چطوری میشه

چگونه از Yoast SEO برای تقویت رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنیم

چگونه از Yoast SEO برای تقویت رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنیم

WordPress به راحتی راه حلی برای ایجاد یک وب سایت با عملکرد قدرتمند است. با این حال، موفقیت با پلتفرم بسیار بیشتر از راه اندازی سایت خود و عقب نشینی است. همچنین باید آن را به اطلاع عموم برسانید – و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است. این منطقه بسیار دشواری برای پیمایش است، به خصوص برای افراد کم تجربه.

خوشبختانه، وردپرس تعدادی افزونه برای کمک به شما در عبور از این شیب لغزنده ارائه می دهد، مانند Yoast SEO. تنظیمات جامع آن می‌تواند به شما در بهینه‌سازی محتوایتان کمک کند و سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی کند. این می‌تواند به شما کمک کند تا در معرض دید قرار بگیرید، و همچنین وضعیت رقابتی کسب و کار خود را بهبود بخشید.

در این مقاله، خواهید آموخت که سئو چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند. سپس افزونه Yoast SEO را به شما معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه می توان با بهینه سازی کلمات کلیدی، توضیحات متا و خوانایی از آن برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کرد. بیایید نگاهی بیندازیم!

SEO چیست (و چگونه می تواند به شما کمک کند)

Screenshot of SEO results.

زمانی که صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند، کاربران بیشتر آنها را می بینند و روی آنها کلیک می کنند.

بهینه سازی موتور جستجو تکنیکی است که بر بهبود دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تمرکز دارد. موتورهای جستجو روزانه به میلیون ها کاربر خدمات می دهند که به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. اگر می‌خواهید سایت شما این پاسخ‌ها را ارائه دهد، به استفاده مؤثر از سئو کمک می‌کند.

از آنجایی که خزنده‌های موتور جستجو نمی‌دانند چه چیزی در وب‌سایت شما نوشته شده است، به کمک هرچه بیشتر نیاز دارند تا بفهمند درباره چیست و چگونه آن را در SERP نشان دهند. این کار را می توان به روش های زیر انجام داد:

  • یک کلمه کلیدی فوکوس مناسب را اضافه کنید و از آن در سراسر محتوای خود استفاده کنید.
  • محتوای خود را برای انسان ها و در نتیجه خزنده ها قابل خواندن کنید.
  • ارائه یک سلسله مراتب کامل در محتوای شما، بنابراین خزنده ها می توانند محتوای شما را به طور موثر نقشه برداری کنند.

راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی محتوای شما برای رتبه‌بندی بالا وجود دارد. وردپرس ابزارهای زیادی را ارائه می‌کند که می‌توانند کمک کنند، اما توصیه می‌کنیم ابتدا Yoast SEO را امتحان کنید.

معرفی افزونه Yoast SEO

Yoast SEO plugin

Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را برای موتورهای جستجو دوست‌تر بهینه‌سازی کنید، همگی از داشبورد وردپرس خود. این افزونه محتوای شما را در دو زمینه امتیاز می دهد: خوانایی و SEO:

  • خوانایی: این قضاوت می‌کند که خواندن محتوای شما برای انسان چقدر آسان است.
  • SEO: این نشان می‌دهد که سایت شما چقدر برای خزنده‌های موتور جستجو بهینه شده است.

Yoast SEO بر روی یک سیستم چراغ راهنمایی کار می کند: سبز (خوب)، نارنجی (خوب) و قرمز (نیاز به بهبود). هر یک از معیارهای خاص در این دو دسته نیز به این ترتیب امتیاز می‌یابند، به این معنی که می‌توانید در یک نگاه ببینید که در کجا به تلاش‌های بهینه‌سازی شما نیاز است. علاوه بر این، بسیاری از معیارها شامل توصیه هایی برای بهبود امتیاز شما و برجسته کردن هر منطقه مشکلی در پست است.

چگونه از Yoast SEO برای تقویت رتبه بندی موتور جستجو خود استفاده کنید (3 نکته ساده)

قبل از اینکه بتوانید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را تقویت کنید، باید Yoast SEO را نصب و فعال کنید و Yoast جامع ما را بررسی کنید. راهنمای تنظیم SEO برای شروع کار با این افزونه. پس از آن، سه نکته را بخوانید که می‌تواند به شما کمک کند از این ابزار حداکثر استفاده را ببرید.

1. برای جذب ترافیک مناسب یک کلمه کلیدی فوکوس اضافه کنید

کلید کلیدی فوکوس مجموعه‌ای از کلماتی است که می‌خواهید صفحه شما در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کند. باید به جای حدس زدن، تحقیق کرد، و مهم است که درست انجام شود، زیرا مستقیماً بر نحوه یافتن شما توسط افراد تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، تمام تلاش‌های سئوی شما حول کلیدواژه تمرکز شما ایجاد می‌شود – بدون آن، نمی‌توانید بهینه‌سازی خود را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید.

برای استفاده حداکثری از این استراتژی، می‌توانید از کلیدواژه‌های طولانی. اینها عبارات خاصی هستند که رقابت کم را در موتورهای جستجو ارائه می دهند – به این معنی که انتخاب صحیح می تواند حجم زیادی از ترافیک را برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال، “پشتیبان وردپرس” خیلی خاص نیست، و ده ها سایت را خواهید یافت که از همان کلمه کلیدی استفاده می کنند. در مقابل، «پشتیبان‌گیری از وردپرس با UpdraftPlus» رقابت کمتری دارد، به این معنی که ترافیک بیشتری از مخاطبان هدف خود خواهید دید.

برای تنظیم یک کلمه کلیدی تمرکز در Yoast SEO، ابتدا باید به پست مورد نظر خود بروید، سپس به کادر متا Yoast SEO بروید:

The Focus Keyword box in Yoast SEO.

از اینجا، به سادگی کلمه کلیدی خود را در قسمت Focus Keyword وارد کنید. تعدادی چراغ فعال می بینید که نشان می دهد اکنون می توانید محتوای خود را بیشتر بهینه کنید. همچنین فراموش نکنید که کلمه کلیدی خود را به پیوند ثابت پست اضافه کنید.

2. برای توصیف پست خود یک توضیحات متا اضافه کنید

Screenshot of WPExplorer meta description.

توضیحات متا غنی از کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

توضیحات متا متنی است که در زیر پیوند آبی در جستجوی Google ظاهر می‌شود. عملکرد آن این است که بازدیدکنندگان را وادار کند تا روی محتوای شما کلیک کنند، بنابراین یکی دیگر از جنبه‌های مهم سئو برای درست کردن آن است.

ویژگی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در ایجاد یک توضیحات متا خوب کمک کنند. برای خلاصه کردن، توضیحات متا شما باید:

  • از 135 تا 160 کاراکتر باشد. این یک تعادل مناسب بین توضیح مختصر محتوای شما و عدم قطع آن توسط موتورهای جستجو ارائه می دهد.
  • محتوای خود را مطابقت دهید. توضیحات گمراه‌کننده می‌تواند منجر به افزایش نرخ پرش شما شود.

برای افزودن توضیحات متا خود، یک بار دیگر به کادر متا Yoast SEO در پست انتخابی خود بروید و روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید. هنگامی که شروع به تایپ توضیحات متا خود می کنید، می بینید که نواری شروع به پر شدن می کند. اگر توضیحات شما خیلی طولانی باشد این نوار قرمز، اگر خیلی کوتاه باشد به رنگ نارنجی و زمانی که طول آن خوب باشد سبز می شود:

Screenshot of Yoast SEO meta description feature.

همچنین متوجه خواهید شد که تعدادی چراغ راهنمایی اضافی در برگه SEO ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد توضیحات خود را حتی بیشتر بهینه کنید.

3. خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید

Screenshot of Yoast SEO's readability screen.

Yoast SEO محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و زمینه هایی را پیدا می کند که می توانید خوانایی آن را بهبود ببخشید.

محتوای با کیفیت برای سئو مهم است، بنابراین خوانایی آن بسیار مهم است. در Yoast SEO، خوانایی محتوای شما بر اساس تعدادی معیار ارزیابی می شود و بر اساس سیستم چراغ راهنمایی امتیازدهی می شود.

تحلیل ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد، اما برای به دست آوردن یک امتیاز سبز، لازم نیست همه چیز مورد توجه قرار گیرد. مهمترین جنبه ها عبارتند از:

  • طول بخش: استفاده از سرفصل‌ها و عنوان‌های فرعی در اینجا کلیدی است، تا مطمئن شوید هر بخش کمتر از 300 کلمه است.
  • طول و ساختار جمله: جملاتی که بیشتر از 20 کلمه هستند، خوانایی را کاهش می‌دهند، مانند جملاتی که با صدای غیرفعال هستند یا حاوی کلمه انتقالی نیستند.

همچنین ممکن است به Flesch Reading Ease امتیاز در این بخش. در حالی که نکات و نکات این معیار خارج از محدوده این مقاله است، در نهایت معیاری نیست که زیاد نگران آن باشید. توصیه ما این است که برای هر چیز دیگری بهینه سازی کنید و قبل از هر چیز برای خواننده خود بنویسید.


در بازار رقابتی امروز، سئو مهمتر از همیشه است. اگر درست انجام شود، می تواند به شما کمک کند افزایش ترافیک سایت خود. با این حال، در ابتدا ممکن است کمی گیج کننده باشد، بنابراین ممکن است برای اطمینان از موثر بودن تلاش های بهینه سازی شما کمکی بخواهید. با یک افزونه SEO – مانند Yoast SEO – می‌توانید محتوای خود را بدون نگرانی برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

آیا در مورد Yoast SEO و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند سؤالی دارید؟ لطفاً آنها را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا