چطوری میشه

چگونه یک طرح بندی محتوا برای وبلاگ وردپرس خود انتخاب کنید

چگونه یک طرح بندی محتوا برای وبلاگ وردپرس خود انتخاب کنید

هنگام ایجاد وبلاگ، بیشتر تمرکز شما (به حق) روی خود محتوا خواهد بود. با این حال، نحوه ارائه محتوای خود به جهان نیز مهم است. و ما در اینجا فقط در مورد ظاهر یا طراحی صحبت نمی کنیم. طرح واقعی نحوه ارائه محتوای شما می تواند در نحوه تعامل بازدیدکنندگان سایت با پیام شما موثر باشد. این می تواند تفاوت بین ثبت نام بازدیدکننده در خبرنامه ایمیل شما یا پرش را نشان دهد.

امروز، ما توجه خود را بر روی چیدمان محتوا و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین شکل برای وبلاگ خود انتخاب کنید، متمرکز خواهیم کرد. ابتدا، بیایید انواع مختلف طرح‌بندی وبلاگ موجود را بررسی کنیم. سپس چند گزینه برای هر دسته بحث خواهیم کرد.

انواع طرح‌بندی وبلاگ

در اینجا خلاصه‌ای از انواع طرح‌بندی محتوا است که می‌توانید هنگام جستجوی مضامین وبلاگ پیدا کنید.

تک ستونی یا تمام صفحه

Single Column Layout

طرح‌بندی‌های وبلاگ تک ستونی، تمام صفحه یا تمام عرض، کل صفحه یک وب‌سایت را به خود اختصاص می‌دهند. محتوای یک پست وبلاگ تمام عرض مرورگر را در بر می گیرد و اغلب شامل یک تصویر برجسته بزرگ، متن بزرگتر، و گاهی اوقات ویژگی های متنی است که در مجلات می توانید پیدا کنید، مانند دراپ کلاه یا نقل قول های فانتزی. مجلات ادبی، وبلاگ های شخصی، و وبلاگ های سفر اغلب این نوع طرح بندی را مفید می دانند.

دو ستونی (معمولا با نوار کناری)

Two Column Layout

طرح‌بندی دو ستونی اغلب به عنوان طرح‌بندی سنتی یا استانداردی در نظر گرفته می‌شود که ما به آن عادت کرده‌ایم. این دارای یک ستون اصلی است که حاوی محتوای وبلاگ و یک ستون یا نوار فرعی فرعی است که حاوی محتوای کمکی مانند پیوند به پست‌های وبلاگ مرتبط، یک نوار جستجو، یک تاپیک «درباره من»، پیمایش، و غیره است.

سه ستون

Three Column Layout

طرح‌بندی سه ستونی اغلب برای مجلات و وبلاگ‌هایی که دارای محتوای زیادی هستند استفاده می‌شود. ستون میانی حاوی محتوای پست وبلاگ است و دو نوار کناری می‌توانند مجموعه وسیع‌تری از اطلاعات ثانویه را نشان دهند.

Grid Column Layout

گاهی اوقات به عنوان طرح‌بندی سنگ‌تراشی از آن یاد می‌شود، این نوع طرح‌بندی وبلاگ در وبلاگ‌های دارای تصویر سنگین استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات برای وبلاگ های شخصی استفاده می شود. اساساً هر پیوند به یک پست را نشان می دهد که به سبک کارت نمایش داده می شود و در شبکه ای قرار دارد که بازدیدکنندگان می توانند در آن پیمایش کنند.

گالری‌ها می‌توانند با سبک طرح‌بندی شبکه‌ای یکسان باشند، اما وبلاگ‌های عکاسی و سایر وبلاگ‌نویسان تصویرگرا ممکن است طرح‌بندی کامل گالری را مناسب‌تر بیابند. تصویر ویژه هر پست با وضوح بالاتر ارائه می شود. بازدیدکنندگان می توانند روی هر تصویر کلیک کنند تا یک پست کامل در مورد آن را مشاهده کنند یا تصاویر اضافی را مشاهده کنند.

کسب و کار سنتی

Traditional Business Layout

اکثر وب‌سایت‌های تجاری امروزه دارای وبلاگ هستند. اما اگر آن را به عنوان یک گزینه در اینجا وارد نکنیم، نادیده گرفته می‌شویم. وب سایت های شرکت اغلب دارای یک صفحه اصلی ثابت با یک وبلاگ به عنوان پیوند ثانویه هستند. در آن، طرح‌بندی محتوا می‌تواند به هر یک از گزینه‌های توضیح داده شده در بالا پایبند باشد.

کدامیک برای شما بهتر کار می کند؟

تصمیم گیری در مورد بهترین چیدمان محتوای وبلاگ شما یک تصمیم کاملا شخصی خواهد بود. این تا حد زیادی به نوع وبلاگی که اجرا می کنید، نوع محتوایی که منتشر می کنید و ظاهر کلی که می خواهید منتقل کنید بستگی دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • آیا تصویر وبلاگ شما سنگین است؟
  • آیا پست های طولانی و عمیق ایجاد می کنید؟
  • آیا مکرراً مانند یک روزنامه یا مجله آنلاین منتشر خواهید کرد؟
  • آیا محصولاتی را در وب‌سایت خود می‌فروشید، چه دیجیتال یا فیزیکی؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا نوع وبلاگی را که قصد ایجاد آن را دارید دسته‌بندی کنید و سپس ایده‌هایی در مورد نوع طرح‌بندی که به بهترین وجه با محتوای شما مطابقت دارد به شما می‌دهد.

موضوعات وردپرس با طرح‌بندی تمام صفحه وبلاگ

توجه به این نکته مهم است که تقریباً هر موضوعی را می توان برای نمایش پست های وبلاگ به صورت تمام عرض پیکربندی کرد. با این حال، ما تعدادی را گردآوری کرده‌ایم که به‌عنوان تم‌های تمام صفحه برای کسانی در نظر گرفته می‌شوند که به دنبال یک تجربه محتوای واقعاً همهجانبه هستند.

پنجره کامل

fullpane< /شکل>

این قالب وردپرس یک تجربه تمام صفحه را در سرتاسر سایت شما ارائه می دهد، نه فقط در وبلاگ، و به جلوه های اختلاف منظر متکی است. منتظر تصاویر تمام عرض، پس‌زمینه تمام‌صفحه، و عدم مشاهده نوار کناری در خود صفحه وبلاگ باشید.

آناناس (طرح زمینه رایگان)

Pineapple Free WordPress Theme

طرح بندی تک ستونی کلاسیک تم رایگان وردپرس Pineapple یک تصویر برجسته بزرگ، یک قطعه پست و یک دکمه “ادامه خواندن” را ارائه می دهد که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد روی مطالب شما کلیک کرده و بخوانند. در هر پست وبلاگ، پست‌ها و پیوندهای اجتماعی مرتبط را می‌بینید – طرح‌بندی ساده و تمیزی را ارائه می‌دهد که  تعریفی را به محتوای شما اضافه می‌کند.

این یک دسته از طرح بندی محتوای وبلاگ است که گزینه های زیادی دارید. در واقع، می‌توانید «موضوعات وردپرس» را جستجو کنید و هر چیزی که به آن برخورد کنید واجد شرایط است. تعداد زیادی موضوعات وردپرس وبلاگ وجود دارد، اما در زیر چند انتخاب زیبا برای ارائه به شما وجود دارد. ایده.

گوشه

corner< /شکل>

این موضوع به شما امکان می دهد محتوای وبلاگ خود را به روش سنتی نیز نمایش دهید. با این حال، با گنجاندن تمام پیمایش ها در گوشه سمت چپ بالای صفحه، کمی تنوع را ارائه می دهد. بصری گرا است اما تقریباً برای هر هدفی از حرفه ای گرفته تا شخصی قابل استفاده است.

موضوعات وبلاگ با طرح بنایی یا شبکه ای

برای وبلاگ ها و نمونه کارها، یک شبکه یک گزینه طرح بندی عالی است. اگر به دنبال موضوعات وردپرس گرید بنایی می‌گردید، تعدادی گزینه وجود دارد، اما در اینجا تعداد کمی از بهترین ها (از نظر ما).

مجموع

total-mason

شما به بسیاری از دموها با این موضوع دسترسی دارید، که یکی از آنها Mason است، طرح‌بندی شبکه‌ای برای وبلاگ‌ها. هر پست به عنوان تصویر کارت مانند خود ارائه می شود. پس از کلیک کردن، به پست کامل منتقل می شوید که در آن تصاویر بزرگ غالب هستند.

ART.

art gallery & portfolio

هنر. قالب وردپرس یک نمونه کار چند منظوره است اما دارای گزینه های عالی مخصوص وبلاگ است که ارزش ذکر کردن را دارند. به عنوان مثال، طرح شبکه ای دیواری از تصاویر بدون فاصله بین آنها ایجاد می کند. هر یک به عنوان پیوندی به یک پست وبلاگ جداگانه عمل می کند و می تواند برای هر سایتی که از نظر رسانه ای سنگین است به خوبی کار کند.

و در اینجا نمونه‌ای از طرح‌های وردپرس به سبک گالری وجود دارد که تصاویر و رسانه‌های دیگر را در اولویت قرار می‌دهند.

سوهو

soho< /شکل>

این پوسته وردپرس عکس و ویدیو دارای گزینه‌های طرح‌بندی متنوعی است. با این حال، طرح تمام صفحه آن یک گالری به سبک شبکه ای را ارائه می دهد که شامل تعاملی شبیه به رسانه های اجتماعی در صفحه اصلی وبلاگ است. با کلیک کردن روی آن، یک وبلاگ سنتی با نوار کناری نشان داده می‌شود، اما همچنان تصویر سنگینی دارد و به عکاسان و هنرمندان تجسمی فضای زیادی برای بازی می‌دهد.

استکهلم

stockholm< /شکل>

در اینجا یک موضوع چند منظوره دیگر وجود دارد که طرح بندی سبک گالری را برای قالب وبلاگ خود در اولویت قرار می دهد. این موضوع می‌تواند در بخش سنگ‌تراشی یا طرح‌بندی شبکه‌ای نیز قرار بگیرد، اما طراحی آن به عنوان «گالری هنری» خوانده می‌شود و می‌تواند به راحتی برای نمونه کار عکاس، یک فروشگاه آنلاین یا یک متصدی محتوا استفاده شود.

موضوعات تجاری با وبلاگ

این یک دسته بندی فوق العاده کلی است، اما همچنان مهم است که به برخی زمینه های وب سایت های تجاری اغلب شامل قالب های وبلاگ نیز می شود. در اینجا یک نمونه گیری سریع آمده است:

زیبا (طرح زمینه رایگان)

Elegant Free Business WordPress Theme

Elegant یک تم رایگان است که در اینجا WPExplorer ایجاد شده است که شامل تمام ویژگی‌هایی است که از یک موضوع تجاری مانند بخش‌های اختصاصی برای تیم و مجموعه خود انتظار دارید، اما همچنین دارای یک قالب وبلاگ عالی است که تمیز و دقیق است. .

انتخاب چیدمان محتوای مناسب برای مسائل وبلاگ شما

اگرچه ممکن است کمی خودسرانه به نظر برسد، تصمیم گیری در مورد چیدمان محتوای مناسب برای وبلاگ شما واقعاً مهم است. چه برای استفاده شخصی باشد و چه برای همراهی با وب‌سایت کسب‌وکار شما، طرح‌بندی محتوا تعیین می‌کند که بازدیدکنندگان چگونه با محتوای شما تعامل داشته باشند و به شکل‌دهی همه چیز از اولین برداشت‌هایشان تا تبدیل یا عدم تبدیل آن‌ها کمک می‌کند.

در هر صورت، در نظر گرفتن طرح‌بندی وبلاگ شما باید نشان دهد که کاملاً هر جنبه از سایت شما مهم است و هر جزئیات می‌تواند از نظر نحوه دریافت محتوا و برند کلی شما وزن داشته باشد. و امیدواریم این راهنمای کوچک به شما کمک کند تا یک قدم به سمت تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهترین کار را انجام می دهد، نزدیک تر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا