چطوری میشه

8 روش برای افزایش CTR در وردپرس

8 روش برای افزایش CTR در وردپرس

وب سایت شما یک دارایی ضروری تجاری است. و این به ویژه در مورد بازاریابی و تولید سرنخ صادق است.

اما برای اینکه بتواند کار سنگین تولید سرنخ را برای شما انجام دهد، باید برای دید بهینه شده باشد. بیشتر از آن، سایت وردپرس شما باید برای افزایش کلیک بهینه شود.

و به همین دلیل است که باید بدانید چگونه CTR خود را در وردپرس افزایش دهید.

CTR (و چرا مهم است) چیست؟

قبل از اینکه به بررسی استراتژی‌هایی بپردازیم که می‌توانید برای افزایش CTR سایت وردپرس خود استفاده کنید، بیایید به طور خلاصه به CTR چیست و چرا اهمیت دارد.

CTR چیست؟

نرخ کلیک، به اختصار CTR، به درصد جستجوگرانی اشاره دارد که روی یک نتیجه جستجو در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کلیک می‌کنند.

هنگامی که وب سایت یا صفحه وب شما به خوبی رتبه بندی می کند، چالش بعدی افزایش CTR است. به هر حال، اگر مردم کلیک نکنند، سایت شما بازدیدکنندگان ارزشمندی را از دست خواهد داد.

اهمیت افزایش CTR

چرا CTR برای موفقیت وب سایت وردپرس شما مهم است؟

اجازه دهید چند دلیل برای شما بیاورم:

  • به افزایش رتبه شما کمک می کند. یکی از عواملی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند، تعداد بازدیدکنندگان یک صفحه است. هرچه افراد بیشتری روی وب سایت شما کلیک کنند، موتورهای جستجو آن را ارزشمندتر می دانند. در نتیجه رتبه آن را بالاتر می‌برند.
  • CTRهای بالا برای تجارت خوب است. هرچه افراد بیشتری روی وب‌سایت شما کلیک کنند، شانس بیشتری برای ایجاد سرنخ‌های بیشتر و در نهایت ایجاد پایگاه مشتری بزرگ‌تر وجود دارد.

بنابراین بله، CTR شما مهم است. و باید تمام تلاش خود را برای افزایش آن انجام دهید – به خصوص اگر می خواهید با وردپرس درآمد کسب کنید.

چگونه با 8 ترفند ساده CTR خود را در وردپرس افزایش دهید

خوشبختانه، افزایش CTR شما در وردپرس علم موشکی نیست. شما فقط باید چند روش برتر را دنبال کنید، و در راه رسیدن به CTRهای بالا – حتی اگر به تازگی وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید – به خوبی پیش خواهید رفت.

1. CTRهای فعلی خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه وب سایت خود را به نام افزایش CTR خود تغییر دهید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که CTR های فعلی خود را در نظر بگیرید. با استفاده از Google Search Console یا هر وب دیگری می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. ابزار تحلیلی مانند Monster Insights.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

ابتدا، به برگه Search Analytics بروید و نتایج خود را بر اساس CTR فیلتر کنید.

به دنبال صفحاتی باشید که رتبه بالایی دارند اما CTR پایینی دارند.

این صفحات علیرغم رتبه‌بندی بالا، آن‌طور که باید کلیک نمی‌کنند، و باید دلیل آن را بیابید.  دلیل آن می تواند هر چیزی باشد، از توضیحات متا ضعیف تا عنوانی که با هدف جستجو مطابقت ندارد. اما در ادامه بیشتر در مورد آن. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که CTR ها می توانند متأثر از طاقچه است، بنابراین مهم است که هدف جستجوگر را درک کنید.

با این گفته، بیایید حرکت کنیم و ببینیم چگونه می‌توانید CTR را برای این صفحات بهبود بخشید.

2. سرفصل ها و برچسب های عنوان خود را بهینه کنید

یکی از اولین چیزهایی که کاربران هنگام فرود روی SERP می بینند، تگ عنوان است. این عنوانی است که در SERP ها نمایش داده می شود و می تواند دقیقاً مانند عنوان اصلی در پست شما یا یک مشتق بهینه شده باشد.

8 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d981d8b2d8a7db8cd8b4 ctr d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 66999fd1017ae

برای افزایش CTR خود در وردپرس، باید عناوین بسیار قابل کلیک و برچسب های عنوان را ایجاد کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید:

  • مدت را تماشا کنید. اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد، ممکن است برخی از کلمات کوتاه شوند، که منجر به از دست دادن معنی و تاثیر خود می شود. عناوین خود را کمتر از 65 کاراکتر نگه دارید.
  • کلید کلیدی خود را در جلو بارگذاری کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را تا حد امکان به ابتدای عنوان خود نزدیک کنید. این به خوانندگان کمک می‌کند فوراً متوجه شوند که صفحه شما با آنچه که جستجو می‌کنند مرتبط است.
  • از کلمات قدرتمند استفاده کنید. اینها کلماتی هستند که واکنش احساسی خوانندگان را برمی انگیزند. ارتباط عاطفی جستجوگران را تشویق می‌کند تا روی صفحه شما کلیک کنند.
  • تست کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند. از ابزارهای تست تقسیم A/B برای سنجش عملکرد یک صفحه در مقابل صفحه دیگر استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند ببینید چه محتوایی بهترین عملکرد را دارد.

برای افزایش CTR خود در وردپرس، اولین درگاه تماس شما همیشه باید عناوین شما باشد. اگر عناوین شما ضعیف هستند، افراد به سادگی از صفحه شما عبور می کنند تا روی عناوینی که جذابیت بیشتری دارند کلیک کنند.

3. به توضیحات متا خود توجه کنید

در کنار عنوان خود، عنصر مهم دیگری که باید برای بهبود CTR خود در وردپرس روی آن کار کنید، توضیحات متا شما است.

Improve your CTR in WordPress with meta descriptions

یک کاری که هرگز نباید با توضیحات متا انجام دهید این است که آنها را در حالت پیش فرض قرار دهید. موتورهای جستجو فقط 155-165 کاراکتر اول را در پست شما می کشند و از آن به عنوان توضیحات استفاده می کنند. در بیشتر موارد، این برای جستجوگران منطقی نخواهد بود. در عوض، توضیحات متا سفارشی ایجاد کنید که باعث کلیک می شود. به این صورت است:

  • از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. باز هم، کلمات کلیدی و کلیدواژه های ثانویه شما در اینجا نقش اساسی دارند. وقتی افراد عبارت جستجوی خود را در توضیحات متا شما می‌بینند، احتمالاً کلیک می‌کنند.
  • اهرم هدف کاربرt. دانستن اینکه چرا مخاطبان هدف شما صفحه خاص شما را جستجو می کنند، به شما کمک می کند تا توضیحات متا را بسازید که برای آنها جذاب باشد.
  • از صدای فعال استفاده کنید. توضیحات متا که باعث کلیک ها می شوند با صدای فعال نوشته می شوند. این به این دلیل است که الهام بخش عمل است.
  • یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید. در حالی که وظیفه اصلی آن توصیف محتویات صفحه است، توضیحات متا به خوبی ساخته شده باید دارای یک فراخوان برای اقدام نیز باشد.

توضیحات متا شما یک طرح فروش کوچک است. از آن برای متقاعد کردن کاربران استفاده کنید که چرا باید روی پیوند شما کلیک کنند.

4. از URL های توصیفی

استفاده کنید

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و باعث می‌شود CTR‌هایشان مخفی شود، این است که از بهینه‌سازی URL خود غفلت می‌کنند. خوشبختانه، وردپرس با تغییر ساختار آنها، ایجاد URL های سفارشی را برای شما آسان می کند.

چگونه URL های توصیفی ایجاد می کنید؟

ابتدا به داشبورد وردپرس خود و سپس تنظیمات بروید. روی “پیوندهای ثابت” کلیک کنید.

WordPress Permalink Settings

تنظیمات پیوند ثابت خود را روی “نام پست” تنظیم کنید، جایی که URL شما نام پست خواهد بود (منهای کلمات توقف). همچنین، آن را روی «ساختار سفارشی» تنظیم کنید، جایی که می‌توانید URL هر صفحه را به صورت دستی بنویسید.

پس چه چیزی باعث ایجاد یک URL قابل کلیک می شود؟

  • کوتاه
  • توصیفی
  • شامل کلمه کلیدی است

با تحقیقاتی که نشان می‌دهد نشانی‌های اینترنتی توصیفی می‌توانند CTR را افزایش دهند، این چیزی است که نمی‌توانید نادیده بگیرید.

5. شامل تاریخ انتشار

می خواهید CTR خود را در وردپرس افزایش دهید؟

البته، شما انجام می دهید.

یکی از راه‌های انجام این کار، درج تاریخ انتشار در پست‌های خود است. جهان با سرعت سرسام آوری در حال تغییر است و اطلاعات می توانند به سرعت منسوخ شوند. به همین دلیل است که اضافه کردن تاریخ انتشار به پست‌هایتان، CTR شما را بسیار مفید می‌کند.

وقتی افراد می‌بینند که پست شما فعلی است، آن را به پست‌های دارای تاریخ قدیمی ترجیح می‌دهند. حتی آن را از پست‌های بدون تاریخ انتخاب می‌کنند.

یک کاری که باید مرتباً مراقب آن باشید این است که پست های قدیمی خود را به روز کنید. این نه تنها موتورهای جستجو را خوشحال می کند، بلکه به پست های شما کمک می کند تاریخ انتشار جدیدتری داشته باشند.

6. داده های ساختاریافته را برای ریچ اسنیپت ها تنظیم کنید

داده‌های ساختاریافته (نشانه‌گذاری طرحواره) قالبی برای سازمان‌دهی داده‌ها در یک صفحه وب و برقراری ارتباط آن‌ها در یک راه ساده برای درک از آنجایی که موتورهای جستجو داده های ساخت یافته را بهتر درک می کنند، چنین محتوایی را در رتبه بالاتری قرار می دهند.

اما بیشتر از رتبه‌بندی، داده‌های ساختاریافته توسط موتورهای جستجو برای ایجاد قطعه‌های غنی استفاده می‌شود که به کاربران اطلاعات بیشتری درباره پست شما می‌دهد.

Set Up Structured Data for Rich Snippets

Rich snippet ها به افزایش CTR تا 30٪ کمک می کنند. دلایل اصلی این امر این است که آنها عبارتند از:

  • ماهیت تعاملی. مردم محتوای تعاملی را دوست دارند، و قطعه‌های غنی راه خوبی برای رفع این نیاز هستند.
  • اطلاعات اضافی را ارائه دهید. این به کاربران کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا روی پیوند شما کلیک کنند یا خیر.
  • توجه را جلب می کند. ریچ اسنیپت‌ها جلب توجه می‌کنند، زیرا از سایر نتایج بی‌مزه در صفحه نتایج جستجو متمایز هستند.

چگونه می توانید ریچ اسنیپت ها را برای افزایش CTR خود در وردپرس پیاده سازی کنید؟

من راه ساده ای را برای وب سایت های وردپرس به شما ارائه می دهم – از یک افزونه نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید.

شما می توانید این کار را به روش دستی انجام دهید، اما این کار مستلزم کمی سرهم بندی کردن با کد است.

7. عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید

بله، عملکرد وب سایت شما بر نرخ کلیک شما تأثیر دارد. این به این دلیل است که CTR به این معنی است که یک بازدیدکننده در واقع در وب سایت شما فرود می آید. و اگر وب سایت شما، به خصوص در بخش سرعت، ضعیف عمل کند، کاربران قبل از اینکه وارد صفحه شما شوند، کلیک می کنند.

این نه تنها به CTR شما آسیب می رساند، بلکه به سئو و در نهایت به نتیجه نهایی شما نیز آسیب می رساند.

چند راه برای بهبود عملکرد وب سایت شما عبارتند از:

بنابراین، مطمئن شوید که عملکرد وب‌سایت خود را بررسی می‌کنید و در صورت نیاز بهبود می‌بخشید. CTR شما به آن بستگی دارد.

8. بهینه سازی برای موبایل

این هیچ رازی نیست – مردم از دستگاه های تلفن همراه خود بیشتر از رایانه های رومیزی برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند.

و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های تلفن همراه فقط به محبوبیت بیشتر از همتایان دسکتاپ خود ادامه خواهند داد و تا سال 2025، 72٪ از مرورگرهای وب فقط محتوای دستگاه‌های تلفن همراه را مصرف می‌کنند. به همین دلیل است که اگر می خواهید CTR خود را در وردپرس افزایش دهید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید.

یکی از راه‌های بهینه‌سازی برای موبایل، راه‌اندازی صفحات تلفن همراه (AMP) برای وب‌سایت خود است. اینها صفحات سبک وزنی هستند که بسیار سریع بارگذاری می شوند. و بله، این موضوع بر CTR شما تأثیر دارد، همانطور که Teads با افزایش 200٪ در CTR پس از اجرای آن ثابت کرد. AMP.

افزودن AMP به وردپرس به لطف تعدادی افزونه رایگان با کیفیت آسان است. افزونه AMP یا AMP برای WP هر دو گزینه های عالی برای افزودن و فعال کردن سریع AMP در وب سایت شما هستند.

افزایش CTR در وردپرس – موفقیت شما به آن بستگی دارد

افزایش CTR در وردپرس با توجه به ماهیت بیش از حد رقابتی اینترنت یک گزینه نیست. با وجود محتوای بسیار عالی، نبرد برای بازدید از صفحات شما فقط به سئو ختم نمی شود. هنگامی که صفحات شما رتبه بندی می شوند، باید بهینه سازی آنها را برای کلیک کردن نیز در نظر بگیرید.

به همین دلیل است که باید یک استراتژی برای افزایش CTR خود در وردپرس ترسیم کنید. بالاخره موفقیت شما به آن بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا