چطوری میشه

پینگ‌بک‌ها و ردیابی‌های وردپرس: راهنمای نهایی A – Z

پینگ‌بک‌ها و ردیابی‌های وردپرس: راهنمای نهایی A – Z

فکر می‌کنم وقتی می‌گویم: به عنوان یک مبتدی، بک‌بک‌ها و پینگ‌بک‌های وردپرس گیج‌کننده هستند، موافق خواهید بود.

اما چرا؟ هر دو ویژگی از روزهای اولیه وبلاگ نویسی وجود داشته است. با این حال، بسیاری از کاربران وردپرس نمی دانند که وجود دارند یا چگونه از آنها به طور موثر استفاده کنند. معمولاً، بسیاری از کاربران پس از ظاهر شدن تعداد زیادی پیوند هرزنامه در نظرات آنها، شروع به یادگیری در مورد پینگ بک/ترک بک می کنند.

در پست امروز، تمام مواردی که در مورد پینگ بک و ترک بک وردپرس وجود دارد را پوشش می دهیم. در ابتدا، ما به شما کمک می کنیم تا تفاوت بین این دو را درک کنید. در مرحله دوم، مزایا و معایب استفاده از پینگ بک و ترک بک را پوشش می دهیم. سوم، ما به شما نشان می دهیم که چگونه بک بک و پینگ بک را فعال/غیرفعال کنید. چهارم، ما به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا آنها را در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید.

در جایی از مقاله، ما چند مورد از بهترین شیوه های پینگ بک/ترک بک را پوشش می دهیم. این همش نیست؛ اگر نه را برای استفاده از پینگ بک/ترک بک انتخاب کنید، ما چند روش جایگزین برای ایجاد پیوندهای طبیعی و ارائه محتوای بیشتر به خوانندگان شما را پوشش می دهیم. علاوه بر همه اینها، ما چند پلاگین مفید را برای اندازه گیری خوب معرفی می کنیم 🙂

اگر عالی به نظر می رسد، برای خود یک فنجان قهوه بریزید و اجازه دهید ما دست به کار شویم.

پینگ بک و ترک بک چیست؟ به علاوه، چرا آنها مهم هستند

یک وردپرس trackback به جین اجازه می دهد تا به جان اطلاع دهید که در یکی از مقالاتش به محتوای او پیوند داده است. یک pingback یک نسخه خودکار از پیگیری است . آن را ارتقاء با چند تفاوت بنامید.

در اکثر قالب‌های وردپرس، بک‌بک‌ها و پینگ‌بک‌ها در بخش نظرات ظاهر می‌شوند – در یک بخش جداگانه یا در کنار نظرات دیگر. این یک روش همسایه‌ای است که جین به جان می‌گوید: «هی، من پشتت دارم» یا «این چیزی است که ممکن است به آن علاقه داشته باشی».

Trackbacks چیست؟

wordpress trackbacks

پروتکل ردیابی اولین بار در آگوست 2002 توسط Six Apart Ltd منتشر شد. دوستان پشت سی ام اس نوع متحرک. این برای ارائه وسیله ای برای اطلاع رسانی بین وب سایت ها طراحی شده است.

این ویژگی ابتدا در Moveable Type 2.2 پیاده سازی شد، اما امروزه همه ابزارهای وبلاگ نویسی اصلی مانند WordPress، B2 و Blogger از پیگیری پشتیبانی می کند.

طبق واژه نامه وردپرس:

بازگشت به شما کمک می‌کند تا به نویسنده دیگری اطلاع دهید که چیزی مرتبط با آنچه او در وبلاگش نوشته است، نوشته‌اید، حتی اگر پیوند صریحی به مقاله او نداشته باشید.

این شانس نویسنده دیگر را افزایش می‌دهد که بنشیند و متوجه شود که شما برای چیزی به او اعتبار داده‌اید، یا چیزی را که او نوشته یا چیزی مشابه آن را بهبود داده‌اید.

آنها را به عنوان منابعی در پایان یک مقاله دانشگاهی یا فصلی از یک کتاب درسی در نظر بگیرید.

برای استفاده از ترک بک، باید یک URL پیگیری داشته باشید.

اما… چگونه یک URL پیگیری دریافت می کنید؟

خب، این بسیار آسان است.

ابتدا، به پست در وبلاگ شخص دیگر بروید و URL پیگیری را پیدا کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنند، /trackback/ را در انتهای پیوند دائمی پست اضافه کنید تا URL پیگیری ایجاد شود.< /p>

بعد، پست خود را بنویسید، URL پیگیری را در بخش ارسال پیگیری جای‌گذاری کنید و مقاله خود را منتشر کنید.

wordpress send trackbacks section

بخش ارسال بازخوردها در زیر ویرایشگر کلاسیک وردپرس

به محض اینکه مقاله خود را منتشر می کنید، وردپرس گزیده ای را با پیوندی به پست شما ایجاد می کند و آن را به وب سایت گیرنده ارسال می کند. ردیابی در صفحه تعدیل نظر ظاهر می شود، جایی که شخص دیگر می تواند آن را پست کند، هرزنامه ارسال کند، یا آن را حذف کند.

یادداشت:

  • شخص دیگر باید پینگ بک و بک بک را در وب سایت خود فعال کرده باشد تا بک بک شما را دریافت کند
  • در زمان نوشتن، باید از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید برای دیدن بخش ارسال پیگیری. من نتوانستم آن قسمت را در گوتنبرگ پیدا کنم، اما این مشکلی ندارد زیرا وردپرس از پینگ بک خودکار پشتیبانی می کند اگر به سایت های دیگر مبتنی بر وردپرس پیوند می دهید.

واقعیت جالب: در ابتدا برای تجمع محتوا، اما بعداً در نظر دادن از راه دور استفاده زیادی پیدا کرد.

اکنون که می دانید پسک بک چیست، پس پینگ بک چیست؟

پینگ بک چیست؟

wordpress pingbacks

شما می توانید پینگ بک را به عنوان یک نسخه بهبود یافته از پروتکل پیگیری در نظر بگیرید. در حالی که ترک بک شامل کارهای دستی زیادی است، پینگ بک خودکار است. این نظری است که وقتی به مقاله دیگری پیوند می دهید که در آن پینگ بک فعال است، به طور خودکار ایجاد می شود.

به عبارت دیگر، شما به سادگی باید به پست وبلاگ شخص دیگر پیوند دهید تا یک پینگ بک ایجاد کنید که شخص دیگر بتواند – دوباره – هرزنامه، پست یا سطل زباله ایجاد کند. اگر پینگ بک شما را تایید کنند، در قسمت نظرات نمایش داده می شود.

برخلاف آنچه بسیاری از “گوروها” می گویند، پینگ بک شامل گزیده ای است درست مانند ترک بک، اما اکثر تم ها (از جمله تم های پیش فرض وردپرس) این گزیده ها را نمایش نمی دهند. مه 🙁 بنابراین، ترک بک با گزیده ای ظاهر می شود، اما پینگ بک ها شبیه پیوندها هستند.

مشخصات pingback توسط یان هیکسون و استوارت لنگریج نوشته و نگهداری می‌شود. الف>. جعل کردن آن سخت تر از ردیابی است، و کاملاً خودکار است، مشروط بر اینکه هر دو سایت قابلیت پینگ بک را فعال کرده باشند. به این ترتیب، بسیاری از کاربران پینگ بک را به بک بک ترجیح می دهند.

کنار:

  • پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها در گذشته محبوب بودند زیرا هر دو راه‌های عالی برای اشتراک‌گذاری و ادامه مکالمه بودند. آنها هنگام شروع کار عالی بودند و افراد واقعی به محتوای شما لینک می‌دادند، اما وقتی معروف شدید، همه چیز به لطف ارسال‌کنندگان هرزنامه بسیار پیچیده شد.
  • تنها تفاوت بین پینگ بک و ترک بک فناوری ارتباطی است که هر پروتکل استفاده می کند

با توجه به آنچه گفته شد، اجازه دهید مزایا و معایب pingbacks/trackbacks را بررسی کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

مزایای Pingback/Trackback

به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مردم هر دو فناوری را دوست داشتند. مزایای بالقوه پینگ بک و ترک بک عبارتند از:

  • ارائه محتوای مرتبط در وب سایت شما، افزایش ارزش محتوایی که به کاربران خود ارائه می دهید.
  • ایجاد اقتدار و نفوذ. اگر یک وبلاگ نویس یا وب سایت با نفوذ از طریق پینگ بک یا بک بک به محتوای شما پیوند می دهد، می تواند به شما کمک کند تا با نمایش پینگ بک ها در بخش نظرات خود، قدرتی در مورد محتوای خود ایجاد کنید.
  • افزایش ترافیک از طریق بک لینک. اگر یک وب‌سایت محبوب، پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌های شما را در بخش نظرات خود منتشر کند، می‌تواند منجر به ترافیک بیشتر برای وب‌سایت شما شود.
  • از آنجایی که پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها اساساً بک لینک هستند، به شما در بهبود سئو کمک می‌کنند، مشروط بر اینکه به سایت‌های معتبر (برخلاف هرزنامه‌ها) پیوند دهید.
  • از آنجایی که پینگ بک یا ترک بک تمایل شما را برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود به طرف مقابل نشان می دهد، ممکن است در نهایت او نیز محتوای شما را به اشتراک بگذارد که برای ترافیک و گسترش برند عالی است.

معایب Pingback/Trackback

پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها راه‌های زیبایی برای اتصال باقی می‌ماندند، اگر برای ارسال‌کنندگان هرزنامه بیش از حد متعصب و مسلح به splogs. اکنون، پینگ‌بک‌ها و ترک‌بک‌ها برای:

بدنام هستند

  • هرزنامه، هرزنامه، و هرزنامه های بیشتر. ارسال کنندگان هرزنامه از بک بک و پینگ بک برای ارسال هزاران اسپم استفاده می کنند. در واقع، بر اساس CognitiveSEO. با این حال، می‌توانید با یک افزونه ضد هرزنامه قوی با هرزنامه‌های ردیابی مبارزه کنید. با این حال، پوشه هرزنامه شما دیوانه وار رشد خواهد کرد.
  • سئوی ضعیف. اگر پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها را بدون نظارت رها کنید، ارسال‌کنندگان هرزنامه می‌توانند به راحتی بک‌بک‌هایی ایجاد کنند که به نظر برسد شما کسی هستید که به آنها پیوند می‌دهید.
  • تضعیف شهرت برند. پیوندهای ناخوشایند در سایت شما که منجر به وب سایت های پورن، ویاگرا یا اسپلاگ می شود، مطمئناً اعتبار برند شما را از بین می برد.
  • زمان گیر. چالش اصلی پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها، هرزنامه و بسیاری از آن‌ها است. تعدیل پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها بخش عظیمی از زمان شما را می‌گیرد، زمانی که می‌توانید بهتر از آن استفاده کنید (مخصوصاً با کمک افزونه‌هایی مانند Uncanny Automator). بیشتر وب‌سایت‌ها دیگر از پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها استفاده نمی‌کنند، به این معنی که ممکن است در نهایت زمان خود را برای ارسال دستی بک‌بک تلف کنید.
  • خودپینگ برگشتی. اگر به پست های دیگر در وبلاگ خود پیوند دهید، وردپرس به صورت خودکار پینگ بک ایجاد می کند، که می تواند به مرور زمان آزاردهنده شود، به خصوص اگر پیوسته لینک های داخلی زیادی ایجاد کنید. می‌توانید با استفاده از پلاگین وردپرس No Self Pings توسط Michael D غلبه کنید. آدامز.

نحوه فعال/غیرفعال کردن Pingback و Trackback

پینگ بک و ترک بک به طور پیش فرض در وردپرس فعال هستند. اگر از پینگ‌بک‌های هرزنامه خسته شده‌اید، غیرفعال کردن پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها در سایت وردپرس شما به آسانی A، B، C است. در داشبورد مدیریت وردپرس خود، مانند شکل زیر به تنظیمات > بحث بروید.< /p>

wordpress pingback settings

در مرحله بعد، علامت «اجازه دادن اعلان‌های پیوند از وبلاگ‌های دیگر (پینگ بک و بک‌بک) در پست‌های جدید» را بردارید، همانطور که در تصویر زیر برجسته می‌کنیم.

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5bc4f6b6

به پایین صفحه بروید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5bdd2f79

برای فعال کردن دوباره پینگ‌بک‌ها، کافی است کادر را علامت بزنید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که می توانید پینگ بک و بک بک را بر اساس هر پست فعال کنید. در ویرایشگر پست خود، بخش بحث را پیدا کنید. سپس، «Allow trackbacks and pingbacks on this page» را علامت بزنید و پست خود را به‌روزرسانی/انتشار کنید:

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5bf7a127

در کنار: اگر بخش  بحث (یا حتی بخش ارسال نظرات که قبلاً ذکر کردیم) را نمی‌بینید، روی کلیک کنید >گزینه های صفحه را در بالای صفحه انتخاب کنید و کادرهای انتخاب مربوطه را که در زیر توضیح داده شده است علامت بزنید.

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5c1725a2

غیرفعال کردن پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها، همانطور که تازه یاد گرفتیم، فقط برای پست‌های بعدی کار خواهد کرد. پست‌های قبلی به دریافت پینگ‌بک و بازخورد ادامه خواهند داد. بنابراین، چگونه هر دو را برای پست‌های موجود غیرفعال کنیم؟

نحوه غیرفعال کردن Pingback و Trackback در پست های موجود

به پست‌ها > همه پست‌ها بروید، همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید.

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5c3ba0a5

بعد، روی گزینه‌های صفحه در بالای صفحه کلیک کنید، 999 را در قسمت تعداد موارد در صفحه وارد کنید و روی اعمال ضربه بزنید. دکمه:

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5c53ca73

صفحه بارگیری مجدد می شود تا حداکثر 999 پست در همان صفحه نمایش داده شود، که اگر صدها پست موجود داشته باشید بسیار عالی است.

بعد، کادر انتخاب عنوان را برای انتخاب همه پست‌ها علامت بزنید:

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5c7119ea

پس از آن، روی منوی کشویی عملکردهای انبوه کلیک کنید، ویرایش را انتخاب کنید و روی دکمه اعمال کلیک کنید:

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5c88964f

پس از آن، «مجاز نیست» را در زیر Pings انتخاب کنید و روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید، همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید.

d9bedb8cd986daafd8a8daa9d987d8a7 d988 d8b1d8afdb8cd8a7d8a8db8cd987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b1d8a7d987d986 6699a5ca150b4

اگر بیش از 999 پست دارید، باید به صفحه بعدی بروید و این روند را تکرار کنید. با انجام این کار، پینگ بک و ترک بک در پست های انتخابی غیرفعال می شود. با این حال، باید پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌های ناخواسته را به‌صورت دستی بر اساس هر پست یا از طریق صفحه تعدیل نظرات حذف کنید.

در این صورت، اجازه دهید برخی از بهترین روش‌های وردپرس را بررسی کنیم که در نهایت به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا از پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها استفاده کنید.

بهترین شیوه های پینگ بک/پیگیری وردپرس

اگر در نهایت از پینگ بک و ترک بک در سایت خود استفاده می کنید، ضروری است که از همان ابتدا این کار را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا از مزایای هر دو فناوری بدون ارسال هرزنامه به دیگران به طور همزمان بهره ببرید.  اگر هدف اصلی شما هدایت ترافیک بیشتر از طریق پینگ بک است، نکات زیر مفید خواهند بود.

  • از طریق رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل به شخص دیگر اطلاع دهید. گاهی ممکن است پینگ‌بک یا پیگیری شما به دلایل متعددی به دست گیرنده نرسد. هنگامی که به پست وبلاگ دیگری پیوند می دهید، از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل به آنها اطلاع دهید. علاوه بر اطلاع دادن به آنها در مورد پینگ بک، به طور بالقوه می تواند محتوای شما را در معرض دید دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی آنها قرار دهد.
  • همیشه به یک پست وبلاگ پیوند دهید، نه به صفحه اصلی. اگر به یک صفحه اصلی پیوند دهید، هیچ پیگیری وردپرس ارسال نخواهد شد. حتی اگر فقط می خواهید به وبلاگ آنها اشاره کنید، به جای صفحه اصلی به یک پست پیوند دهید.
  • پیگیری های خود را منتشر نکنید. این کار پیوندهای ارزشمند شما را در هر صفحه معین کم می کند.
  • هرگز از پینگ بک و بک بک برای توزیع آگاهانه هرزنامه استفاده نکنید.
  • در مورد پینگ بک ها و بک بک های خود بسیار مراقب باشید (یا ویژگی ها را به طور کامل غیرفعال کنید).

بنابراین، آیا باید از Pingbacks/Trackback استفاده کنید؟

این کاملاً به شما و آنچه می خواهید برسید بستگی دارد. اگر به درستی انجام شود، می توانید ترافیک را هدایت کنید و از مزایای دیگر لذت ببرید. در صورت عدم نظارت، پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها می‌توانند شما را با هرزنامه‌های زیادی مواجه کنند.

طبق تجربه من، 99٪ از پینگ بک ها و بک بک ها از ارسال کننده های هرزنامه بود، بنابراین من این ویژگی را به طور کلی غیرفعال کردم. من تصمیم می‌گیرم زمان و انرژی خود را روی روش‌های مؤثر دیگر متمرکز کنم. برخی از روش های جایگزینی که من استفاده می کنم عبارتند از:


اگر ارسال‌کنندگان هرزنامه سرگرمی را برای همه خراب نمی‌کردند، من فکر می‌کنم پینگ‌بک‌ها و بک‌بک‌ها از بسیاری از روش‌های ایجاد بک لینک پیشی می‌گرفتند. امروزه، هر دو فناوری مانند گذشته محبوب نیستند و ما هرزنامه‌هایی داریم که باید از آن تشکر کنیم. علاوه بر این، بسیاری از وب سایت ها از روش های جدیدتری برای ایجاد لینک و ایجاد ترافیک استفاده می کنند.

اگر می‌توانید آن را هک کنید، به پینگ‌بک‌ها ضربه بزنید و ببینید آیا این فنجان چای شماست. فقط کافی است از همان ابتدا یک افزونه مفید ضد هرزنامه دریافت کنید، در غیر این صورت با رشته های بی پایان هرزنامه های بی فایده روبرو خواهید شد، به خصوص زمانی که مشهور شوید.

آیا از پینگ بک و ترک بک استفاده می کنید؟ نظر شما چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید 🙂

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا