چطوری میشه

نحوه تنظیم دسترسی سطح نویسنده برای وبلاگ خود

نحوه تنظیم دسترسی سطح نویسنده برای وبلاگ خود

وردپرس بستر مناسبی برای ایجاد یک وبلاگ یا وب سایت با چندین نویسنده است. چه در حال راه‌اندازی یک پروژه مشترک باشید و چه بخواهید با کار آزاد شروع کنید. ایجاد کننده محتوا برای رشد وبلاگ شما، وردپرس گزینه های زیادی برای مدیریت دسترسی به سایت شما در اختیار شما قرار می دهد.

با این حال، قبل از شروع به دسترسی کاربران به وب سایت وردپرسی خود، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. همانطور که در وردپرس معمول است، بیش از یک راه برای پوست یک گربه وجود دارد. اعطای دسترسی افراد به سایت شما از این قاعده مستثنی نیست. اشتباه بگیرید، و ممکن است وب سایت خود را در معرض خطر قرار دهید. تضعیف امنیت سایت و به طور بالقوه باز کردن خود در برابر خطاهای پرهزینه کاربر نیز امکان پذیر است. با این حال، این کار را درست انجام دهید و می‌توانید فرآیند پذیرش محتوا از چندین نویسنده را بسیار کارآمدتر و ایمن‌تر کنید.

در این مقاله، نحوه تنظیم دسترسی در سطح نویسنده را برای افرادی که در وب سایت یا وبلاگ وردپرس شما منتشر می کنند را پوشش خواهیم داد. ما به چند مورد از بهترین نقش‌های کاربر و اینکه به چه کسی آنها را اختصاص دهیم نگاه خواهیم کرد. همچنین نحوه سفارشی کردن قابلیت‌های نقش‌های کاربری موجود در وردپرس یا ایجاد نقش جدید با قابلیت‌های سفارشی در سایت خود را پوشش خواهیم داد.  با پلاگین مناسب، این بسیار ساده تر از آنچه به نظر می رسد است.

درک نقش کاربران وردپرس

خارج از جعبه، وردپرس دارای مجموعه خوبی از نقش های کاربر است. از نقش مدیر قدرتمند تا نقش بسیار محدود مشترک، برای اکثر پروژه‌ها، باید یک نقش کاربر وردپرس از پیش تعریف شده وجود داشته باشد که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. هرچند گاهی اوقات اینطور نیست. وقتی چنین شرایطی پیش آمد، خوشحال خواهید شد که بدانید می‌توانید نقش‌های از پیش تعریف‌شده کاربر وردپرس را با سهولت نسبی سفارشی کنید و همچنین نقش‌های اضافی خود را ایجاد کنید.

با این حال، قبل از اینکه گزینه‌های ایجاد نقش‌های کاربری سفارشی وردپرس و تغییر نقش‌های موجود را پوشش دهیم، اجازه دهید به نقش‌های پیش‌فرض کاربر وردپرس نگاهی بیندازیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا آنها برای پروژه شما مناسب هستند یا خیر و کدام یک را باید به چه کسی اختصاص دهید.

بهترین نقش های کاربر برای وبلاگ نویسان دیگر و نویسندگان مشترک

اگر شما یا شخص دیگری از قبل مدیریت و مدیریت وب سایت وردپرس خود را بر عهده دارید و فقط می خواهید به کاربر دیگری اجازه دسترسی به سایت خود را بدهید تا محتوا را در قالب پست های جدید وردپرس اضافه کند، پس نقش Contributor می تواند گزینه خوبی باشد.

با این حال، این نقش دارای محدودیت هایی است که ممکن است با اهداف شما سازگار نباشد. بنابراین، ممکن است بخواهید نقش نویسنده را نیز در نظر بگیرید. بیایید به مزایا و معایب هر نقش نگاه کنیم تا به شما در تصمیم گیری در مورد نحوه تنظیم دسترسی در سطح نویسنده برای افرادی که در وب سایت وردپرس خود منتشر می کنند کمک کنیم.

نقش کاربر مشارکت کننده وردپرس

How to Set Up Author-Level Access for People Publishing on Your WordPress Website

تصویر بالای صفحه دسترسی محدودی به ناحیه مدیریت وردپرس را نشان می‌دهد که کاربران دارای نقش Contributor هستند. مشارکت‌کنندگان نمی‌توانند به تنظیمات سایت دسترسی داشته باشند، افزونه‌ها را مدیریت کنند، تم‌ها را فعال کنند یا به بسیاری از جنبه‌های مدیریتی و مدیریتی وردپرس دسترسی داشته باشند.

در حالی که می‌توانند پست‌های جدیدی ایجاد کنند، نمی‌توانند پست‌ها را منتشر کنند، پست‌های منتشر شده را ویرایش کنند، یا به پست‌های ایجاد شده توسط کاربران دیگر دسترسی داشته باشند. آنها همچنین نمی توانند با صفحات وردپرس کار کنند. هنگامی که کاربری با نقش مشارکت کننده پست خود را به پایان رساند، می تواند دکمه ارسال برای بررسی را فشار دهد. این نشان می دهد که برای بررسی توسط شخصی با نقش کاربری مناسب (مانند ویرایشگر یا سرپرست) آماده است.

با این حال، همانطور که از آن اسکرین شات می بینید، کاربرانی که نقش Contributor دارند نمی توانند به کتابخانه رسانه وردپرس دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، آنها نمی توانند تصاویر یا فایل های رسانه ای دیگر را به پست های خود اضافه کنند. این محدودیت اصلی نقش Contributor است و ممکن است آن را برای نیازهای شما نامناسب کند. از این گذشته، افزودن تصاویر به پست‌های وبلاگ یکی از بهترین راه‌ها برای است. محتوای وب سایت جذاب ایجاد کنید. بنابراین، مگر اینکه شما یا شخص دیگری مراقب اضافه کردن تصاویر به پست‌های وبلاگ باشد، احتمالاً نقش Contributor دسترسی کافی نخواهد داشت.

نحوه سفارشی سازی نقش های کاربر وردپرس

Capability Manager Enhanced plugin

یک گزینه استفاده از افزونه مدیریت نویسنده وردپرس مناسب است، مانند Capability Manager Enhanced برای سفارشی کردن نقش کاربر Contributor. سفارشی کردن نقش های کاربر وردپرس نسبتاً ساده است. این فقط یک مورد برای علامت زدن یا برداشتن علامت کادرهای مناسب است.

Customize Contributor User Role

با این حال، پیگیری تغییراتی که ایجاد کرده‌اید و دسترسی جدیدی که به کاربران فعلی داده‌اید ممکن است گیج‌کننده باشد. در بدترین حالت، اگر به درستی مدیریت نشود، ممکن است به طور ناخواسته به زیرمجموعه نامناسبی از کاربران خود دسترسی سطح بالا را اعطا کنید.

اگر سفارشی کردن عملکرد اصلی وردپرس و تغییر نقش های کاربر جذاب نیست، نگران نباشید. خبر خوب این است که بیش از یک نقش مناسب برای افزودن کاربران جدید به سایت شما با این ظرفیت وجود دارد. برای پروژه شما، نقش بهتری برای سازندگان محتوای شما می تواند نقش کاربر وردپرس نویسنده باشد.

نقش کاربر نویسنده وردپرس

نقش نویسنده از نظر قابلیت‌ها، گام بعدی بالاتر از نقش Contributor است. برخلاف کاربرانی که نقش مشارکت‌کننده دارند، نویسندگان می‌توانند فایل‌ها را در وب‌سایت وردپرس شما آپلود کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند که تصاویر و ویدیوها را به کتابخانه رسانه و سپس به پست‌های شما اضافه کنند.

Author Role Post Editor

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نویسندگان به دکمه افزودن رسانه در ویرایشگر پست وردپرس دسترسی دارند. آنها همچنین می توانند تصویر برجسته را برای یک پست تنظیم کنند. این همه قابلیت‌هایی را برای آنها فراهم می‌کند که برای ایجاد یک پست کامل در وبلاگ شما نیاز دارند.

User Access Customize Author

با این حال، هنگام در نظر گرفتن اینکه آیا نقش نویسنده را به کاربر بدهید، باید با احتیاط عمل کنید. آنها همچنین می توانند پست ها را منتشر کنند و همچنین پست های منتشر شده خود را ویرایش و حذف کنند. این سطح دسترسی ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که شما مایل به ارائه آن هستید. برای غلبه بر این مشکل، مانند قبل، می‌توانید از افزونه رایگان Capability Manager Enhanced برای تغییر کارهایی که کاربران دارای نقش نویسنده در سایت شما انجام می‌دهند استفاده کنید.

بهترین نقش کاربر وردپرس برای مدیران محتوا

وقتی نوبت به ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت وردپرس شما می رسد برای شخصی که محتوای سایت شما را مدیریت می کند، بهترین گزینه نقش ویرایشگر است. این نقش کاربری یک سطح پایین تر از بالاترین نقش مدیر است، بنابراین آن را عاقلانه به کاربران خود اختصاص دهید.

 Editor Role Post Editor

کاربرانی که نقش ویرایشگر دارند نه تنها می توانند صفحات خود و همچنین صفحات ایجاد شده توسط دیگران را ایجاد و مدیریت کنند، بلکه می توانند پست های ایجاد شده توسط سایر کاربران را نیز مدیریت کنند. از آنجایی که ویراستاران می‌توانند نظرات را تعدیل کنند، آن‌ها قابلیت‌های کافی برای مدیریت تمام جنبه‌های ایجاد محتوا در سایت شما دارند – برای برون‌سپاری یا آوردن یک متخصص بازاریابی محتوا به تیم شما مناسب است.

Customize Editor Role

در بیشتر موارد، آنها نیازی به اعطای دسترسی به ویرایشگر به وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا ندارند، زیرا نقش نویسنده یا مشارکت کننده اغلب مناسب تر است. با این حال، اگر شخصی را برای بررسی و انتشار محتوای ارسال شده در سایت شما توسط دیگران استخدام کنید، ویرایشگر بهترین نقش کاربر است.

نظرات نهایی

نقش های کاربر وردپرس مفاهیم روانی هستند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی وردپرس می‌توانند در نقش‌های کاربر تغییراتی ایجاد کنند، یا نقش‌های جدید را اضافه کنند یا قابلیت‌های موجود را تغییر دهند. علاوه بر این، پلاگین‌های خاصی می‌توانند نقش‌های جدید اضافه کنند یا قابلیت‌های نقش‌های کاربر موجود را نیز سفارشی کنند، به‌طور خودکار یا با دادن توانایی ایجاد تغییرات به شما.

بنابراین، بهتر است آخرین مستندات را در مورد نقش‌های کاربر و قابلیت های وردپرس و همچنین هر ابزار شخص ثالثی که استفاده می کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید کلید خانه‌تان را هنگام پذیرش وبلاگ‌نویس جدید در سایتتان نمی‌دهید، خودتان با نقش‌های کاربری آزمایش کنید تا ببینید کاربران دقیقاً چه سطح دسترسی به سایت شما خواهند داشت، ایده خوبی است. .

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سادگی به یک کاربر جدید بالاترین نقش ممکن را بدهید تا اطمینان حاصل شود که می تواند کار را انجام دهد، این می تواند باعث نقض جدی امنیت سایت وردپرس شود. در عوض، بهتر است قبل از اینکه یک کاربر نقشی را به او اختصاص دهید، به این فکر کنید که واقعاً به چه قابلیت هایی نیاز دارد. اگر احساس می‌کنید نیازهای شما منحصربه‌فرد است، می‌توانید از افزونه بهبود یافته Capability Manager استفاده کنید تا یک نقش کاربر سفارشی جدید ایجاد کنید یا دیگر افزونه های مدیریت چند نویسنده وردپرس موجود است.

کدام نقش برای کاربران سایت شما مناسب است؟ آیا باید یک نقش کاربری سفارشی متناسب با پروژه خود ایجاد کنید؟ لطفا در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا