چطوری میشه

چگونه وب سایت وردپرس خود را خارج از لیست سیاه گوگل نگه دارید؟

چگونه وب سایت وردپرس خود را خارج از لیست سیاه گوگل نگه دارید؟

آیا متوجه کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت خود می شوید؟ تبلیغات عجیب و غریب برای محصولات سایه دار که در صفحات شما چشمک می زنند؟ اگر به نشانه موافقت سر تکان می‌دهید، ممکن است صفحات وب شما در فهرست Google گم شده باشند. به بیان ساده، ممکن است گوگل سایت شما را در لیست سیاه قرار دهد، زیرا آن را برای بازدیدکنندگان ناامن می داند. برای جلوگیری از این اتفاق برای وب سایت شما، مهم است که بدانید چگونه وب سایت خود را از لیست سیاه Google دور نگه دارید.

لیست سیاه Google چیست؟

موتورهای جستجو مانند Bing، Norton Safe Web، McAfee SiteAdvisor و غیره در تلاش هستند تا بهترین تجربه جستجوی ممکن را به کاربران ارائه دهند، و Google نیز تفاوتی ندارد. گوگل دائماً به دنبال محتوای مخرب در وب سایت هایی است که می تواند به بازدیدکنندگان آسیب برساند. سپس این وب سایت ها را قرنطینه می کند.

در حالی که Google هیچ لیست سیاه رسمی را منتشر نمی کند، به طور مداوم اینترنت را برای تهدیدات احتمالی جستجو می کند. سپس این وب سایت های ناامن را برای محافظت از بازدیدکنندگان از فهرست خارج می کند. مدیران وب‌سایت‌ها باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشند، زیرا می‌تواند منجر به کاهش شدید ترافیک شود.

Google مشکوک است که این وب سایت ها کدهای مخرب را برای نصب بی سر و صدا برنامه هایی که از هرگونه اشکال نرم افزاری در رایانه شما استفاده می کنند، تزریق می کنند. این برنامه‌ها سپس می‌توانند ایمیل‌های هرزنامه را ارسال کنند و حتی رایانه بازدیدکننده را خراب کرده یا سرعت آن را کاهش دهند. آنها همچنین می‌توانند اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان شما مانند گذرواژه‌ها یا اطلاعات کارت اعتباری را به سرقت ببرند.

در بسیاری از موارد، لیست سیاه چیز خوبی است زیرا از بازدیدکنندگان بی‌احتیاط محافظت می‌کند. در واقع، خریدار احتمالی یک وب سایت باید بررسی کند که آیا وب سایت در لیست سیاه به عنوان بخشی از فرآیند بررسی دقیق قرار دارد یا خیر.

چه چیزی باعث می‌شود گوگل یک وب‌سایت را ناامن در نظر بگیرد؟

Google قبل از اینکه وب سایت شما را از دسترس بازدیدکنندگان خارج کند، جنبه های زیادی را در نظر می گیرد. گاهی اوقات این اتفاق به دلیل تغییرات الگوریتمی رخ می‌دهد، اما بیشتر اوقات ممکن است به دلیل امنیت یا سایر مشکلاتی باشد که نیاز به اصلاح دارند:

    • بدافزار یا ویروس‌ها در سرورهای میزبان یا در رایانه یا شبکه شما.
    • محتوای بی‌کیفیت یا هرزه‌نگاری یا ناخواسته، محتوای بحث‌برانگیز/غیر قانونی، محتوایی که اصل نیست یا هر گونه حق نسخه‌برداری را نقض می‌کند.
    • میزبان صفحات فیشینگ یا کلاهبرداری.
    • در حال تغییر مسیر به سایر صفحات وب.
    • ایجاد درهای پشتی، ارسال پیوندها، خرید یا فروش پیوندها.
  • پیوند به صفحات هرزنامه و مخرب.
  • روش های ناپاک SEO مانند پوشاندن کلمات کلیدی یا بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی.

این جنبه‌ها می‌توانند جریمه‌هایی از سوی Google، از جمله حذف از فهرست جستجوی Google، ایجاد کنند.

اگر وب سایت شما در لیست سیاه قرار گیرد چه اتفاقی می افتد؟

چشمگیرترین تأثیر قرار گرفتن در لیست سیاه Google، کاهش تعداد بازدیدکنندگان است. علاوه بر از دست دادن درآمد جدی، شهرت و اعتبار وب سایت نیز می تواند ضربه بخورد.

Google برای ترساندن بازدیدکنندگان شروع به چشمک زدن علائم هشدار می‌کند از وب سایت شما و هنگامی که در لیست سیاه قرار گرفتید، راه طولانی برای بهبودی خواهد بود.

15 نشانه که وب سایت شما در لیست سیاه گوگل قرار گرفته است

گاهی اوقات، گوگل مدیران وب‌سایت‌ها را از فهرست‌زدایی وب‌سایت مطلع می‌کند. اما شما همچنین می توانید مراقب این نشانه ها باشید.

  1. پیام‌های هشداری مانند “این سایت ممکن است هک شده باشد” یا “این سایت ممکن است به رایانه شما آسیب برساند، آیا می‌خواهید ادامه دهید؟” شروع به چشمک زدن می‌کنند.
  2. Google به بازدیدکنندگان هشدار می‌دهد که سایت شما احتمالاً در معرض خطر یا احتمالاً ناامن است.
  3. وب‌سایت شما یک صفحه خالی بارگیری می‌کند یا صفحه اصلی شما به URL دیگری هدایت می‌شود.
  4. جستجوی وب‌سایت شما در Google صفحات یا تبلیغات عجیب و غریب را برمی‌گرداند.
  5. پیوندهای هرزنامه سئو و تغییر مسیرها در SERP.
  6. جستجوی کلمات کلیدی عجیب و غریب برای محصولات دارویی سایه در صفحه شما قرار می گیرد.
  7. ایمیل های شما شروع به پرتاب می کنند.
  8. پنجره‌های ناآشنا شروع به فلش می‌کنند، محتوای هرزنامه یا تبلیغات عجیب و غریب در سایت شما ظاهر می‌شود.
  9. مرورگر شما محتوای عجیب و غریب را از منابع خارجی بارگیری می کند.
  10. وقتی Ctrl+U را کلیک می کنید، متوجه قطعات کد عجیب و غریب در هدر یا پاورقی وب سایت خود می شوید.
  11. سرعت وب‌سایت شما به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  12. استفاده از پهنای باند افزایش می یابد.
  13. ترافیک وب سایت شما روز به روز در حال کاهش است.
  14. حساب Google Webmaster Tools شما هشدارهایی در مورد کدهای مخرب در وب سایت شما دریافت می کند.
  15. وب سایت شما دیگر در فهرست Google ظاهر نمی شود.

چگونه بررسی کنیم که سایت وردپرس شما در لیست سیاه گوگل قرار دارد یا خیر

کاملاً ممکن است که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو از فهرست خارج شده باشد بدون اینکه شما حتی در مورد آن بدانید. در حالی که علائم بالا می تواند نشان دهنده لیست سیاه باشد، برخی از بررسی های خاص وجود دارد که می توانید برای تأیید آن انجام دهید:

بررسی دستی انجام دهید

آدرس وب سایت خود را در نوار جستجوی Google تایپ کنید. اگر سایت شما نمایش داده نمی‌شود، و قبلاً اینطور نبود، احتمالاً سایت توسط Google از فهرست خارج شده است. البته، این برای یک سایت جدید کار نمی کند، زیرا ممکن است هنوز توسط موتورهای جستجو فهرست نشده باشد.

ابزارهای آنلاین رایگان

ابزارهای اسکن آنلاین یک بررسی سریع برای پیدا کردن اگر وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده است. از IsMyWebsitePenalized دیدن کنید و آدرس وب سایت خود را جایگذاری کنید. این ابزار یک سرویس رایگان است که برای وب مسترها و متخصصان سئو مفید است.

Google's blacklist : IsMyWebsitePenalized

این ابزار وب سایت شما را اسکن می کند و وضعیت جریمه را به شما اطلاع می دهد. نتایج نسبتا دقیق هستند. توجه به این نکته مهم است که دامنه‌های پارک شده، دامنه‌های هدایت‌شده یا وب‌سایت‌های جدید وضعیت Penalized را منعکس می‌کنند.

Sucuri SiteCheck

Sucuri SiteCheck

یکی دیگر از ابزارهای موثری که می‌توانید استفاده کنید، اسکنر Sucuri SiteCheck است. این می تواند بدافزار و تعدادی از مسائل امنیتی، از جمله لیست سیاه وب سایت شما را شناسایی کند. علاوه بر این، اسکنر روش هایی را برای رفع مشکل توصیه می کند.

Google Webmaster Tools

اما بهترین راه برای انجام این کار استفاده از است Google Webmaster Tools برای بررسی نقص‌های امنیتی در وب‌سایت خود.

Google's blacklist : Google Search console

منطقه مسائل امنیتی ابزارهای Google Webmaster اطلاعات مفیدی را در مورد سایت شما نشان می دهد، از جمله پیوندهای سایت شما، عبارت های جستجوی شما، سلامت سایت و خطاهای 404.

نکاتی برای اینکه وب سایت خود را خارج از لیست سیاه Google نگه دارید

ترمیم آسیب های ناشی از نمایه زدایی یک فرآیند طولانی مدت است. بنابراین، اتخاذ برخی اقدامات پیشگیرانه عاقلانه تر (و ساده تر) است.  در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا در سمت خوب Google باقی بمانید:

  • یک فایروال نصب کنید و نرم افزار آنتی ویروس را به طور منظم اجرا کنید.
  • سایت خود را تمیز کنید و حذف کنید محتوای مخرب.
  • از پیوند دادن به وب‌سایت‌های هرزنامه و همچنین خرید یا فروش پیوندها اجتناب کنید.
  • از محتوای اصلی بدون پر کردن کلمات کلیدی اطمینان حاصل کنید.
  • بسته میزبانی خود را با دقت انتخاب کنید.
  • وردپرس خود را به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنید، از تم‌های قابل اعتماد استفاده کنید و افزونه ها.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را به طور مرتب تغییر دهید، از صفحات ورود خود محافظت کنید< /a>.
  • فایل wp-config.php و همچنین فایل htaccess. را ایمن کنید.
  • باید با شرایط و ضوابط Google آشنا باشید و با تغییرات الگوریتم همراه باشید.

به خاطر داشته باشید که اینها تضمینی نیستند (زیرا ما نمی دانیم دقیقاً چه کاری در وب سایت خود انجام می دهید)، اما همه آنها روش های خوبی هستند که باید برای کمک به حفظ وب سایت خود در لیست سفید دنبال کنید.


همان‌طور که می‌بینید، قرار گرفتن در لیست سیاه توسط Google پیامدهای منفی بزرگی دارد که بازیابی از آن زمان می‌برد. ایجاد یک حساب کاربری با ابزار وب مستر گوگل برای بررسی منظم وب سایت خود ایده خوبی است. همچنین می توانید به پست قبلی ما در مورد بازیابی از یک وب سایت هک شده مراجعه کنید. /a>.

وقتی متوجه شدید که دیگر در فهرست نیستید، اولین قدم شما می‌تواند این باشد که وب‌سایت خود را به‌عنوان یک اقدام کنترل آسیب، آفلاین کنید. به هاست خود اطلاع دهید و سایت را غیر فعال کنید. اگر می‌توانید وارد سیستم شوید، آنچه را که می‌بینید یادداشت کنید و آن را به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی خود منتقل کنید.

به جستجوی یادداشت Google در مورد حفظ یک سایت تمیز بپردازید، و در صورت لزوم، از کمک حرفه ای برای پاکسازی سایت خود استفاده کنید. پس از اتمام کار، با درخواست بررسی، به Google اطلاع دهید. سپس گوگل دوباره شروع به خزیدن در سایت شما و فهرست مجدد صفحات وب شما می کند. زمان می برد، اما می توانید بازیابی کنید.

آیا نکات مفیدی برای اضافه کردن دارید؟ یا سوالاتی در مورد بهترین شیوه ها برای حفظ وب سایت وردپرسی شما؟ نظر خود را در زیر بنویسید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا