چطوری میشه

چگونه طاقچه وبلاگ نویسی خود را با وردپرس پیدا کنید

چگونه طاقچه وبلاگ نویسی خود را با وردپرس پیدا کنید

به عنوان یک وبلاگ نویس جدید، ممکن است در مورد نحوه شروع کار کمی نامطمئن باشید. به خصوص اگر می خواهید مخاطبان زیادی به دست آورید یا از وبلاگ خود درآمد کسب کنید، می توانید به راحتی تحت تأثیر تعداد تصمیماتی که باید بگیرید، مانند آنچه در مورد آن بنویسید، غرق شوید.

هر وبلاگ نویس موفق قبل از ایجاد اولین محتوای خود، یا انتخاب تم وردپرس عالی، با تصمیم گیری در مورد هدف و جایگاه وبلاگ خود شروع می کند. داشتن یک موضوع تعریف‌شده به محتوای شما تمرکز واضحی می‌دهد و به شما کمک می‌کند مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید.

در این پست، ما در مورد اهمیت داشتن یک طاقچه بحث خواهیم کرد و چند راه برای یافتن تمرکز وبلاگ خود را بیان خواهیم کرد. در نهایت، ما همچنین ابزارهایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما در ایجاد محتوای عالی برای جایگاه وبلاگ خود کمک کنند. بیایید وارد شویم!

جایگاه وبلاگ شما چیست (و چرا مهم است)؟

وقتی صحبت از وبلاگ نویسی می شود، جایگاه شما کانون یا موضوع اصلی وبلاگ شما است. محتوای شما را توضیح می دهد و می تواند به همان اندازه که می خواهید گسترده یا خاص باشد. به عنوان مثال، Delish وبلاگی است که دستور العمل های کلی، نظرات آشپزی و اخبار، نکات سرگرم کننده را پوشش می دهد. و موارد دیگر:

screenshot of delish.com

از طرف دیگر،

آشپزخانه گیاهی آسان، وبلاگی است که به طور خاص بر آشپزی و غذا خوردن متمرکز شده است. یک رژیم غذایی (عمدتاً) گیاهی:

Easy Veggie Kitchen

هر دو وب‌سایت کاملاً در طاقچه غذا قرار می‌گیرند. با این حال، یکی بسیار گسترده است (از دستور العمل ها گرفته تا انتخاب های غذایی افراد مشهور) و دیگری بر جنبه کوچکتری از موضوع کلی تمرکز دارد.

امکان ایجاد یک وبلاگ چندگانه وجود دارد، اما اجرای این نوع سایت دشوار است، و توصیه می‌کنیم از آن جلوگیری کنید، مگر اینکه تجربه وبلاگ‌نویسی زیادی داشته باشید. برای اکثر مردم، چسبیدن به یک جایگاه در هر وبلاگ استراتژی بسیار هوشمندانه‌تری است، زیرا به شما کمک می‌کند مخاطبان ثابتی را جذب کنید که به موضوع شما اهمیت می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید در مورد نحوه تصمیم گیری در مورد تمرکز خود صحبت کنیم!

ممکن است از خود بپرسید که چگونه جایگاه مناسب را برای وبلاگ خود انتخاب کنید. خوشبختانه، چند مرحله ساده وجود دارد که می‌توانید برای چرخاندن توپ انجام دهید.

مرحله 1: از خود بپرسید به چه چیزی علاقه دارید

قبل از اینکه به یک سایت وبلاگ نویسی نفوذ کنید، در نظر بگیرید که چه چیزی هستید پرشور در مورد. از آنجایی که شما مسئول ایجاد محتوای ثابت در مورد آن موضوع خواهید بود، باید چیزی باشد که به آن علاقه دارید و حرف های زیادی برای گفتن دارید. علاوه بر این، وقتی به موضوع خود علاقه دارید، پست‌های وبلاگ شما معتبرتر به نظر می‌رسند و کمتر شبیه یک پیشنهاد فروش هستند.

بنابراین، می‌توانید با تهیه فهرستی از علایق، علایق و سرگرمی‌های خود شروع کنید. سپس روی آنهایی تمرکز کنید که چیز منحصر به فردی برای گفتن دارید و فکر می کنید می توانید برای سالهای آینده درباره آنها بنویسید. در این مرحله ممکن است بخواهید اهداف خود را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، اگر قصد دارید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، باید مطمئن شوید که جایگاه شما سودآور است (در این مورد در یک لحظه بیشتر توضیح دهید). متناوبا، ممکن است به دنبال افزایش آگاهی در مورد یک موضوع یا به اشتراک گذاری اطلاعات آموزشی باشید. هر چیزی که از وبلاگ نویسی می خواهید، جایگاه شما باید بتواند آن را ارائه دهد.

مرحله 2: شروع به تولید ایده های محتوا برای جایگاه خود کنید

وقتی یک جایگاه بالقوه در ذهن دارید، وقت آن است که بفهمید آیا می‌توانید محتوای باکیفیتی برای آن تهیه کنید یا خیر. این مرحله همچنین به شما کمک می کند تا تمرکز خود را محدود کنید، به خصوص اگر به موضوع پیچیده ای نگاه می کنید. از دانش موجود و منابع آنلاین خود برای تولید برخی ایده های محتوایی بالقوه استفاده کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • وبلاگ ها و سایت های دیگر را در مورد موضوع احتمالی خود بخوانید. دیدن اینکه دیگران چگونه به اشتیاق شما برخورد می کنند می تواند به شما الهام بخشد و ممکن است رویکردهای جدیدی را که وبلاگ نویسان فعلی در نظر نگرفته اند شناسایی کنید.
  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید مردم در موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند. اگر مردم به دنبال اطلاعات در زمینه شما نباشند، جذب مخاطب سخت خواهد بود. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ از این راهنما در مورد نحوه فکر کردن به ایده های وبلاگ عالی استفاده کنید تا با استفاده از نظرات، رسانه های اجتماعی، کلمات کلیدی، طوفان فکری و موارد دیگر، ایده های عالی را به نتیجه برسانید.
  • یک طاقچه کوچک در یک زمینه یا موضوع بزرگتر پیدا کنید. نمونه‌های وبلاگ غذا در بالا نشان می‌دهند که چگونه یک موضوع گسترده مانند غذا می‌تواند خود را به جایگاه کوچک‌تری برساند. اگر موضوعی که به آن علاقه دارید خیلی بزرگ به نظر می رسد، سعی کنید موضوع کوچکتری برای تمرکز روی آن پیدا کنید.

وقتی مطمئن شدید که پایه وسیعی از ایده‌های محتوا دارید، زمان آن رسیده است که تعیین کنید جایگاه شما چقدر سودآور خواهد بود.

مرحله 3: پتانسیل کسب درآمد خود را تعیین کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر قصد دارید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، باید از قبل مطمئن شوید که جایگاه شما پتانسیل درآمدزایی دارد. راه های مختلفی برای کشف این موضوع وجود دارد. توصیه می کنیم برای تجزیه و تحلیل هر جایگاهی که در نظر دارید این دستورالعمل های گام به گام را دنبال کنید:

  1. از برنامه ریز کلمات کلیدی Google برای کشف حجم و روند برای کلمات کلیدی شما. پس از جستجوی دسته ای از کلمات کلیدی، از گزینه “دریافت حجم جستجو” برای مشاهده آمار از جمله میانگین جستجوی ماهانه استفاده کنید. به طور مشابه، می‌توانید از Google Trends نیز استفاده کنید تا ببینید آیا کلمات کلیدی شما در حال حاضر محبوب هستند یا خیر.
  2. با جستجوی وبلاگ‌ها و سایت‌های فعال، میزان محبوبیت موضوع خود را دریابید. به وبلاگ هایی فکر کنید که به طور مداوم از آنها بازدید می کنید تا موضوعات مورد علاقه خود را مطالعه کنید. آیا آنها هنوز فعال هستند؟ برخی از وبلاگ‌ها حتی صورت‌های ماهانه یا فصلی را منتشر می‌کنند تا بتوانید ببینید که آیا آنها سود می‌کنند یا خیر.
  3. تالارهای گفتگو و تابلوهای پیام مرتبط با علاقه خود را مطالعه کنید. Reddit یک انجمن بسیار عالی است زیرا تقریباً برای هر موضوعی که قابل تصور است تابلوهایی دارد. اما اگر به چیزی علاقه دارید که احتمالاً قبلاً از انجمن‌های مرتبط بازدید کرده‌اید (به عنوان مثال، بسیاری از کاربران وردپرس مرتباً از StackExchange< بازدید می‌کنند. /a> و فروم Envato).
  4. هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی و صفحات طرفداران مرتبط با موضوع خود را بررسی کنید. ببینید آیا افراد علاقه مند هستند و فعالانه در مورد جایگاه و/یا کلمات کلیدی شما صحبت می کنند.
  5. مهمتر از همه – آیا پتانسیل وابسته وجود دارد؟ یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از وبلاگ، افزودن پیوندهای وابسته به محصولات یا خدمات توصیه‌شده ذکر شده در پست‌های شما است. . برای برنامه‌هایی مانند ShareASale، CJ Affiliate و حتی Amazon برای یافتن صدها محصول و خدمات مرتبط با جایگاه خود (فقط مطمئن شوید که همه دستورالعمل‌های FTC هنگام استفاده از پیوندهای وابسته).

هر چه تعداد این راهها بیشتر باشد که نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، احتمال کسب درآمد از ایجاد وبلاگ در آن جایگاه بیشتر است.

با ترکیب این مرحله با دو مرحله قبل، باید بتوانید در جایگاهی قرار بگیرید که به آن علاقه دارید، فضای زیادی برای محتوای منحصر به فرد ارائه می دهد و پتانسیل درآمدزایی دارد. البته این تازه شروع کار است. اکنون که جایگاه خاصی در ذهن دارید، بیایید در مورد نحوه ایجاد محتوای عالی برای آن صحبت کنیم.

ابزارهای کلیدی برای بهینه سازی محتوای طاقچه وبلاگ شما

اگر می‌خواهید در جایگاه انتخابی خود موفق شوید، محتوای شما باید هم برای خوانندگان ارزشمند باشد و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. بهترین راه برای بهینه سازی محتوای خود این است که از کیفیت بالا و استفاده از کلمات کلیدی موثر اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه، چند ابزار وجود دارد که می تواند در این مورد به شما کمک کند.

Screenshot of google keyword planner

برای مثال

Google Keyword Planner، یک ابزار رایگان که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس موضوع مورد نظر خود جستجو کنید. همچنین حجم جستجو را نمایش می‌دهد تا به شما در تعیین موضوعات محبوب کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در موضوع تخصصی خود وارد شده و لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید.

با استفاده از این کلیدواژه‌ها، می‌توانید با استفاده از Hubspot ایده‌های پست ایجاد کنید. مولد ایده های وبلاگ:

screenshot of hubspot's blog idea generator

این ابزار رایگان دیگری است که وقتی با کلمات کلیدی شما ترکیب می شود، می تواند به شما در ایجاد عناوین پست بهینه کمک کند. فقط کلمات کلیدی خود را وارد کنید، سپس روی به من ایده های وبلاگ بدهید! کلیک کنید تا عناوین بالقوه ایجاد کنید.

البته، افزونه های وردپرس زیادی نیز وجود دارد که برای کمک به شما در ایجاد محتوای عالی طراحی شده اند. ابزارهایی مانند این می توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای خاص شما مرتبط، مفید و بهینه شده برای موتورهای جستجو است. در اینجا چند راهنما برای کمک وجود دارد.

  • یک تقویم ویرایشی در وردپرس بسازید (و در واقع از آن استفاده کنید). یک تقویم سرمقاله راهی عالی برای حفظ موضوعات خود و سازماندهی نویسندگان مختلف است. خوشبختانه وردپرس ایجاد و زمان‌بندی پست‌ها را با کمک این افزونه‌های تقویم ویرایشی عالی آسان می‌کند.
  • با نحوه سازماندهی محتوا در سایت وردپرس خود آشنا شوید. نوشتن محتوای عالی تنها بخشی از محبوبیت یک وبلاگ است. با این نکات و ابزار برای سازماندهی محتوای وبلاگ خود، خوانندگان و تعامل را افزایش دهید.
  • محتوای مرتبط را در سایت وردپرس خود با ابزارهای مفید منبع و به اشتراک بگذارید. نوشتن مطالب از ابتدا تنها یک راه برای افزودن اطلاعات ارزشمند به وب سایت شما برای خوانندگان است. گزینه دیگر این است که محتوای عالی را از سراسر وب مدیریت و به اشتراک بگذارید، و با این سه افزونه می توانید امروز به سرعت و به راحتی فیدهایی را به سایت دارای وردپرس خود اضافه کنید.

وقتی یک وبلاگ نویس جدید هستید، مهم است که با پایه و اساس درست شروع کنید. دانستن اینکه جایگاه شما دقیقاً چیست، کمک زیادی به شما در ساخت وبلاگ، یافتن مخاطبان، تولید محتوای مرتبط و کسب درآمد از سایت شما (در صورت وجود) می کند.

آیا در مورد یافتن جایگاهی برای وبلاگ جدید خود سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا