چطوری میشه

5 پروتکل امنیتی کلیدی برای سایت های WooCommerce

5 پروتکل امنیتی کلیدی برای سایت های WooCommerce

سایت های WooCommerce مطمئناً از نظر امنیت وب نیازهای منحصر به فردی دارند و با افزایش تجارت الکترونیک در سراسر جهان، خطر تقلب و نقض امنیت نیز افزایش می یابد.

امنیت آنلاین واقعاً یک نیاز اساسی است، درست مانند رتبه بندی بازرسی سلامت یک رستوران، و هر مشکلی که در فروشگاه آنلاین شما ایجاد می شود می تواند اعتماد بازدیدکنندگان وب شما را تضعیف کند.

در حالی که هیچ تضمینی 100٪ در مورد امنیت وجود ندارد، می توانید با اجرای این پروتکل های کلیدی از بازدیدکنندگان و کسب و کار خود محافظت کنید.

1. پیاده سازی اقدامات امنیتی در سطح سرور

Start with Great Hosting

وقتی صحبت از امنیت وب سایت می شود، سرور میزبان شما اولین خط دفاعی است. حتی اگر بهترین افزونه‌ها و اقدامات امنیتی را در سایت وردپرس خود داشته باشید، نقض سطح میزبانی آن ابزارها را بی‌فایده می‌کند.

هنگام ارزیابی گزینه‌های میزبانی، در نظر بگیرید که یک محیط اختصاصی‌تر به این معنی است که خطر کمتری وجود دارد که سایت دیگری روی سرور سایت شما را به خطر بیندازد. در قرار دادن یک سایت WooCommerce در محیط میزبانی مشترک با حداقل امنیت بسیار مراقب باشید.

به دنبال گزینه‌های میزبانی با کیفیت وردپرس بگردید که در آن اقدامات امنیتی در سطح سرور وجود دارد، مانند محافظت‌ها و محدودیت‌های نوشتن دیسک. محافظت از نوشتن دیسک به این معنی است که سرور میزبان فرآیندهایی را که می‌توانند روی دیسک بنویسند محدود می‌کند و سوء استفاده از آسیب‌پذیری یک موضوع یا افزونه را برای هکر دشوارتر می‌کند. به روشی مشابه، محدودیت‌های نوشتن دیسک به این معنی است که هرگونه تلاش برای نوشتن روی دیسک ثبت می‌شود، که می‌تواند به شناسایی فعالیت‌های مخرب کمک کند.

در حالی که گواهینامه SSL اکنون بهترین روش برای همه سایت‌ها است، برای سایت‌های WooCommerce برای استانداردهای امنیتی PCI الزامی است. بنابراین، مطمئن شوید که گواهی SSL خود را با شرکت میزبان پیکربندی (و تمدید) کنید.

در نهایت، سرور میزبان و وب سایت شما باید به طور مرتب به‌روزرسانی شود نسخه PHP. نسخه های قدیمی PHP اغلب دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند که دیگر اصلاح نمی شوند. همانطور که وردپرس و پلاگین های خود را ارتقا می دهید، وب سایت و سرور شما باید از آخرین PHP برای امنیت و عملکرد استفاده کند.  وردپرس شروع به تشویق صاحبان وب سایت کرده است تا با یادداشت کردن نسخه های قدیمی PHP در بررسی سلامت سایت وردپرس.

2. ماندن در بالای به‌روزرسانی‌های افزونه و امنیتی

Update Plugins and Themes

انجام به‌روزرسانی‌های منظم افزونه‌ها و حفظ اطلاعات اصلی نسخه‌های وردپرس یکی از مهم‌ترین مراحل امنیتی است. یک منبع رایج عفونت برای سایت های هک شده، آسیب پذیری در یک افزونه یا تم قدیمی است. در سال 2019، Sucuri گزارش داد که 56٪ از سایت‌های هک شده در زمان عفونت منسوخ شده بودند.

برای سایت‌های WooCommerce، مهم است که از آخرین به‌روزرسانی‌های WooCommerce مطلع باشید، زیرا این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل وصله‌های امنیتی و رفع تعمیرات می‌شوند. برای مثال، WooCommerce به‌روزرسانی 4.6.2 در نوامبر 2020 منتشر شد و شامل رفع اشکالی بود که به کاربران ناشناس اجازه می‌داد در حین پرداخت حساب کاربری ایجاد کنند، حتی اگر این تنظیم در داشبورد خاموش باشد. ووکامرس صاحبان سایت را تشویق کرد تا فورا این به روز رسانی را پیاده سازی کنند. تأخیر در این نوع به‌روزرسانی‌ها می‌تواند سایت تجارت الکترونیک شما را در معرض چنین خطرات امنیتی قرار دهد.

برخی از صاحبان سایت ممکن است انجام به‌روزرسانی افزونه‌ها را به دلیل ترس از اینکه این به‌روزرسانی‌ها ممکن است باعث شکسته شدن موارد در سایت یا منجر به هدف مشکل تعمیر و نگهداری WooCommerce. به همین دلیل، انجام تمام به‌روزرسانی‌های افزونه در یک منطقه مرحله‌بندی یا محیط تولید، قبل از اجرای آن‌ها در سایت زنده‌تان، یک تمرین عالی است.

حتی اگر به طور فعال از افزونه های خود نگهداری می کنید، ممکن است یکی از آن افزونه های نصب شده توسط توسعه دهنده آن رها شود. وردپرس به طور فعال این نوع افزونه‌ها را از مخزن حذف می‌کند، زیرا می‌توانند خطر امنیتی و عملکردی داشته باشند.

با این حال، با بیش از 50000 افزونه موجود در مخزن وردپرس و افزونه های متعدد WooCommerce، گرفتن این حذف ها دشوار است. افزونه رایگان یا پولی WordFence می‌تواند منبع خوبی باشد و پس از نصب، WordFence اعلان‌هایی را ارسال می‌کند که افزونه‌های نصب‌شده در سایت شما حذف شده و خطری امنیتی هستند.

3. نظارت بر امنیت

را تنظیم کنید

Best WordPress Security Plugins

در حالی که امنیت سطح میزبانی و تعمیر و نگهداری منظم فرصت‌های هکرها را کاهش می‌دهد، هنوز همه پایه‌ها را پوشش نمی‌دهد. متأسفانه، تهدیدهای جدید دائماً در افق وجود دارد که برخی از آنها حملات خودکار به سایت های وردپرس و ووکامرس هستند. غیرممکن است که آن ها را به صورت 24 ساعته به تنهایی مسدود کنید. به لطف ابزارهای نظارت بر امنیت، مجبور نخواهید بود.

برای شناسایی هر گونه بدافزار یا نفوذ به سایت، نظارت امنیتی ۲۴ ساعته را در سایت WooCommerce خود راه اندازی کنید. هر دو نسخه رایگان و پریمیوم افزونه WordFence و خدمات پولی Sucuri انتخاب های محبوبی برای سایت های وردپرس هستند. این راه حل ها یک اسکنر بدافزار ارائه می دهند و تیم شما را از هرگونه فعالیت مشکوک آگاه می کنند. خدمات پولی همچنین می تواند شامل حذف خودکار بدافزار باشد که می تواند به پاکسازی سریع سایت پس از هر گونه مشکل امنیتی کمک کند.

به عنوان یک روش امنیتی دیگر، بهتر است تعداد حساب‌های سرپرست وردپرس را به حداقل برسانید. حساب‌ها را هر چند ماه یکبار مرور کنید و فعالانه هر کارمند قبلی یا فروشنده قدیمی را که دیگر نباید به سایت دسترسی داشته باشند حذف کنید.

برای یک سایت تجارت الکترونیکی که هر گونه خرابی می‌تواند بر فروش تأثیر بگذارد، ممکن است بخواهید امنیت بیشتری را با فایروال برنامه وب (WAF) از طریق خدماتی مانند Cloudflare یا Sucuri. این می‌تواند سایت را در برابر ترافیک ربات‌های مخرب یا حمله DDoS محافظت کند، که قصد دارد سرور یا وب‌سایت شما را با پر کردن درخواست‌های بد از کار بیندازد.

4. انطباق با PCI-DSS و اقدامات ضد تقلب

PCI-DSS Compliance & Anti-Fraud Measures

در حالی که پروتکل‌های امنیتی قبلی را می‌توان در سایت‌های اطلاعاتی نیز پیاده‌سازی کرد، این اقدام به‌طور خاص برای سایت‌های تجارت الکترونیک قابل اجرا است.

هر وب‌سایتی که تراکنش‌های کارت اعتباری را پردازش می‌کند باید با PCI-DSS – استاندارد امنیت داده‌های صنعت کارت پرداخت مطابقت داشته باشد. . این استانداردهای جهانی برای کمک به کاهش کلاهبرداری کارت اعتباری ایجاد شدند.

یکی از بهترین راه‌ها برای رعایت این الزامات استفاده از درگاه پرداخت امن است. Stripe، PayPal و Authorize.Net همگی گزینه های محبوبی هستند. WooCommerce همچنین از این استانداردها پشتیبانی می کند و هرگز جزئیات کارت اعتباری را در سایت ذخیره نمی کند. اگر سایت تجارت الکترونیکی خود را راه‌اندازی می‌کنید، مطمئن شوید که هرگز یک فرم اولیه که اطلاعات کارت اعتباری را در سایت ذخیره می‌کند تنظیم نکنید. درعوض، استفاده از یکی از بهترین افزونه های دروازه WooCommerce انتخاب امن تری است.

متأسفانه، حتی اگر از این استانداردها پیروی می‌کنید و از یک درگاه پرداخت امن استفاده می‌کنید، فروشگاه آنلاین شما می‌تواند تحت تأثیر منفی کلاهبرداری در تجارت الکترونیک قرار گیرد. مشاهده کاربرانی که حساب های کارت اعتباری دزدیده شده را در یک سایت تجارت الکترونیکی آزمایش می کنند، نسبتاً معمول است. افزونه WooCommerce Anti-Fraud یک منبع عالی برای شناسایی تراکنش های تقلبی این افزونه هر تراکنش را با یک امتیاز ریسک برچسب گذاری می کند و می توان آن را طوری پیکربندی کرد که به طور خودکار تراکنش های مشکوک را لغو یا متوقف کند.

در نهایت، مهم است که از سایت خود در برابر ربات‌های خودکار محافظت کنید که می‌توانند حساب‌های جعلی و سفارش‌های مهمان در سایت ایجاد کنند. بهترین دفاع این است که با استفاده از Recaptcha برای افزونه WooCommerce.

5. تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده روزانه

How to Backup a WooCommerce Store

این آخرین پروتکل امنیتی شبکه ایمنی شماست. در حالی که تمام مراحل قبلی به شما کمک می کند از نقض امنیت جلوگیری کنید، اگر بدترین سناریو اتفاق افتاد و سایت شما هک شد، داشتن یک پشتیبان گیری از سایت وردپرس و پایگاه داده شما یک نجات دهنده است.

وقتی سایتی هک می شود، معمولاً یک فرآیند پاکسازی را طی می کنید و همه بدافزارها و فایل های آلوده را حذف می کنید. متأسفانه، مواردی وجود دارد که یک سایت به قدری بد هک می شود که اطلاعات و فایل های حیاتی در این فرآیند از بین می روند. در این سناریو، داشتن یک نسخه پشتیبان تمیز از سایت حیاتی است و به این معنی است که شما مجبور نیستید کل سایت را دوباره بسازید.

محیط‌های میزبانی وجود دارند که پشتیبان‌گیری خودکار روزانه از سایت را در سطح سرور ارائه می‌دهند. اگر این گزینه را ندارید، می توانید از افزونه وردپرس نیز برای تهیه نسخه پشتیبان خودکار از سایت به صورت روزانه یا هفتگی استفاده کنید. یا این راهنمای نحوه تهیه نسخه پشتیبان از WooCommerce را دنبال کنید تا مطمئن شوید سایت تجارت الکترونیک شما ایمن است.

بسته به راه حل خود، تنظیمات را از نظر مدت زمان ذخیره فایل ها تماشا کنید. این فایل های پشتیبان معمولاً بسیار بزرگ هستند. اگر نسخه‌های پشتیبان در سطح سایت یا سرور ذخیره شوند، این می‌تواند اندازه پایگاه داده سایت شما را افزایش دهد و منجر به هزینه‌های میزبانی بالاتر شود. یکی از راه‌های کاهش این مشکل، راه‌اندازی نقاط بازرسی و اطمینان از ذخیره نسخه‌های پشتیبان قدیمی‌تر برای مدت زمان معینی است.

با این حال، هنگام بازیابی خودکار یک نسخه پشتیبان برای سایت‌های WooCommerce مراقب باشید، زیرا هر تراکنشی را که از زمان تهیه نسخه پشتیبان انجام شده است، بازنویسی می‌کند. اگر با مشکل امنیتی مواجه هستید، یک تیم توسعه وب ماهر می تواند مطمئن شود که از فایل ها به درستی استفاده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا