چطوری میشه

تم ها و افزونه های وردپرس چیست؟

تم ها و افزونه های وردپرس چیست؟

پلت فرم اصلی وردپرس طیف مناسبی از گزینه ها را برای شخصی سازی وب سایت شما ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد کد سایت خود را به هر شکلی که صلاح می‌دانید اضافه و ویرایش کنید. با این حال، اگر انعطاف‌پذیری واقعی می‌خواهید اما زمان یا تجربه لازم برای انجام تغییرات را ندارید، به ابزارهای اضافی نیاز دارید.

به عبارت دیگر، باید دنیای گسترده تم ها و افزونه های وردپرس را بررسی کنید. اینها افزونه هایی هستند که به شما امکان می دهند ظاهر و عملکرد سایت خود را سفارشی کنید و هزاران مورد از آنها موجود است. مهم نیست که چه کاری می خواهید انجام دهید – یک انجمن مدیریت کنید، یک فروشگاه آنلاین بسازید، یا طراحی سایت خود را به طور کامل تغییر دهید – یک ابزار مخصوص وردپرس وجود دارد که به شما کمک می کند کار را با کمترین سر و صدا انجام دهید.

اگر هنوز چیزی در مورد تم ها و افزونه ها نمی دانید، نگران نباشید. برای کمک به شما، توضیح خواهیم داد که آنها چه هستند، کجا آنها را پیدا کنید، و چگونه شروع به استفاده از آنها به نفع خود کنید. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم!

موضوعات و افزونه های وردپرس چیست؟

Total Responsive Multipurpose WordPress Theme

قبل از اینکه درباره نحوه یافتن و نصب تم‌ها و افزونه‌ها صحبت کنیم، بیایید در مورد آنها صحبت کنیم. از این گذشته، اگر در وردپرس تازه کار هستید، ممکن است قبلاً این اصطلاحات را نشنیده باشید.

به طور خلاصه، تم‌ها و افزونه‌ها بخش‌های جداگانه‌ای از نرم‌افزار هستند که به‌عنوان افزونه‌های پلتفرم اصلی وردپرس عمل می‌کنند. برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی، می‌توانید یک طرح زمینه یا افزونه نصب کنید. یک وب‌سایت وردپرس نیاز به موضوع دارد، اما به هیچ افزونه‌ای نیاز ندارد. با این حال، احتمال اجتناب از افزونه ها بسیار کم است.

موضوعات وردپرس

یک زمینه وردپرس افزونه‌ای است که سایت شما را کنترل می‌کند. ظاهر – چه شکلی به نظر می رسد و چگونه چیده شده است. برخی از تم ها بسیار ساده هستند و ممکن است فقط چیزهای اساسی در مورد طراحی سایت شما مانند رنگ ها و فونت ها را تغییر دهند. با این حال، بسیاری از تم ها، طرح ها و سبک های جدید متنوعی را ارائه می دهند. در هر صورت، شما معمولاً این توانایی را دارید که تم خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. می‌توانید طرح‌های زمینه انعطاف‌پذیری را پیدا کنید که با موقعیت‌های مختلف سازگار باشد (مانند Total خود ما)، یا می‌توانید به دنبال طرح زمینه با گزینه‌ها باشید. و طرح‌بندی‌های خاص به نوع سایتی که ایجاد می‌کنید (مانند موضوعات وردپرس تجاری یا موضوعات آموزشی وردپرس).

افزونه های وردپرس

اگر می خواهید چیزی را در مورد نحوه عملکرد سایت خود تغییر دهید، به یک افزونه وردپرس نیاز دارید. هدف یک افزونه اضافه کردن ویژگی‌ها یا عملکردهای جدید به سایت شما است (یا گسترش در مورد آنچه قبلاً وجود دارد). مهم نیست که می خواهید با سایت خود چه کاری انجام دهید، تقریباً مطمئناً افزونه ای وجود دارد که می تواند آن را ممکن کند. برخی تغییرات ساده را فعال می‌کنند، مانند افزودن ویجت‌های جدید برای استفاده در نوارهای جانبی، در حالی که برخی دیگر به شما می‌دهند. دسترسی به ویژگی‌های کاملاً جدید، مانند تقویم رویداد وردپرس یا یک فروشگاه آنلاین. افزونه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند در انجام کارهای عملی مانند تضمین امنیت سایت به شما کمک کنند.

توصیف همه گزینه‌های مختلف تم و افزونه غیرممکن است. با این حال، اکنون که متوجه شدید این ابزارهای حیاتی چگونه کار می کنند، بیایید در مورد چگونگی پیدا کردن ابزارهای مورد نظر صحبت کنیم.

بهترین تم ها و افزونه های وردپرس را کجا می توان پیدا کرد

هزاران تم و افزونه به صورت آنلاین در دسترس هستند، و انواع مختلفی دارند – رایگان و ممتاز، ساده و پیچیده. اغلب می توانید با جستجوی ساده موارد مورد نیاز خود را پیدا کنید. با این حال، از آنجایی که هر کسی که می‌خواهد می‌تواند یک طرح زمینه یا افزونه بسازد، تشخیص اینکه کدام یک قابل اعتماد هستند و تأثیر منفی روی سایت شما نمی‌گذارند دشوار است.

به همین دلیل است که بازدید از دایرکتوری که در آن مضامین و افزونه‌ها فهرست شده، رتبه‌بندی و نظر داده می‌شوند، می‌تواند مفید باشد. همچنین می توانید مستقیماً به وب سایت یک شرکت معتبر که به ایجاد افزونه های قابل اعتماد معروف است بروید. در اینجا فقط نمونه ای از مکان های عالی برای جستجوی مضامین و افزونه ها آمده است:

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا فهرست‌های راهنمای رسمی وردپرس را بررسی کنید – همه چیز در آنجا کاملاً رایگان است و می‌توانید رتبه‌بندی‌های سایر کاربران را مشاهده کنید. همچنین، نگاهی به پست های قبلی ما در مورد نحوه خرید یک تم و نحوه انتخاب بهترین افزونه برای توصیه ای برای راهنمایی شما در جستجویتان.

نحوه نصب تم ها و افزونه های وردپرس

اگر به‌دنبال افزونه‌هایی از WordPress.org هستید، می‌توانید طرح‌ها و پلاگین‌ها را مستقیماً از قسمت پشتی وردپرس نصب کنید. در غیر این صورت، ابتدا باید فایل مورد نظر خود را دانلود کرده و در رایانه خود ذخیره کنید، سپس دستورالعمل های مربوطه را در زیر دنبال کنید. فایل باید فشرده باشد – آن را استخراج نکنید!

نصب قالب وردپرس

برای نصب یک تم، ابتدا به ظاهر > تم ها در انتهای وردپرس خود بروید. سپس، روی دکمه افزودن جدید در بالای صفحه کلیک کنید:

The Themes section of the WordPress back end.

از اینجا می توانید تم های رایگان ارائه شده توسط وردپرس را مرور کنید. اگر موردی وجود دارد که پیوند داده اید، فقط روی دکمه آبی نصب و سپس دکمه فعال کردن برای استفاده از طرح زمینه کلیک کنید.

یا می توانید قالب وردپرس خود را که از وب سایت یا بازار شخص ثالث بارگیری کرده اید (مانند Themeforest) بارگذاری کنید. برای انجام این کار، روی دکمه آپلود تم کلیک کنید و انتخاب فایل را انتخاب کنید. به محلی که فایل تم فشرده شده را ذخیره کرده اید بروید و آن را باز کنید. به صفحه افزودن طرح‌های زمینه برمی‌گردید، جایی که می‌توانید اکنون نصب کنید:

The option to install a new theme.

نصب کننده لحظه ای طول می کشد تا اجرا شود، پس از آن پیامی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید طرح زمینه با موفقیت نصب شده است. در این مرحله می‌توانید طرح زمینه را پیش‌نمایش کنید، یا فعال کردن را انتخاب کنید تا فوراً از آن استفاده کنید:

A message stating that your theme was installed successfully.

همین! طرح زمینه جدید شما آماده است. همچنین می‌توانید راهنمای WP Clipboard را دنبال کنید. که نصب تم های رایگان و آپلود تم ها از طریق FTP را پوشش می دهد.

نصب افزونه وردپرس

افزونه ها اساساً به همان روشی که تم ها نصب می شوند. با پیمایش به Plugins و انتخاب افزودن جدید در بالای صفحه شروع کنید:

The Themes section of the WordPress back end.

درست مانند تم‌ها، می‌توانید همه افزونه‌های رایگان WordPress.org را که در اینجا فهرست شده‌اند، برای متقاعد کردن خود بیابید. برای نصب یک افزونه رایگان، دکمه‌های نصب و سپس فعال کردن را لیس بزنید.

یا با استفاده از دکمه افزونه آپلود و انتخاب انتخاب فایل یک افزونه آپلود کنید. فایل افزونه فشرده را در رایانه خود پیدا کرده و باز کنید، سپس روی دکمه اکنون نصب کنید کلیک کنید:

The option to install a new plugin.

بعد از لحظاتی، پیامی نمایش داده می شود که به شما می گوید آیا افزونه با موفقیت نصب شده است. در این مرحله، به سادگی روی فعال کردن افزونه کلیک کنید:

A message stating that your theme was installed successfully.

افزونه جدید شما اکنون آماده استفاده است! برخی از افزونه‌ها ممکن است پس از فعال شدن نیاز به تنظیمات بیشتری داشته باشند – در صورت لزوم، صفحه‌ای را که افزونه را از آن دانلود کرده‌اید یا وب‌سایت برنامه‌نویس را بررسی کنید.


در دسترس بودن تم‌ها و افزونه‌ها یکی از قانع‌کننده‌ترین دلایل برای استفاده از وردپرس است. پلتفرم اصلی به تنهایی فوق‌العاده است، اما وقتی شروع به اضافه کردن تم‌ها و افزونه‌ها می‌کنید، ناگهان به گزینه‌های تقریباً نامحدود دسترسی پیدا می‌کنید. صرف نظر از نوع سایتی که می خواهید ایجاد کنید، دنیای گسترده وردپرس ابزاری برای انجام کار ارائه می دهد – به احتمال زیاد به روشی ساده و مقرون به صرفه.

برای شروع استفاده از مضامین و افزونه های وردپرس، ابتدا باید یک دایرکتوری قابل اعتماد را بررسی کنید. برخی از گزینه های عالی عبارتند از خود WordPress.org، ThemeForest و CodeCanyon و وب سایت خود ما. مطمئن شوید که می دانید چگونه بهترین تم را انتخاب کنید و افزونه مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. سپس می‌توانید به سادگی دستورالعمل‌های ما را در بالا دنبال کنید تا طرح زمینه یا افزونه جدید خود را نصب کنید، و همه چیز آماده است!

آیا در مورد نحوه شروع کار با مضامین و افزونه های وردپرس سؤالی دارید؟ سوالات خود را در بخش نظرات زیر مطرح کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا