چطوری میشه

چگونه خطای به روز رسانی وردپرس یا خطای منتشر شده را برطرف کنیم

چگونه خطای به روز رسانی وردپرس یا خطای منتشر شده را برطرف کنیم

خطاهای متداول وردپرس خاصی وجود دارد که باعث می شود در وردپرس مشکل ایجاد کنید. سرت چیکار کنی خطای ناموفق به روز رسانی و انتشار وردپرس یکی از این خطاها است. این خطا نه تنها می تواند به دلیل عوامل متعددی رخ دهد، بلکه شما را از انتشار و انتشار محتوا در سایت خود باز می دارد.

تصور کنید که در حال اجرای یک وبلاگ یا انتشارات در وردپرس هستید. شما محتوای زیادی در بک لاگ دارید که باید منتشر شود. ناگهان با خطای نمایش داده شده در ویرایشگر پست خود مواجه می شوید. عملیات شما متوقف شد. شما به تلاش برای انتشار ادامه می دهید – همه بی فایده است.

WordPress Published Failed Error

هنگامی که عملیات وب‌سایت مستمر را اجرا می‌کنید، می‌تواند یک مانع بزرگ باشد. خوشبختانه، با چند اصلاح جزئی و تحقیق درست، می توانید در کمترین زمان به فرآیندهای انتشار بازگردید.

در این پست، نحوه رفع این خطا در وردپرس را توضیح خواهیم داد. برای توضیح بیشتر، در مورد هفت روشی که می توانید این خطا را اشکال زدایی و حل کنید، بحث خواهیم کرد.

بنابراین، بیایید شروع کنیم.

1. اتصال اینترنت و URL سایت

را بررسی کنید

اگر خطای به‌روزرسانی ناموفق رخ دهد، یکی از دلایل آن را می‌توان به مشکلات اتصال به اینترنت نسبت داد.

فرض کنید در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید و اتصال اینترنت خود را از دست می دهید. در این شرایط، وردپرس اغلب نمی تواند تغییرات را ذخیره کند. این یک اتفاق نادر است، اما از آنجایی که رخ می دهد، قابل ذکر است.

برای رفع این مشکل، قبل از انتشار محتوای خود مطمئن شوید که اتصال اینترنتی فعال دارید. شما می توانید این کار را با رفتن به یک برگه جدید و جستجوی چیزی در اینترنت انجام دهید. با مراجعه به سایر وب سایت ها در یک برگه مرورگر جدید، مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید.

اگر مطمئن هستید که اتصال اینترنت شما مشکلی ندارد، می‌خواهید تنظیمات URL سایت خود را بررسی کنید.

از داشبورد خود، به تنظیمات > برگه عمومی مراجعه کنید. از آنجا، باید به آدرس‌های وب‌سایت و وردپرس خود نگاه کنید تا ببینید درست هستند یا نه.

The General Settings section of the back end.

اگر آدرس‌های اینترنتی و اتصال اینترنت خوب هستند و این خطا همچنان نشان داده می‌شود، بیایید به عیب‌یابی برویم.

2. وضعیت REST API

را بررسی کنید

این یکی ممکن است کمی فنی به نظر برسد، اما اینطور نیست.

WordPress دارای یک ابزار سلامت سایت است. وب سایت شما را اسکن می کند و گزارش دقیقی از همه چیزهایی که در وب سایت شما از نظر عملکرد و امنیت انجام می شود به شما ارائه می دهد.

برای بررسی وضعیت وب سایت خود از طریق آن، به Tools > Site Health مراجعه کنید. نتیجه پایین را ببینید و وضعیت REST API را بررسی کنید.

اگر خطا یا “نتیجه غیرمنتظره” را نشان می دهد، باید آن را حل کنید.

WordPress Site Health - REST API

اکنون، ابزار Site Health نیز اطلاعات اشکال زدایی را ارائه می دهد. هنگامی که تماس REST API به شما خطایی می دهد، بررسی کنید که آیا سرویس شخص ثالثی وجود دارد که ممکن است باعث این مشکل شده باشد.

3. وارد حالت Debug Mode شوید

اگر با جایگزینی ویرایشگر مشکل برطرف نشد، وقت آن است که به حالت اشکال زدایی بروید.

برای این مرحله، باید به FTP یا File Manager خود دسترسی داشته باشید. اکنون، باید مطمئن شوید که اعتبار آن را همراه خود دارید. FTP به شما امکان می دهد به فایل های آپلود شده در میزبان وب خود دسترسی داشته باشید و از آنجا در سطح سرور تغییراتی ایجاد کنید.

همچنین، در این مرحله، فایل wp-config را ویرایش خواهید کرد. به همین دلیل، باید دقیقاً یاد بگیرید که چگونه می توانید فایل wp-config را ویرایش کنید.

با توجه به اینکه چگونه در سطح سرور ویرایش می‌کنید، باید یک برنامه پشتیبان داشته باشید اگر مشکلی پیش آمد. می توانید یک نسخه پشتیبان دستی ایجاد کنید یا از یک افزونه برای پشتیبان گیری از وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان یک نکته جانبی، فایل‌ها را حذف نکنید مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید.

به هر حال، بیایید مراحلی را که برای ورود به حالت اشکال‌زدایی باید طی کنید، بررسی کنیم:

از طریق FTP به سرور خود دسترسی پیدا کنید و پوشه ای با عنوان “WordPress” را جستجو کنید.

در داخل، به دنبال فایل wp-config.php بگردید.

فایل wp-config.php را با استفاده از ویرایشگر متن باز کنید. می توانید از برنامه ویرایش متن بومی در رایانه شخصی یا مک خود استفاده کنید، اما توصیه می شود از چیزی مانند Sublime Text یا Notepad++ استفاده کنید.

وقتی فایل را باز کردید، کد زیر را در پایین آن بنویسید:

define ('wp_debug'، true)؛

قبل از خروج از ویرایشگر کد، حتماً ذخیره کنید.

Enable WP Debug

را فعال کنید

هنگامی که حالت اشکال زدایی را فعال کردید، بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است. اگر خطای ناموفق به‌روزرسانی وردپرس را نشان نمی‌دهد، به سادگی به عقب برگردید و تعریف را تبدیل کنید («wp_debug»، درست). برای غیرفعال کردن حالت اشکال زدایی (‘wp_debug’, false) تعریف کنید.

4. فایل .maintenance

را حذف کنید

اگر فرآیند قبلی ناموفق بود، وقت آن است که روی FTP بمانیم و چیز دیگری را امتحان کنیم. این بار، فایل .maintenance را از داخل سرور حذف خواهیم کرد.

FTP خود را باز کنید و به فایل های وردپرس خود دسترسی پیدا کنید.

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، به دنبال پوشه وردپرس بگردید. پس از داخل شدن، باید فایل .maintenance را جستجو کنید. بسته به اینکه از کدام مدیر فایل استفاده می کنید، می توانید فایل دیگری را مشاهده کنید. اگر نمی‌توانید فایل را ببینید، همیشه می‌توانید FTP خاص خود را جستجو کنید و فایل .maintenance را در کجا پیدا کنید.

وقتی فایل .maintenance را پیدا کردید، آن را حذف کنید.

Delete the Maintenance File

این اصلاح فقط به مدت 10 دقیقه فعال می ماند. در طی آن دوره، بررسی کنید که آیا تغییرات در فایل ایجاد شده است یا خیر.

5. عیب یابی افزونه های وردپرس

اگر مراحل قبلی به نتیجه نرسیدند، می‌توانید این مرحله را امتحان کنید.

از داشبورد وردپرس خود دیدن کنید و از آنجا به Plugins > Installed Plugins بروید. درست بالای فهرست افزونه‌ها، یک چک باکس را می‌بینید – با علامت زدن کادر، همه افزونه‌های شما انتخاب می‌شوند.

بعد، گزینه‌های «غیرفعال کردن» را از منوی بازشوی Bulk Actions انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات روی Apply کلیک کنید.

Deactivate WP Plugins

اکنون آنها را یکی یکی فعال کنید تا بررسی کنید کدام یک باعث ایجاد خطا در وب سایت وردپرس شما شده است. وقتی مقصر را پیدا کردید، حتما گزارش خطا را برای توسعه دهندگان ارسال کنید. این به آن‌ها کمک می‌کند تداخل‌هایی را که باعث بروز خطا در به‌روزرسانی‌های بعدی می‌شوند، حذف کنند.

6. ویرایشگر کلاسیک

را جایگزین گوتنبرگ کنید

وقتی وردپرس نسخه 5 منتشر شد، با انتقاداتی مواجه شد.

هدف اصلی آن انتقاد گوتنبرگ کشیدن و رها کردن بود ویرایشگر بلوک به طور قابل توجهی متفاوت از ویرایشگر سنتی (معروف به ویرایشگر کلاسیک)، مدتی طول می کشد تا کاربران جدید به استفاده از آن عادت کنند.

اگر وردپرس خود را به‌روزرسانی کرده باشید و خطای ناموفق به‌روزرسانی/انتشار را مشاهده کنید، گوتنبرگ می‌تواند مقصر احتمالی باشد. اولین قدم برای رفع اشکال این مشکل، جایگزینی گوتنبرگ با ویرایشگر کلاسیک است. افزونه در وردپرس.

از داشبورد وردپرس خود، به پلاگین ها بروید و روی افزودن جدید کلیک کنید. سپس به فروشگاه افزونه وردپرس هدایت خواهید شد. چیزی شبیه این خواهد بود:

Install the Classic Editor

شما باید ویرایشگر کلاسیک را به عنوان یکی از اولین پلاگین های فهرست شده ببینید. اگر آن را به عنوان یک گزینه نمی بینید، فقط از کادر جستجو برای پیدا کردن آن استفاده کنید. اکنون، ویرایشگر کلاسیک را نصب و فعال کنید.

جایگزین کردن گوتنبرگ با ویرایشگر کلاسیک ممکن است این مشکل را حل کند. دوباره سعی کنید پست خود را منتشر کنید تا ببینید کار می کند یا نه.

اگر این تغییر مشکل را برطرف کرد، وقت آن است که علت آن را بررسی کنیم. به زبان ساده، اغلب زمانی ایجاد می‌شود که یک سازنده صفحه وردپرس یا سایر افزونه‌ها با گوتنبرگ در تضاد باشد.

مهم: نصب ویرایشگر کلاسیک توانایی شما را برای ایجاد طرح‌بندی صفحه سفارشی با گوتنبرگ غیرفعال می‌کند. ما این روش را فقط به عنوان راهی برای عیب‌یابی مشکل انتشار یا به‌روزرسانی توصیه می‌کنیم، نه برای رفع آن. باید افزونه های نصب شده را بیشتر بررسی کنید تا ببینید کدامیک ممکن است با گوتنبرگ سازگار نباشند و برای کمک با توسعه دهنده تماس بگیرید.

اگر این مشکل را برطرف نکرد، بیایید راه‌حل‌های احتمالی دیگر را برای این مقاله بررسی کنیم.

7. کمک بخواهید

اگر همه رفع‌های فوق نتیجه نداد، وقت آن است که برای پشتیبانی با یک متخصص مشورت کنید.

ممکن است مشکلاتی در قسمت پشتیبان یا سرور وجود داشته باشد که باعث ایجاد خطا شده است. ارائه‌دهنده میزبانی شما می‌تواند دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد و در چنین حالتی خطا را از انتهای خود برطرف کند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده هاست خود در تماس باشید. برای پشتیبانی می‌توانید بین ایمیل، پشتیبانی تلفنی یا چت انتخاب کنید.

کار بعدی که می خواهید انجام دهید این است که از انجمن وردپرس پشتیبانی بخواهید. مکان‌های زیادی برای پیدا کردن کمک در مورد WordPress وجود دارد. این می تواند به شکل رفتن به انجمن های وردپرس، گروه های فیس بوک و سایر مناطق اینترنتی باشد.


دیدن به‌روزرسانی یا خطای ناموفق منتشر شده در وردپرس، دیدن آن ناامیدکننده است. نه تنها روند انتشار پست شما را متوقف می کند، بلکه اشکال زدایی آن به خودی خود کار دشواری است. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، بتوانید این مشکل را تشریح و حل کنید.

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید! و اگر نکات دیگری برای اضافه کردن دارید یا سؤالی در رابطه با خطای عدم موفقیت انتشار وردپرس دارید، لطفاً آنها را در بخش نظرات زیر بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا