چطوری میشه

عملکرد سایت وردپرس خود را با مرغ مگس خوار بهبود بخشید

عملکرد سایت وردپرس خود را با مرغ مگس خوار بهبود بخشید

صرف نظر از وب‌سایتی که اجرا می‌کنید، بسیار مهم است که صفحات آن را سریع نگه دارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان ممکن است سایتی را در صورتی که بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها کنند. با این حال، وظایف خاصی برای حفظ سرعت بالای سایت مورد نیاز است، و ماندن در بالای همه چیز ممکن است زمان بر باشد.

خوشبختانه مرغ مگس خوار (یک افزونه بهینه سازی رایگان سرعت برای وردپرس) مجموعه کاملی از ابزارهای متمرکز بر عملکرد را در یک بسته مناسب ارائه می دهد. برای مثال، می‌توانید از آن برای فعال کردن ویژگی‌هایی مانند حافظه پنهان و فشرده‌سازی GZIP استفاده کنید، که می‌تواند عملکرد سایت وردپرس را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

در این مقاله به طور خلاصه اهمیت سرعت وب سایت را توضیح می دهیم. سپس به چهار راه Hummingbird برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما خواهیم رفت. برویم!

اهمیت یک وب سایت سریع

Page Loading Performance Test

زمان بارگذاری صفحه تقریباً بر تمام جنبه های عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد، از جمله رضایت بازدیدکنندگان و بهینه سازی موتور جستجو (SEO). برای مثال، اگر صفحات تاخیر داشته باشند، بازدیدکنندگان سایت شما را ترک خواهند کرد. این به ویژه برای کاربران تلفن همراه صادق است، که انتظار دارند سرعت بالایی داشته باشند.

چه چیزی بیشتر، موتورهای جستجو سرعت سایت را در نظر بگیرید. بهینه سازی SEO بسیار مهم است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که سه نتیجه جستجوی برتر < a href="https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/" target="_blank" rel="noopener ">تقریباً دو سوم از ترافیک جستجوی ارگانیک را دریافت کنید. به عبارت دیگر، هرچه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده شود، تعداد افرادی که آن را می بینند و کلیک می کنند، بیشتر می شود.

عواملی که سایت شما را به سرعت اجرا می کند

شکی نیست که مراقب عملکرد سایت وردپرس خود باشید. با استفاده از یک راه حل آنلاین مانند ابزارهای Pingdom می‌توانید سرعت صفحه آن را به راحتی بررسی کنید. با این حال، اگر آنقدر سریع نباشد، ممکن است تعجب کنید که چرا.

عوامل زیادی می توانند بر سرعت سایت وردپرس شما تأثیر بگذارند. چند مورد از مهمترین عناصر عبارتند از:

  • میزبان وب شما. همه میزبان های وب یکسان ساخته نمی شوند. بسیار مهم است که با دقت انتخاب کنید و از ارائه دهنده ای استفاده کنید که امنیت و بهینه سازی سرعت را جدی می گیرد.
  • حافظه. حافظه سایت در سرعت هایی که می تواند به دست آورد نقش دارد. هرچه حافظه و سایر منابع بیشتر در دسترس باشد، احتمال بارگیری بیش از حد سایت شما کمتر می شود (مخصوصاً زمانی که با ترافیک بالا مواجه می شوید).
  • موضوع سایت شما. سرعت سایت شما نیز می‌تواند توسط موضوع آن محدود شود. هرچه یک موضوع «سنگین‌تر» باشد یا کد غیرضروری بیشتری داشته باشد، احتمالاً کندتر اجرا می‌شود. هنگام ساخت یا به روز رسانی سایت خود، می خواهید موضوعی را پیدا کنید که برای عملکرد بهینه شده باشد.
  • افزونه های شما. یک افسانه رایج وجود دارد که به سادگی داشتن تعداد زیادی افزونه در سایت شما می تواند باعث کندی آن شود. این لزوما درست نیست. با این حال، افزونه‌های با کدگذاری ضعیف یا آنهایی که به سادگی دارای عملکردهای زیادی هستند، می‌توانند برای زمان بارگیری شما مضر باشند.

بازبینی تم‌ها، افزونه‌ها و طرح میزبانی شما می‌تواند کمک زیادی به اطمینان حاصل شود که عملکرد سایت وردپرس شما در بهترین حالت است. با این حال، حتی اگر همه این عوامل در نظر گرفته شوند، ممکن است سایت شما همچنان آنطور که می‌خواهید عمل کند. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید سرعت را در هر وب‌سایت وردپرس افزایش دهید.

4 راه برای بهبود سایت با افزونه مرغ مگس خوار

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش سرعت سایت خود از آنها استفاده کنید. اکثر راه حل ها یک استراتژی بهینه سازی خاص را هدف قرار می دهند که می تواند مفید باشد، اما اگر می خواهید به بهترین سرعت ممکن دست یابید، منجر به نصب تعداد زیادی افزونه اضافی در سایت شما می شود.

در عوض، می‌توانید راه‌حلی را انتخاب کنید که مجموعه‌ای از ابزارهای بهینه‌سازی عملکرد را ارائه می‌دهد، مانند مرغ مگس خوار – یک افزونه رایگان بهینه سازی سرعت.

Hummingbird Page Speed Optimization

این افزونه شما را قادر می سازد تا سرعت سایت خود را به چند روش آسان، بدون نیاز به ابزار اضافی یا دانش فنی زیاد، بهبود بخشید. بیایید به چهار مورد از بهینه‌سازی‌هایی که می‌تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند نگاهی بیندازیم.

1. در حال ذخیره

هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می کند، مرورگر او باید درخواستی را به سرور سایت شما ارسال کند. سپس سرور تمام اطلاعات مورد نیاز برای نمایش صفحات شما را ارسال می کند. اگر داده‌های زیادی درگیر باشد، سرور درخواست‌های زیادی دریافت کند، یا بازدیدکننده مورد نظر در فاصله‌ای دور قرار گرفته باشد، این فرآیند ممکن است بیشتر از آنچه باید طول بکشد.

کش کردن WordPress راهی برای حل این مشکل با ذخیره کردن است برخی از داده های سایت شما در مکان مناسب تر است. به این ترتیب، می توان به آن دسترسی پیدا کرد و سریعتر بازیابی کرد. به طور کلی، فعال کردن حافظه پنهان در سایت شما یک راه هوشمند برای بهبود عملکرد است.

افزونه مرغ مگس خوار به شما امکان می دهد با ارائه انواع مختلف حافظه پنهان از این مزیت استفاده کنید:

Hummingbird Plugin Caching

شما می توانید کش کردن صفحه، کش مرورگر و موارد دیگر را از طریق برگه Caching با نام مناسب در قسمت پشتی وردپرس خود فعال کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد اینکه این گزینه ها چیست و چگونه کار می کنند، این راهنمای مفید را می‌توانید در مورد نحوه پیکربندی تنظیمات حافظه پنهان در افزونه مطالعه کنید.

2. فشرده سازی GZIP

شما احتمالاً با پسوند .zip آشنا هستید، که راهی برای فشرده‌سازی فایل‌های بزرگ است تا ذخیره و حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر باشد. GZIP یک روش فشرده سازی مشابه اما قدرتمندتر است. این می‌تواند فایل‌های سایت شما را کوچک‌تر و سریع‌تر بارگذاری کند، بدون اینکه داده‌های لازم در این فرآیند از دست برود.

جزئیات نحوه عملکرد فشرده سازی GZIP کمی پیچیده است. خوشبختانه، مانند بسیاری از تکنیک‌های بهینه‌سازی سرعت، برای استفاده از آن در سایت خود، نیازی به درک تمام نکات فنی نیست.

با افزونه مرغ مگس خوار، می توانید به مرغ مگس خوار > فشرده سازی GZIP بروید تا سه نوع مختلف را فعال کنید:

Hummingbird Plugin GZIP

به سادگی نوع سروری را که سایت شما روی آن میزبانی می شود انتخاب کنید و دکمه اعمال قوانین را فشار دهید. افزونه بقیه کارها را انجام خواهد داد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید تغییرات دستی ایجاد کنید.

3. کوچک سازی

به نوعی، کوچک سازی شبیه فشرده سازی GZIP است. این روش دیگری برای کمک به عملکرد سریع‌تر سایت شما با حذف داده‌های غیر ضروری از کد شما است. هرچه اطلاعات کمتری بین سرور و مرورگر منتقل شود، زمان کمتری برای بارگیری صفحات شما طول خواهد کشید.

در مرغ مگس خوار، می توانید به موتور کوچک سازی از طریق برگه بهینه سازی دارایی در وردپرس:

Hummingbird Asset Optimization

این افزونه فایل های سایت شما را اسکن می کند و به شما امکان می دهد هر کدام را که دوست دارید بهینه کنید. اگر با CSS آشنایی دارید، حتی می‌توانید برخی از فایل‌های کد «پشت‌صحنه» را به پاورقی سایت خود منتقل کنید. این می تواند حتی به سرعت بخشیدن به صفحات وردپرس کمک کند بیشتر.

4. اسکن های عملکرد

مهم نیست که چه تکنیک‌های بهینه‌سازی عملکرد را پیاده‌سازی می‌کنید، باید مراقب سایت خود باشید و به مرور زمان به اصلاح آن ادامه دهید. یکی از راه‌های انجام این کار، اجرای اسکن‌های عملکرد دوره‌ای است که می‌توانید در داشبورد مرغ مگس خوار خود انجام دهید:

Hummingbird Performance Scan

نتایج این اسکن‌ها می‌تواند به شما در شناسایی فایل‌هایی که ممکن است سرعت سایت شما را کند کنند کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید روی بهبود در کنار هر مورد با درجه‌بندی زرد یا قرمز کلیک کنید و نکاتی در مورد نحوه بالا آوردن آن امتیاز دریافت کنید.

نظرات نهایی درباره عملکرد سایت وردپرس

در حالی که حفظ سرعت سایت شما مهم است، مدیریت هر یک از تکنیک های بسیار مورد نیاز برای تحقق آن می تواند دشوار باشد. استفاده از یک افزونه رایگان بهینه سازی سرعت “همه در یک” می تواند کمک کند شما حیاتی ترین مراحل را به سرعت و به راحتی اجرا می کنید.

مرغ مگس خوار، برای مثال، شما را قادر می سازد تا عملکرد سایت خود را از طریق:

بهینه کنید

  1. در حال ذخیره کردن.
  2. فشرده سازی GZIP.
  3. کوچک سازی.
  4. اسکن های عملکردی.

آیا در مورد نحوه حفظ سرعت بالای سایت وردپرس خود سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا