چطوری میشه

پیدا کردن صدای وبلاگ وردپرس شما

پیدا کردن صدای وبلاگ وردپرس شما

وقتی یک وبلاگ جدید راه اندازی می کنید، ایده خوبی است کمی فکر کنید که با چه کسی صحبت خواهید کرد. مطمئناً مخاطبان هدف شما در نوع محتوایی که تولید می‌کنید نقش حیاتی دارد. اما در لحن یا صدایی که در طول نوشتن خود استفاده می کنید نیز نقش دارد. نحوه خطاب شما به خوانندگان، نوع زبانی که استفاده می‌کنید و سطح قدرتی که از آن استفاده می‌کنید، بسته به نوع سایت، موضوع و مخاطبان شما متفاوت است.

عواملی مانند جمعیت شناسی نیز نقش دارند. با این حال، مهم نیست که با چه کسی صحبت می کنید، برای انجام صحبت باید روی صدایی بنشینید. و این دقیقاً همان چیزی است که امروز در اینجا قرار است پوشش دهیم.

چرا لحن مهم است

لحن صدایی که در پست‌های وبلاگ خود استفاده می‌کنید مهم است زیرا نحوه ارتباط شما با مخاطبان را تعیین می‌کند. همچنین نشان می دهد که شما به عنوان یک شرکت یا برند چه کسی هستید. این به مخاطبان شما امکان می‌دهد دقیقاً بدانند که شما دقیقاً چه کسی هستید. و زیبایی آن در این است که شما مجبور نیستید بیایید و آن را بگویید. لحن شما به خوانندگانتان نشان می دهد که در مورد چه چیزی هستید. و به روش های مختلفی از جمله:

انجام می شود

  • انتخاب واژگان. کلماتی که در پست‌های خود استفاده می‌کنید می‌توانند چیزهای زیادی را در مورد شما به خواننده بگویند، از سطح تحصیلات شما تا تجربه زندگی‌تان. حتی می تواند به خوانندگان درباره سرگرمی ها و علایق شما بگوید. خاص بودن در مورد کلماتی که استفاده می کنید یک راه عالی برای هویت بخشیدن به صدای وبلاگ شما است – حتی اگر این هویت از خودتان به عنوان یک شخص جدا باشد.
  • سطح خواندن. اینکه چقدر هضم محتوای شما آسان است، می‌تواند تاثیر زیادی در تعیین واکنش خوانندگان به محتوای شما داشته باشد. همچنین می تواند در امتیاز سئوی سایت شما نقش داشته باشد. چسبیدن به سطح خواندن کلاس هشتم معمولاً بهترین گزینه برای دسترسی جهانی به محتوای شما است. و ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به این تلاش کمک می کند، از جمله قابل خواندن و ویژگی‌های خوانایی موجود در افزونه Yoast SEO.

Yoast SEO

  • نقطه دیدگاه. چه کسی در پست های وبلاگ شما صحبت می کند؟ داشتن درک از آن و شفاف سازی آن برای ایجاد صدایی منسجم ضروری است. برخی از صاحبان وبلاگ ترجیح می دهند موارد را رسمی نگه دارند و به خوانندگان و خود به صورت سوم شخص مراجعه کنند. یا در عوض ممکن است ترجیح دهند بیشتر به صورت عامیانه صحبت کنند و از اول یا دوم شخص استفاده کنند. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، ثابت نگه داشتن دیدگاه ایده خوبی است.
  • شخصیت. مواردی وجود دارد که لحن کاملاً حرفه‌ای ضروری است (و در زیر به تفصیل درباره آن بحث خواهیم کرد). اما در بسیاری از مواقع، اگر صدای خود را بیش از حد تند نگه دارید، چشمان خواننده خیره می شود. نشان دادن کمی شخصیت از طریق بی‌احترامی، شوخ طبعی یا محاوره‌ای می‌تواند خوانندگان را جذب کند و آنها را تشویق به ادامه خواندن کند.

انواع صداها یا آهنگ های بلاگ که باید در نظر گرفته شوند

همانطور که تا به حال حدس زده اید، چند نوع صدا که باید برای پست های وبلاگ خود در نظر بگیرید. اکنون چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

حرفه ای

زدن لحن حرفه ای چیز بدی نیست. این می تواند به مخاطب شما نشان دهد که منظور شما تجارت است و چیزهای مهمی برای گفتن دارید. پست‌هایی که به این شکل نوشته می‌شوند فاقد کرک هستند و هیچ نظر یا تداخلی برای شخصیت بیشتر ندارند. در واقع، پست‌هایی با لحن حرفه‌ای اغلب فاقد شخصیت هستند، در عوض کیفیت «همه» را ترجیح می‌دهند.

وبلاگ‌های شرکتی اغلب این صدای وبلاگ را انتخاب می‌کنند، زیرا به راحتی می‌توان به آن پایبند بود، برای همه موضوعات کار می‌کند، و می‌توان آن را به راحتی توسط چندین نویسنده پذیرفت.

مکالمه

یک گزینه دیگر لحن مکالمه است. همچنین به عنوان گاه به گاه توصیف می شود و می تواند به عنوان مخالف حرفه ای در نظر گرفته شود. نه اینکه در قلمروی نامناسب سرگردان شود، بلکه پر از شخصیت باشد. لحن مکالمه مانند لحنی است که با یک دوست یا آشنا خواهید داشت. ممکن است برای برقراری ارتباط از زبان عامیانه، اختصارات یا حتی نمونه های انتخابی از زبان پیامک استفاده کنید.

این لحن اغلب به صورت دوم شخص نوشته نمی شود (اما می تواند به صورت اول شخص نیز باشد) و به شدت بر روی “شما” یعنی خواننده تمرکز می کند. خواننده را متمرکز می کند و باعث می شود احساس مهم بودن کند. همچنین می‌تواند باعث شود خواننده احساس کند اطلاعات ممتازی به او داده می‌شود.

انگیزشی

این صدا یا لحن را نیز می‌توان الهام‌بخش توصیف کرد و هدف اصلی آن اعتلای مخاطب است. این می تواند از طریق کلمات یا عبارات الهام بخش مستقیم یا از طریق یک پیام کلی امید باشد. لحن ممکن است عناصری از لحن مکالمه را نیز شامل شود، اما صدای زیرین اینجا ریشه در وعده‌ها، آینده و پتانسیل دارد.

یک پست وبلاگی که با لحن انگیزشی نوشته شده است ممکن است چیزی شبیه این باشد: “شما می توانید یک وب سایت جدید در 30 دقیقه راه اندازی کنید!” یا “دستیابی به اهداف تناسب اندام شما در دسترس است.” قرار است به شما الهام بخشد که کارهای بیشتری انجام دهید و بیشتر باشید.

احمقانه

وبلاگ‌هایی که لحن احمقانه یا خنده‌دار دارند، خودشان را خیلی جدی نمی‌گیرند. در واقع، آنها از بی احترامی لذت می برند و این می تواند بسیار جذاب باشد. البته این برای همه وبلاگ ها مناسب نخواهد بود، اما لحن احمقانه می تواند به خوانندگان یادآوری کند که در حین انجام اهداف خود سرگرم شوند. این می تواند باعث خنده آنها شود زیرا آنها با آنچه شما می گویید ارتباط برقرار می کنند.

همراه با کلمات و عبارات محاوره‌ای ترکیب شده، یک صدای خنده‌دار وبلاگ نیز ممکن است از میم‌ها یا فایل‌های GIF استفاده کند تا نکات مهم را به خانه هدایت کند.

معتبر

یک صدای معتبر همه کاره است – حتی بیشتر از لحن حرفه ای. اما همیشه برای سایت‌های تجاری کار نمی‌کند. چرا؟ زیرا لحنی که اینقدر اقتدار دارد همیشه برای فروش قابل اجرا نیست. در عوض، برای سایت‌های صرفاً اطلاعاتی مناسب است. موسسات بهداشتی، مراکز تحقیقاتی و سایر سازمان‌های حرفه‌ای ممکن است این لحن را دقیقاً همان چیزی بدانند که برای احترام گذاشتن لازم است.

هیجان زده

گاهی اوقات شما فقط میل به زندگی دارید و این اشکالی ندارد! لحن هیجان‌انگیز ممکن است به عنوان یک لحن پرشور توصیف شود و شامل محتوایی است که با غیرت با خوانندگان صحبت می‌کند. ممکن است به علامت تعجب علاقه داشته باشید. و با اتخاذ یک لحن هیجان‌انگیز، ممکن است مقداری از اشتیاق شما بر روی خوانندگان شما تأثیر بگذارد.

انتقال هیجان برای هر مخاطبی کارساز نیست. در واقع، می تواند برای برخی کاملا آزاردهنده باشد. اما می‌تواند انتخاب خوبی برای وبلاگ‌هایی باشد که حول موضوعات تناسب اندام و سبک زندگی متمرکز هستند.

چگونه صدای وبلاگ خود را پیدا کنیم

اکنون که برخی از صداهای وبلاگی را که می‌توانید انتخاب کنید، می‌شناسید، می‌توانید در مورد اینکه چه چیزی برای وبلاگ شما بهتر عمل می‌کند، دست به کار شوید.

برای شروع، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • مخاطبان هدف شما عمدتاً در چه صنعتی کار می کنند؟
  • مخاطبان هدف شما چند سال دارند؟
  • چه سطحی از تحصیلات دارند؟
  • آیا با یک مصرف کننده (B2C) یا صاحب یا کارمند کسب و کار دیگری (B2B) صحبت می کنید؟
  • مخاطبان شما بیشتر با چه جنسیتی همذات پنداری می کنند؟

هنگامی که پاسخ این سؤالات را دریافت کردید، می‌توانید به رفع چند نگرانی دیگر ادامه دهید. پی بردن به موارد زیر می تواند به شما کمک کند صدای وبلاگ خود را نیز شکل دهید:

  • بزرگترین مشکل مخاطبان هدف شما چیست؟ گاهی اوقات از این به عنوان نقاط درد آنها یاد می شود. درک آنچه بازدیدکنندگان شما با آن دست و پنجه نرم می کنند به شما فرصتی می دهد تا راه حل هایی ارائه دهید. دانستن اینکه چگونه نیازهای بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه خود را برآورده کنید، به تعیین نحوه صحبت با آنها کمک می کند.
  • می خواهید با محتوای خود چه کاری انجام دهید؟ چیزی یاد بده؟ ارائه اطلاعات به موقع؟ مردم را به خرید چیزی تشویق کنید؟ داشتن یک هدف در ذهن به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه به شیوه ای موثر به خوانندگان خود خطاب کنید.

فرض کنید در حال وبلاگ نویسی برای حمایت از یک تجارت مد تجارت الکترونیک هستید. احتمالاً می خواهید مسیر گفتگو را برای ارتباط مستقیم با خوانندگان خود طی کنید. و از آنجایی که می‌خواهید چیزی را بفروشید، حداقل برخی از پست‌های شما باید انگیزه‌ای باشد تا خوانندگان را تشویق به اقدام، یعنی خرید کنید.

هر تعداد ترکیب و پیکربندی کار خواهد کرد. فقط دانستن آنچه باید به خوانندگان خود بگویید (و آنها که هستند) کافی است تا بفهمید چگونه به زبان ضرب المثل آنها صحبت کنید.

صدای وبلاگ شما چیست؟

امیدواریم که اکنون درک واضح تری از آنچه برای انتخاب صدای وبلاگ انجام می شود داشته باشید. و ما چند مثال برای آسان‌تر کردن فرآیند تصمیم‌گیری ارائه کرده‌ایم.

مهم نیست که مخاطبان شما چه کسانی هستند یا هدف سایت شما چیست، نحوه انتخاب شما در نهایت برای خطاب به خوانندگان نقش مهمی در نحوه دریافت محتوای شما دارد. مطمئن شوید که برای انتخاب درست زمان بگذارید.

موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا