چطوری میشه

با اینستاگرام، ترافیک را به وبلاگ وردپرس خود هدایت کنید

با اینستاگرام، ترافیک را به وبلاگ وردپرس خود هدایت کنید

هدف اصلی برای هر نوع بازاریابی، ایجاد اعتبار برند است. در یک عرصه بسیار رقابتی و بدون محدودیت برای پیام های بازاریابی که مخاطبان هر روز در معرض مصرف قرار می گیرند، اغلب به محصولات و خدمات آزمایش شده و آزمایش شده روی می آورند. مصرف‌کنندگان به برندهایی که می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند وفادارتر هستند – و بنابراین هرچه اعتماد یک فرد به یک نام تجاری بیشتر باشد، احتمال فروش آنها بیشتر می‌شود.

96٪ از موفق ترین محتوای B2B بازاریابان می گویند که مخاطبان آنها را به عنوان یک منبع قابل اعتماد می بینند. چرا؟ بازاریابی محتوا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را برآورده می‌کند، و آنها را وادار می‌کند تا درباره خدماتی که یک برند ارائه می‌دهد، چرایی اهمیت آن‌ها و چه نوع تاثیری که می‌توانند انتظار داشته باشند که بر زندگی‌شان بگذارد، اطلاعات بیشتری کسب کنند. به همین دلیل است که وبلاگ ها حتی در حال حاضر یک تاکتیک بازاریابی موثر برای هدایت ترافیک به وب سایت ها باقی می مانند.

این باعث می‌شود رسانه‌های اجتماعی به شریکی عالی برای بازاریابی محتوا تبدیل شوند، به خصوص وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می‌آید: پلتفرمی متناسب با طراحی برای جلب علاقه فوری به هر چیزی که از نظر بصری برای مخاطبان هیجان‌انگیز است. به عنوان دومین پس از فیس بوک از پلتفرم استفاده می شود، این بهترین زمینه برای برندهایی است که به دنبال هدایت ترافیک بیشتر به وبلاگ های وردپرس خود هستند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. از بیو اینستاگرام خود به عنوان یک تماس برای اقدام

استفاده کنید

در حالی که پروفایل اینستاگرام گزینه‌های سفارشی‌سازی کمی را ارائه می‌دهد، یک بخش کلیدی وجود دارد که هرگز نباید از آن غافل شوید: بیو. بهینه سازی بیوگرافی اینستاگرام شما نه تنها فضایی را برای کلمات کلیدی بسیار مورد نیاز برای بهینه سازی موتور جستجو باز می کند، بلکه می تواند به عنوان یک فراخوان برای اقدام در نمایه برای تبلیغ وب سایت وبلاگ شما عمل کند.

Use Your Bio to Promote Your Blog

@Bookbento

ابتدا: وبلاگ وردپرس خود را به عنوان لینک اصلی وب سایت خود در نمایه خود وارد کنید. این تنها لینک قابل کلیکی است که در کل نمایه اینستاگرام خود دریافت خواهید کرد، بنابراین آن را حساب کنید. می‌توانید از پیوند برای هدایت به صفحه اصلی وبلاگ خود یا به یک پست خاص استفاده کنید، که اگر می‌خواهید جدیدترین یا محبوب‌ترین نوشته‌های خود را تبلیغ کنید، توصیه می‌شود.

بعد، یک عبارت تماس برای اقدام در بیو خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان را تشویق کند برای بازدید از وبلاگ خود روی لینک کلیک کنید. اگر تصمیم دارید یک پست خاص را تبلیغ کنید، عنوان یا موضوع را اضافه کنید تا علاقه بیشتری ایجاد کنید. به این ترتیب، ممکن است خوانندگان بیشتری را جذب کنید که احتمالاً با پست شما درگیر خواهند شد.

نکته: برای برجسته کردن پیوند و عبارت دعوت به اقدام، شکلک‌ها یا کاراکترهای ویژه را اضافه کنید تا چشم را به جایی که می‌خواهید جلب کنید. فلش های رنگی یک انتخاب مکرر هستند، زیرا چند فلش مستقیماً به سمت پایین به پیوند اشاره می کنند.

2. گزیده های مفید از هر ورودی را ارسال کنید

با اشتراک‌گذاری گزیده‌هایی از هر ورودی از طریق پست‌های فید اینستاگرام و استوری‌ها، به دنبال‌کنندگان خود طعم محتوای وبلاگ را بچشید. قالب‌بندی سخت‌ترین نقل قول‌ها، بینش‌های ارزشمند، و روش‌های عملی می‌تواند به راحتی وبلاگ شما را به عنوان منبع اطلاعاتی ثابت و قابل اعتمادی معرفی کند.

برای پست‌های فید اینستاگرام، فقط اضافه کردن متن به تصویر و قرار دادن آن در صف برنامه‌ریزی‌شده‌تان است. سپس می‌توان عنوان کامل وبلاگ را در عنوان در کنار یک عبارت دعوت به اقدام ذکر کرد تا روی پیوند موجود در بیو کلیک کنید.

اگر می‌خواهید بیت‌های کوچک‌تری را از طریق استوری‌های اینستاگرام به نمایش بگذارید، باید کمی متفاوت به آنها نگاه کنید. در حالی که خود Stories قبلاً سبک‌های قلم و ویژگی‌های محدودی مانند درج‌های گیف و برچسب‌ها دارد، می‌توانید ابتدا تصویر پایه خود را اصلاح کنید.

با دانلود یک ویرایشگر استوری اینستاگرام (مانند Made که در هر دو iOS و Android) می توانید به راحتی پست های متنی با ظاهری عالی را در داخل برنامه فرموله کنید و سپس مستقیماً در استوری ها آپلود کنید. اگر حساب تجاری شما بیش از 10000 دنبال کننده داشته باشد، یک جایزه دریافت می کند: Swipe Up، که به شما امکان می دهد پیوندی را مستقیماً به استوری های خود اضافه کنید تا دنبال کنندگان بتوانند مستقیماً به پست وبلاگی که به آن اشاره می کنید دسترسی داشته باشند.

Instagram Stories

@Wordpressdotcom

نکته: فراموش نکنید که پس از پایان کار، این پست‌های استوری را به‌عنوان نکات برجسته در نمایه اصلی خود ذخیره کنید تا پس از 24 ساعت در دسترس همه قرار گیرند.

3. بصری وبلاگ را برای رسانه های اجتماعی تغییر دهید

استفاده از تصاویر در پست‌های وبلاگ بهترین تمرین با هدف آسان‌تر کردن محتوا برای مصرف. تصاویر بصری پیامی را که وبلاگ سعی در برقراری ارتباط دارد، تقویت می‌کند، به شکستن متن برای خواندن آسان‌تر کمک می‌کند، و به عنوان کمک و مثالی برای نکات و آموزش‌ها عمل می‌کند.

برای تنوع بخشیدن به پست‌های اینستاگرام و تبلیغ وبلاگ خود به گونه‌ای که تنها شامل اشتراک‌گذاری گزیده‌ها نباشد، تصاویر وبلاگ را برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی تغییر دهید. در بیشتر موارد، می‌توانید تصویر برجسته یا هدر را در بالا انتخاب کنید و آن را برای پست اینستاگرام پیکربندی مجدد کنید.

با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس اینستاگرام مانند Instasize (موجود در هر دو iOS و Android)، می توانید هر عکسی بگیرید و برش بزنید، بچرخانید و هر طور که می خواهید دوباره طراحی کنید. تنظیم رنگ‌ها، افزودن فیلترها و تغییر دادن سایه‌ها، همه چیزهایی هستند که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن عکس در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. افزودن متن یا حاشیه به تصویر می‌تواند آن‌قدر متفاوت باشد که شبیه به تکراری دقیق از آنچه در صفحه وبلاگ شما است نباشد.

همچنین می‌توانید از افزونه‌ای مانند پست اجتماعی WP، برای انتشار خودکار پست ها از وب سایت شما در صفحه اینستاگرام شما. این افزونه به شما امکان می دهد برای همه پست های جدید وبلاگ وردپرس، محصولات WooCommerce و انواع پست های سفارشی، پست های اینستاگرام ایجاد کنید. نسخه رایگان نسبتاً ساده است، در حالی که نسخه حرفه ای گزینه هایی برای هشتگ ها، تاخیر بین پست ها، تغییر اندازه تصویر و موارد دیگر اضافه می کند. یا اگر قبلاً از ابزاری مانند Uncanny Automator استفاده می‌کنید، می‌توانید به سادگی دستور العملی بسازید تا به صورت خودکار تصویر پست وبلاگ خود را پس از انتشار به اشتراک بگذارید.

4. از ویدیو برای نشان دادن بهترین بینش خود استفاده کنید

طبق تحقیقات اخیر، 92% از بازاریابان که در سال 2020 از ویدئو استفاده می‌کنند، ادعا می‌کنند که آن بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود است که بالاترین میزان از سال 2015 است. 88٪ نیز گزارش داده‌اند که ویدئو بازده بالایی به آنها می‌دهد. در این صورت، اگر زمان و منابع کافی برای جمع‌آوری ویدیوهای ساده برای پروفایل اینستاگرام خود دارید، آزمایش اینکه آیا ویدیوها می‌توانند برای مخاطبان شما مؤثر باشند یا خیر، ضرری ندارد.

برخی از بهترین محتوایی را که در وبلاگ خود دارید جمع آوری کنید و آنها را در قالب ویدیویی بنویسید. این یک استراتژی خوب برای گروه بندی پست های وبلاگ مشابه زیر یک چتر موضوع اصلی است. سپس می توانید آن را به صورت خلاصه به یکی از سه روش منتشر کنید: پست های اینستاگرام، استوری های اینستاگرام یا IGTV.

IGTV برتری بیشتری نسبت به بقیه دارد، زیرا به محتوای ویدیویی طولانی‌مدت اجازه می‌دهد که برای توضیح‌های طولانی‌تر عالی است. با این حال، بزرگترین جذابیت برای بازاریابانی که باید ترافیک را به وبلاگ وردپرس خود هدایت کنند، این است که لینک‌های موجود در توضیحات IGTV، برخلاف سایر پست‌های اینستاگرام، قابل کلیک هستند. با ساختن ویدیویی که محتوای وبلاگ خود را خلاصه می‌کند، می‌توانید پست‌های تکی در زیرنویس خود را پیوند دهید تا بینندگان را برای مطالعه بیشتر بیاورید.

5. تعامل با خوانندگان و دنبال کنندگان

رسانه‌های اجتماعی  فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را در اختیار برندها قرار می‌دهد تا مستقیماً با دنبال‌کنندگان تعامل داشته باشند. در حالی که یک وبلاگ وردپرس ممکن است یک بخش نظرات داشته باشد تا کاربران بتوانند افکار خود را به اشتراک بگذارند، اما ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. برای بهبود تعامل کلی با محتوای خود، ممکن است لازم باشد این معیار را از وبلاگ خود خارج کرده و به حوزه رسانه های اجتماعی خود بیاورید.

به همه نظرات مربوط به پست‌های مرتبط با وبلاگ خود، صرف نظر از خوب یا بد بودن آنها، پاسخ دهید. شما به طور کلی می توانید احساسی از نظر مخاطبان خود داشته باشید و آیا نکاتی وجود دارد که باید در آن ها پیشرفت کنید. به عنوان بسط آن، آنها را بیشتر درگیر کنید و سرمایه گذاری عاطفی خود را در محتوای خود با دادن نظر آنها در مورد کارهای بعدی انجام دهید.

Use Polls & Surveys

@ElleUSA از طریق Hootsuite

در حالی که می‌توانید از نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌های وردپرس در سایت خود استفاده کنید، می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام نیز برای پرسش استفاده کنید. برای نظرات دنبال کنندگان می توانید از برچسب نظرسنجی استفاده کنید تا کاربران در مورد موضوع بعدی شما رای دهند یا از ویژگی پرسش و پاسخ برای ارائه پیشنهادات خود استفاده کنند. بعلاوه، می‌توانید از رهبر فکری خود بخواهید که هر سوال یا توضیحی در مورد تخصص برند شما ارائه دهد. همه این تلاش‌ها می‌تواند همراه با یک فراخوان برای اقدام به وبلاگ شما برای بینش بیشتر باشد.

6. ایجاد برنامه کمپین اینستاگرام

آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت ترین، هیچ یک از این استراتژی ها نباید در خلاء انجام شوند. قبل از انتشار هر نوع محتوا، برنامه ریزی یک برنامه زمانی مناسب همزمان با انتشار محتوا در وبلاگ شما باید اولویت باشد. این به شما امکان می‌دهد زمان تبلیغاتی را که هر ورودی باید دریافت کند، به حداکثر برسانید، در عین حال محتوای قدیمی را مجدداً به اشتراک بگذارید تا ترافیک در آن مناطق حفظ شود (مخصوصاً اگر ورودی‌ها محبوب باشند).

برای آسان‌تر کردن فرآیند، روی ابزارهای مناسب برای کمک به سازماندهی برنامه کمپین خود سرمایه‌گذاری کنید. درست مانند نحوه برنامه ریزی یک تقویم تحریریه برای وردپرس، می توانید یک کمپین رسانه های اجتماعی. شناسایی پست‌های وبلاگ به جایی که می‌روند و تبلیغ آن‌ها می‌تواند زمان بر باشد، بنابراین درباره هر نرم‌افزاری که می‌توانید برای کمک به صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید، تحقیق کنید، خواه برنامه‌ریزی انبوه یا بررسی سریع ارائه دهد.


اینها برخی از نکات ضروری هستند که باید در نظر داشته باشید زمانی که می خواهید ترافیک پست های وبلاگ خود را از اینستاگرام هدایت کنید. البته، همه این تلاش ها به قدرت محتوای وبلاگ شما بستگی دارد. قبل از انجام تبلیغات در هر سایت رسانه اجتماعی، هر پستی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، بررسی کنید و دو بار (یا سه برابر) بررسی کنید تا ببینید آیا خطاهای برجسته، اشکال قالب‌بندی، یا اشتباهاتی وجود دارد که باید قبل از توزیع پیدا و اصلاح شود.

از آزمایش کردن نترسید. ممکن است همه استراتژی ها برای شما کارساز نباشند و این طبیعی است. هر کدام را حداقل یک بار امتحان کنید، نتایج خود را بسنجید، ارزیابی کنید که آیا ارزش آن‌ها را دارند که از نظر زمان، منابع و نتایج استفاده کنید یا خیر، و در صورت نیاز در ماه‌های بعد تنظیم کنید.

با ارائه برند خود در همه پلتفرم‌ها سازگار بمانید – بازاریابی اکنون به معنای داشتن یک تجربه همه‌کاناله روان برای همه مشتریان احتمالی است. مطمئن باشید که محتوای شما می تواند آن را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا