی پرنده از پست امروز آمده است:

  • قبل از هر کاری، یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود ایجاد کنید
  • دامنه جدید خود را پاک کنید
  • از افزونه Duplicator WordPress برای انتقال محتوای وردپرس استفاده کنید
  • محتوای وردپرس خود را در دامنه جدید آپلود کنید
  • تنظیم تغییر مسیرهای 301
  • به گوگل و کاربران اطلاع دهید
  • رقص شاد خود را انجام دهید

و از آنجایی که می‌خواهید پس از جابجایی، سئو را حفظ کنید، به نفع شماست که در مورد سئو کار کنید. توصیه می‌کنیم با راهنمای بهترین ابزارهای سئو شروع کنید. به‌عنوان فهرست کلی بهترین روش‌های سئو وردپرس.

با این مقدمه، چطور می‌شود که به درستی شیرجه بزنیم و این کار را تمام کنیم؟ آب میوه اینجاست:

انتقال محتوای وردپرس: پیش نیازها

انتقال محتوای وردپرس خود به یک دامنه جدید برای همه مناسب نیست. شما باید عقب بنشینید و ارزیابی کنید که آیا حرکت ضروری است یا خیر. آیا کسب و کار شما همچنان بدون جابجایی می تواند شکوفا شود؟ اگر چنین است، نیازی به انتقال به دامنه جدید ندارید.

آیا به دلیل اینکه گوگل دامنه قدیمی شما را به دلیل محتوای نازک وردپرس با جریمه های متعدد مواجه کرده است، به دامنه جدیدی نقل مکان می کنید؟ انتقال همان محتوا به یک دامنه جدید همچنان منجر به جریمه می شود. اگر محتوای نازک رتبه شما را تحت تأثیر قرار داده است، باید خانه خود را مرتب کنید. شما نیازی به انتقال به دامنه جدید ندارید.

از قبل آماده کنید

دلایل زیادی وجود دارد که می‌خواهید محتوای وردپرس خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شاید دامنه قدیمی شما زندگی شما را از بین ببرد. شما از دامنه و آنچه که نشان دهنده آن است متنفر هستید. شاید شما در حال تغییر نام تجاری هستید و دامنه جدید بسیار منطقی تر از دامنه قدیمی شما باشد.

شاید شما در حال ادغام چندین وب سایت هستید و می خواهید همه آنها را تحت یک دامنه واحد نگه دارید. شاید دامنه کاربرپسندتری در دسترس باشد و شما بخواهید پرش کنید. همه اینها و موارد دیگر دلایل معتبری هستند که می‌توانند نیاز به حرکت داشته باشند.

به زبان ساده، باید از قبل آماده شوید. از آنجایی که رتبه‌بندی کسب‌وکار و سئوی شما در تعادل است، باید اطمینان حاصل کنید که این حرکت برای بهتر شدن است.

نکته: پس از انتقال محتوای وردپرس خود به یک دامنه جدید، برای مدتی حجم ترافیک کمتری را تجربه خواهید کرد زیرا Google و کاربران خود را با این تغییر تطبیق می دهند. هر چند در این مورد عرق نکنید؛ در عرض چند هفته رتبه خود را بازیابی خواهید کرد.

در مورد آمادگی‌ها، باید با مهم‌ترین مرحله شروع کنید که ما را با بخش بعدی آشنا می‌کند.

قبل از انتقال محتوای وردپرس: یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود ایجاد کنید

اشتباه کردن انسان است. در یک دقیقه همه چیز خوب پیش می رود و دقیقه بعد، به فن ضربه می زند. اجتناب ناپذیر است، به همین دلیل است که باید آماده باشید. قبل از شروع به کار کردن با هر چیزی، مهم است که یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود ایجاد کنید.

من درباره پشتیبان‌گیری از فایل‌های استاتیک و پایگاه داده (های) شما صحبت می‌کنم. من از وارد شدن به جزئیات خودداری می کنم زیرا – پست ها:

با پشتیبان گیری در محل، وقت آن است که پایین بیایید و کثیف شوید.

دامنه جدید خود را پاک کنید

در صورتی که دامنه جدید شما در گذشته ثبت شده باشد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که با جریمه های قبلی همراه نیست. نگران نباشید، پاکسازی هر دامنه ای به آسانی A، B، C است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که دامنه جدید Google Webmaster Tools را درخواست کنید و به Search Traffic -> Manual Actions بروید.

اگر مشکلی وجود ندارد، شما طلایی هستید و می توانید حرکت را ادامه دهید. در صورت وجود مشکلات، آنها را برطرف کرده و درخواست تجدید نظر ارائه دهید. فقط در صورت تایید درخواست ادامه دهید.

انتقال محتوای وردپرس خود

اگرچه بسته به اندازه سایت شما زمان زیادی می برد، انتقال محتوای وردپرس به یک دامنه جدید دومین بخش ساده این فرآیند است. می توانید سایت خود را به صورت دستی با استفاده از FTP یا با استفاده از افزونه Duplicator منتقل کنید. ما از اولی برای دومی اجتناب می کنیم، زیرا چه کسی زمان دارد تا کل سایت را به صورت دستی دانلود کند.

انتقال محتوای وردپرس خود با استفاده از افزونه Duplicator

duplicator-plugin

این افزونه چه کمکی است. افزونه Duplicator به شما این امکان را می دهد که یک سایت وردپرس را بین دامنه ها یا هاست ها جابجا کنید، یک سایت را برای توسعه به لوکال هاست بکشید، از یک سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید، یک سایت زنده را در یک منطقه مرحله بندی کپی کنید، و یک سایت کامل وردپرس را برای توزیع آسان بسته بندی کنید.

با بیش از 800 هزار نصب فعال و امتیاز عالی 4.9/5.0، هرگز نمی توانید با Duplicator اشتباه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را در دامنه قدیمی خود نصب و فعال کنید، که یک آیتم منوی “Duplicator” را به منوی مدیریت شما اضافه می کند.

بعد، روی آیتم منوی Duplicator کلیک کنید تا این صفحه نمایش داده شود:

move wordpress content keep seo juice

بعد، دکمه “ایجاد جدید” را فشار دهید تا یک بسته جدید ایجاد کنید. در صفحه بعدی، یک نام بسته خود را انتخاب کنید (این فقط برای اهداف شناسایی است) و روی “بعدی” کلیک کنید:

move WordPress content keep SEO juice

Duplicator وب سایت شما را اسکن می کند و یک گزارش وضعیت به شما می دهد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، به ساخت ادامه دهید. در این مرحله، باید ببینید:

duplicator-building-package

اگر وب سایت بزرگی دارید صبور باشید، زیرا مدت زمان کل فرآیند به اندازه سایت شما بستگی دارد. سایت آزمایشی من که حدود 100 مگابایت است (مضامین، پلاگین ها، تصاویر و غیره) حدود 2 دقیقه طول کشید. در پایان یک ساخت موفق، باید این صفحه را ببینید:

duplicator-success-screen

فایل installer.php و بسته بایگانی شده را در رایانه خود دانلود کنید و برای قسمت بعدی آماده شوید.

انتقال محتوای وردپرس خود به دامنه جدید

اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، دامنه جدید خود را با میزبان خود تنظیم کنید. این دامنه جدید باید به یک دایرکتوری کاملاً خالی اشاره کند که سایت جدید شما در آن زندگی می کند. از طریق File Manager یا FTP به این دایرکتوری متصل شوید. فایل های بسته و نصب کننده را در سایت جدید خود آپلود کنید. نصب کننده را با پیمایش به https://newdomain.com/installer.php:

اجرا کنید

uploading-wordpress-content-to-new-domain

در صفحه بالا، باید جزئیات پایگاه داده را برای سایت جدید ارائه دهید. توجه داشته باشید که افزونه Duplicator با پایگاه داده خالی کار می کند، بنابراین مطمئن شوید که پلاگین شما حاوی هیچ اطلاعاتی نیست. در مرحله بعد، کادری که می‌گوید «همه هشدارها و اخطارها را خوانده‌ام» را علامت بزنید و سپس روی دکمه «اجرای استقرار» کلیک کنید. این منجر به:

می شود

installing-wordpress-content-on-new-domain

نصب کننده Duplicator محتوا، تم ها، افزونه ها و پایگاه داده وردپرس شما را راه اندازی می کند و سپس شما را به صفحه URL به روز رسانی هدایت می کند:

update-url-settings

در اینجا می‌توانید آدرس‌های اینترنتی خود را بر این اساس به‌روزرسانی کنید. پس از این کار، نصب کننده شما را به صفحه نهایی یعنی صفحه نصب پست می برد که به شما نشان می دهد که چه کاری باید انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که پیوندهای دائمی خود را به روز کنید. با استفاده از جزئیات ورود به سیستم قدیمی، به نصب جدید وردپرس خود وارد شوید، به تنظیمات -> پیوندهای دائمی بروید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

هنگامی که به سایت جدید خود وارد شدید، یک اعلان در داشبورد وردپرس خواهید دید که به شما دستور می دهد فایل های Duplicator رزرو شده را حذف کنید:

dashboard-duplicator-notice

از دستورات برای حذف فایل‌های گفته شده پیروی کنید.

سپس سایت جدید خود را برای پیوندهای شکسته، تصاویر از دست رفته بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید کار می کند (ما بررسی کننده لینک شکسته برای وردپرس، و همچنین Integrity برای Mac). در این مرحله، محتوای وردپرس شما در دامنه جدید وجود دارد، اما این کافی نیست. ما باید تغییر مسیرهای دائمی 301 را اجرا کنیم تا تمام عیار SEO را که برای به دست آوردن آن زحمت کشیده اید حفظ کنیم.

تنظیم تغییر مسیرهای دائمی 301

تغییر مسیرهای 301 مفید هستند زیرا موتورهای جستجو و کاربران را از دامنه قدیمی شما به دامنه جدید شما می فرستند. هر کاربری که روی پست‌های قدیمی شما بیاید به سایت جدید شما هدایت می‌شود، که دقیقاً همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. به همین دلیل، حفظ مالکیت دامنه قدیمی تا زمانی که می توانید مهم است.

اما چگونه ترافیک را به دامنه جدید خود هدایت می کنید؟ ساده است. اگر همچنان دامنه قدیمی خود را میزبانی می کنید، می توانید از طریق مدیریت فایل یا SFTP/FTP به آدرس وب سایت قدیمی خود متصل شوید. کد زیر را به فایل .htaccess اضافه کنید:

#Options +FollowSymLinks
RewriteEngine روشن است
RewriteRule ^(.*)$ http://www.newdomain.com/$1 [R=301,L]

فقط newdomain.com را با آدرس دامنه جدید خود جایگزین کنید.  از دامنه قدیمی خود بازدید کنید تا بررسی کنید که آیا تغییر مسیر کار می کند یا خیر. و بس! شما به تازگی محتوای وردپرس را به یک دامنه جدید منتقل کرده اید و در عین حال سئو را حفظ کرده اید. این بهترین راه حل است زیرا صفحات قدیمی شما را به همان صفحه در دامنه جدید هدایت می کند که برای SEO بهتر است.

یک گزینه دیگر این است که وارد ثبت کننده دامنه خود شوید (مانند GoDaddy) برای راه اندازی بازارسال دامنه، اما با این کار همه صفحات قدیمی به جای محتوای مربوطه به صفحه اصلی جدید شما هدایت می شود.

پیش از این، اشاره کردیم که با تنظیم کاربران و نمایه سازی دامنه جدید شما توسط Google، به طور موقت ترافیک را از دست خواهید داد. اگر می توانید یک دقیقه وقت بگذارید، از طریق پست های وبلاگ به کاربران خود اطلاع دهید. مهم است که این حرکت را پخش کنید، زیرا این کاری است که افراد عالی انجام می دهند. همچنین Google را از تغییر آدرس مطلع کنید. فقط به حساب Google Webmaster خود وارد شوید و به Configuration -> Change of Address بروید.

در نهایت، باید سایت خود را مانند یک سایت کاملاً جدید آزمایش کنید. تمام اشکالاتی را که ممکن است در حین جابجایی ظاهر شده اند برطرف کنید و از کاربران بازخورد دریافت کنید. ببینید چرا باید پست های وبلاگی ایجاد کنید که این حرکت را اعلام می کند؟

کلمات پایانی

انتقال محتوای وردپرس به یک دامنه جدید و حفظ رتبه بندی سئو آسان است به شرط اینکه هر یک از این مراحل را به دقت دنبال کنید. عجله در انجام کارها فقط شما را با خطاهایی مواجه می‌کند که غلبه بر آن‌ها سخت است و برایتان وقت و هزینه دارد. باز هم، اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، لطفا حدس نزنید.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد که محتوای وردپرس را با موفقیت به یک دامنه جدید منتقل کنید. اگر به مشکلی برخوردید، سؤال یا پیشنهادی دارید، دریغ نکنید که در نظرات زیر خطی را برای ما ارسال کنید. ما همیشه منتظر نظرات شما هستیم.

آن رقص شاد چطور؟ به سلامتی و حرکت شاد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا