چطوری میشه

راه حل های ویرایش مشترک برای وردپرس

راه حل های ویرایش مشترک برای وردپرس

با رشد یک وب سایت، به تولیدکنندگان محتوا بیشتری نیاز است. با این کار، تکرارهای بیشتری از ویرایش در قطعات محتوا وجود دارد. این منجر به افزایش عوارض در کار مشترک یا هماهنگ می شود. اکنون، در حالی که هنوز ابزارهای کارآمدی مانند Google Docs و بررسی‌های دستور زبان برای این کار وجود دارد، انتشار محتوا در وب‌سایت‌ها باقی مانده است. مالیات فوق العاده.

در بخش‌های آینده، توضیح داده‌ایم که ویرایش مشترک چیست، چه چیزی آن را برای شما مفید می‌کند، موارد استفاده مرتبط، چالش‌های ناشران با استفاده از وردپرس، و نحوه عملکرد خوب با ویرایش مشارکتی وردپرس. اگر نیاز به انتشار مطالب زیادی برای سایت وردپرسی خود دارید، این مقاله قطعا برای شما بسیار مفید خواهد بود.

ویرایش مشترک چیست؟

از نظر همکاری مرتبط با محتوا، مانند مورد ما، می‌توان آن را به عنوان اقدامی از افراد متعدد در نظر گرفت که تلاش می‌کنند تا یک نوشته (یا اثری که قرار است منتشر شود) را بی‌عیب و نقص کنند.

اجازه دهید با مثال هایی ساده کنیم. آیا از Google Docs یا کاربرگ‌نگار Google؟

برخلاف یک سند یا برگه Word آفلاین، چندین نفر می توانند به یک سند دسترسی داشته باشند. آنها می توانند اسناد را مطابق با حقوق امتیاز خود ببینند، ویرایش کنند، نظر بدهند و دانلود کنند.

اگر شخصی ویرایشگر یا مالک سند باشد، از امتیازات کامل مربوط به ویرایش، حذف، نظر دادن، دانلود، تغییر نام و غیره برخوردار است. با سطح دسترسی، لیست امتیازات برای افراد پایین می‌آید.

به نظر می رسد راه آسانی است که به چند نفر اجازه دهید روی یک سند کار کنند. اینطور نیست؟

اگر نه، روش مرسوم ویرایش مشترک را ببینید.

فرض کنید یک سند Microsoft Word ایجاد کرده اید. اکنون، برای دریافت پیشنهادات از تیم تحریریه خود، ابتدا یک نسخه از سند را برای هر یک از ویراستاران مربوطه ایمیل می‌کنید. همه آنها نسخه های جداگانه ای از یک سند را با نظرات، تغییرات و اضافات با شما به اشتراک خواهند گذاشت. سپس ترکیب تغییرات آنها، حل نظرات و ویرایش سند، تلاش زیادی را می طلبد.

بعد از این، باید نسخه ویرایش شده خود را برای همان فرآیند دوباره ارسال کنید. هرچه تکرارها بیشتر باشد، زمان و تلاش بیشتری برای ویرایش مشترک معمولی صرف می‌شود.

مطمئناً مانند مورد قبلی، یعنی ویرایش مشترک از طریق منابع مشترک، راحت نیست.

توجه: از آنجایی که اکثر ناشران اکنون از اسناد مشترک برای همکاری استفاده می کنند، از این پس در این مقاله در مورد ویرایش مشترک آنلاین صحبت خواهیم کرد.

موارد استفاده از همکاری

همکاری آنلاین مرتبط با اسناد برای سازمان‌های کوچک و بزرگ مفید است. می توان از آن در چندین سناریو استفاده کرد، مانند:

بحث و بررسی های سرمقاله

اکثر تیم‌های تولید محتوا چندین سطح از تنظیمات ویرایشی دارند. این بدان معنی است که یک یا چند نفر محتوا را ایجاد می کنند، که سپس توسط گروه دیگری از افراد ویرایش، بحث، اصلاح، بررسی و منتشر می شود.

اسناد آفلاین در خدمت هدف نیستند، اما مشکلات را برای افراد درگیر در این مورد افزایش می دهند. از سوی دیگر، ویرایش مشترک یک نجات دهنده است.

تیم ها ممکن است از ابزارهای همکاری آنلاین قابل اعتماد برای همگام سازی استفاده کنند. و درست همانطور که هنگام پیشرفت در کار تحریریه، ایمیل‌ها رد و بدل می‌شوند، افراد می‌توانند از ذکر برای ارسال اعلان‌ها از طریق برنامه یا ایمیل ابزار استفاده کنند. این بدان معناست که شما به صورت دستی پیشرفت انجام شده را به افراد دیگر اطلاع نخواهید داد. بنابراین، این فرآیند همچنین نیاز به برقراری ارتباط را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ویرایش مکرر و همزمان

نه تنها ممیزی محتوا، بلکه اسنادی که نیاز به ویرایش مکرر توسط یک یا چند نفر دارند، ویرایش مشارکتی را برای آنها عالی خواهد یافت. 2 نفر یا 10 نفر، همه می توانند در زمان واقعی مشاهده و ویرایش کنند.

ویرایش اشتراکی برگه اکسل کمکی برای بسیاری از مدیران محتوا و بازاریابان است که با چندین نویسنده/منبع سروکار دارند.

کنترل نسخه یا تغییر ردیابی از طریق چندین دستگاه

این فقط این نیست که افراد نمی توانند از ویرایش مشترک استفاده کنند (یا استفاده نمی کنند). در واقع، افراد زیادی هستند که از اشتراک گذاری مشترک برای ردیابی کار خود به خوبی استفاده می کنند. از این گذشته، ابزارهای همکاری در کنترل نسخه عالی هستند.

با استفاده از تمرین ویرایش مشترک، می توان کار / اسناد آن را برای چندین دستگاه در زمان واقعی در دسترس قرار داد. به این ترتیب، تحرک و ایمنی نگرانی شما نخواهد بود و احتمال از دست دادن/سرقت داده ها به دلیل آسیب فیزیکی دستگاه نیز بسیار افزایش می یابد.

مزایای ویرایش مشارکتی

اکنون که می دانید کجا می توانید از ویرایش مشترک استفاده کنید، بیایید در مورد مزایای آن برای تیم ها و افراد بحث کنیم.

اشتراک گذاری و همکاری بیدرنگ

برخلاف اسناد آفلاین که هنگام انتخاب به اشتراک گذاشته می‌شوند، ویرایش مشترک به شما امکان می‌دهد تغییراتی ایجاد کنید و نظرات را برای همه افراد مجاز به اشتراک بگذارید. بنابراین، اعضای تیم می‌توانند سریع‌تر به مسائل رسیدگی کنند و بحث‌های پربارتری در مورد قسمت‌هایی از محتوای شما داشته باشند.

امنیت داده

اکثر ابزارهای همکاری برای مشاهده یا ویرایش محتوا نیاز به مجوز دارند. این کار داده ها و همکاری شما را ایمن نگه می دارد. به عنوان مثال: Google Docs برای ایجاد تغییرات یا همکاری به ورود به سیستم Google / Gmail نیاز دارد، مشروط بر اینکه امتیازات ویرایش را به خوبی تنظیم کرده باشید.

پاسخگویی

ابزارهای ویرایش مشارکتی تغییرات ایجاد شده توسط هر فرد را ردیابی می کنند و از مسئولیت پذیری هر یک از همکاران شما اطمینان حاصل می کنند. این کار بعداً به شما کمک می کند تا بدون گیج شدن در مورد نکات مربوطه با فرد مورد نظر صحبت کنید.

زمان و تلاش ذخیره شده در ویرایش و ارتباطات

تبادل کلمات در مورد محتوا بدون استفاده از تسهیلات ویرایش مشترک می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد. همین امر در مورد همکاری در سند نیز صادق است، همانطور که قبلاً در مقاله در هنگام تعریف اصطلاح “ویرایش مشترک” توضیح دادیم.

با استفاده از همکاری آنلاین، زمان و تلاش صرف شده برای این فرآیند می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در دسترس بودن داده های شما در هر مکان و هر زمان

وقتی تیم شما یا شما به تنهایی از راه‌حل‌های ایجاد و اشتراک‌گذاری سند آنلاین برای کار استفاده می‌کنید، می‌توان از در دسترس بودن داده‌های شما در میان دستگاه‌ها بدون به خطر انداختن امنیت داده اطمینان حاصل کرد. شما فقط می توانید به حساب مربوطه وارد شوید و از هر کجا شروع به کار کنید.

همکاری کاملاً کنترل شده

کسی می تواند به راحتی از طریق ابزارهای همکاری آنلاین، حقوق دسترسی به اسناد خود را مدیریت کند. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند محتوای موجود در فایل های به اشتراک گذاشته شده شما را مشاهده، ویرایش یا حذف کند. اظهار نظر، نام‌گذاری، اشتراک‌گذاری پیوند و اعلان‌های ایمیل نیز می‌تواند به خوبی از طریق آن انجام شود.

چالش های ویرایش مشترک در وردپرس گوتنبرگ

هدف شما از ایجاد محتوا چیست؟

اگر برای وردپرس است، پس حتماً با ویرایشگر گوتنبرگ با مشکلات متعددی مواجه شده اید. قبلا، پیش از این. حتی پس از استفاده از ابزارهای مختلف همکاری و ارتباط، ممکن است گاهی اوقات همه چیز خسته کننده به نظر برسد.

به طور کلی، در حالی که مردم به کار مشترک فکر می کنند، نگران موارد زیر هستند:

مشکلات امنیتی و همکاری به دلیل اشتراک گذاری لینک

اگر مستقیماً تسهیلات همکاری را برای اسناد خود فعال نکرده‌اید، باید از یک ابزار آنلاین برای همکاری در فرآیند ویرایش خود استفاده کنید. سپس محتوا باید وارد ویرایشگر وردپرس شما، یعنی گوتنبرگ شود.

در این صورت، قبل از اینکه به جلو حرکت کنیم، به این پاسخ دهید:

وقتی قرار است سندی با چندین نفر به اشتراک گذاشته شود و حتی از شناسه ایمیل / حساب کاربری همه آنها مطمئن نیستید، چه کار می کنید؟

یک پیوند برای اشتراک‌گذاری سند با حقوق فقط مشاهده یا ویرایش ایجاد کنید، اینطور نیست؟

خب، شاید بتوانید ویرایش‌های انجام‌شده و کاربران مرتبط را ببینید، اما نمی‌توانید این واقعیت را انکار کنید که اشتراک‌گذاری پیوند گاهی اوقات می‌تواند افراد غیرمجاز و قابل اجتناب را روی اسناد شما بیاورد و به آنها حقوق دسترسی بیش از آنچه باید داشته باشند، می‌دهد. مطمئناً این یک تهدید برای ایمنی محتوای شما است.

فرایند دشوار همکاری

اکنون که از تهدید امنیتی برای محتوای وب سایت خود آگاه شدید، می توانید تیم خود را برای جلوگیری از این مشکل آموزش دهید. با این حال، مشکل بزرگ‌تری وجود دارد که نمی‌توان از آن اجتناب کرد، اما باید به گونه‌ای دیگر به آن پرداخت.

این فرآیند پیچیده ویرایشی برای ناشران یا برای سازندگان محتوا است.

تصور کنید مقاله ای برای وب سایت سازمان خود در گوتنبرگ نوشته اید و قرار است توسط تیم شما بررسی شود. چگونه آن را به اشتراک می گذارید؟

یا پیوند سند را در داشبورد وردپرس خود برای سایر کاربران به اشتراک می گذارید، یا محتوا را به طور جداگانه در سند به اشتراک می گذارید و آن را از صفحه ایجاد شده کپی می کنید.

پس از آن، محتوا از طریق یک فرآیند ویراستاری، یعنی تکرارهای متعدد و جلسات نظر دادن، پیش از انتشار در نهایت می‌گذرد.

روش دیگر این است که یک سند قابل اشتراک‌گذاری با قابلیت‌های همکاری ایجاد کنید و همان روش ویرایشی را که در بالا ذکر شد دنبال کنید.

پس از ممیزی نهایی، باید مجدداً تمام محتوا را به ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کنید، موتور جستجو آن را بهینه سازی کند، تصاویر را اضافه کنید، شرح ها را درج کنید، توضیحات متا را اضافه کنید، و قبل از انتشار در نهایت، همه موارد مرتبط را انجام دهید.< /p>

ما می دانیم که این یک فرآیند طولانی و مکرر است، اما همچنین یک اجبار است. اما اگر بگوییم راهی برای خروج وجود دارد چه؟

بله، کاملاً درست است.

برای ساده کردن زندگی تحریریه خود و همکاری خوب در فرآیند ایجاد محتوای وردپرس، بخش بعدی را با دقت بخوانید.

افزایش همکاری در وردپرس – بهترین راه حل ها

WordPress یک CMS کارآمد و کاربرپسند است، بدون شک. اما در عین حال به راحتی می توان نتیجه گرفت که در همکاری تحریریه و موارد مرتبط توان چندانی ندارد. به دلیل ماهیت انعطاف پذیر و قابل گسترش آن، ما همیشه این گزینه را داریم که قابلیت های آن را بر اساس نیاز خود گسترش دهیم.

برای کارهای تحریریه در وردپرس گوتنبرگ، این پلاگین ها مفید خواهند بود (ما بهترین افزونه وردپرس را برای همکاری در تحریریه برای انتها نگه داشته ایم، بنابراین خواندن چیزی را از دست ندهید 😀🤞):

ویرایشگر نقش کاربر

User Role Editor

این افزونه به شما امکان می دهد قابلیت های کاربران وب سایت وردپرس خود را کنترل کنید. اگرچه مستقیماً مشکل همکاری را به طور کامل حل نمی کند، اما مطمئناً مفید است زیرا به ناشران راهی می دهد تا به چندین کاربر اجازه دهند در یک صفحه وب / پست وبلاگ یکسان کار کنند.

اکنون، وقتی درباره «حقوق کاربر» صحبت می‌کنیم، آنها به مجوزهای عمومی «خواندن»، «نوشتن»، «حذف» و «ویرایش» محدود می‌شوند، اما دامنه وسیع‌تری دارند. برای هر نقش کاربر، بیش از 300 مجوز وجود دارد که می توانید فعال و غیرفعال کنید. و در صورت نیاز، حتی می‌توانید نقش‌های کاربری خاصی را پنهان یا نشان دهید.

افزونه ویرایشگر نقش کاربر برای محیط‌های چند سایتی نیز به خوبی کار می‌کند.

با این حال، مشکل اصلی همچنان باقی است. نظر دادن، یعنی «همکاری واقعی» را نمی توان با استفاده از آن انجام داد.

تقویم محتوای تلاش

Strive Content Calendar

اگر با افراد متعددی کار می‌کنید، یک تقویم سرمقاله برای سازماندهی تیمتان ضروری است. Strive Content Calendar یکی از این افزونه‌ها است که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را در وبلاگ وردپرس خود برنامه‌ریزی، ویرایش و زمان‌بندی (یا زمان‌بندی مجدد) کنید. یک تقویم عالی برای مشاهده برنامه محتوای شما و همچنین ویژگی‌های مفیدی مانند چک لیست‌های داخلی وجود دارد تا مطمئن شوید الزامات وارد کردن از دست نرفته‌اند (مانند بررسی‌های املا، تصاویر برجسته یا پیوندهای داخلی).

با این افزونه، تیم محتوای شما می‌تواند وضعیت‌ها را در حین کار بر روی پست‌ها اضافه کند، و ویژگی‌های خط لوله باعث می‌شود به صورت بصری مشاهده کنید که همه پیش‌نویس‌های پست شما در مراحل ایجاد کجا هستند. حتی می‌توانید از این ویژگی برای آسان‌تر کردن همکاری استفاده کنید، به عنوان مثال، نویسندگان کارکنان می‌توانند پس از اتمام کار، یک پست را روی «ویرایش» تنظیم کنند و در آن مرحله ویرایشگر شما می‌تواند وارد شود. وقتی ویرایشگر یک پیش‌نویس پست را نهایی کرد، می‌توانند آن را روی «در انتظار» تنظیم کنند. بنابراین تیم بازاریابی شما (یا یک مدیر) می داند که زمان برنامه ریزی برای انتشار پست است.

TranslatePress

TranslatePress

اگر وب‌سایت شما به چند زبان است و می‌خواهید از کیفیت ترجمه‌ها اطمینان حاصل کنید، ترجمه انسانی همیشه می‌تواند ترجیح داده شود. با این حال، اگر این کار را در چندین سند انجام دهید، ایده خوبی نخواهد بود. بنابراین، افزونه TranslatePress را امتحان کنید.

به شما امکان می دهد هر بخش از صفحات وب سایت خود را یکی یکی ترجمه کنید. این افزونه این ترجمه‌ها را به صورت محلی روی سرور شما نگه می‌دارد و امنیت داده‌های شما را به خطر نمی‌اندازد.

افزونه تقویم ویرایشی

Editorial Calendar WordPress Plugin

افزونه تقویم تحریریه به ناشران کمک می کند تا همه پیش نویس ها را ببینند و کارهای مربوط به آنها را برنامه ریزی کنند. به عنوان مثال، می توانید پیش نویس های سایت خود را برای انتشار بکشید و رها کنید. برای هر روز در تقویم، می توانید یک تاریخ و یک یادداشت اضافه کنید تا به خودتان یادآوری کنید که چه کاری باید انجام شود.

با این افزونه وردپرس، مدیران محتوا و ناشران می‌توانند به راحتی محتوای چندین نویسنده را مدیریت کنند. انتشار را می توان با افزودن یک مرحله ممیزی کیفیت در سایت شما به درستی انجام داد.

از طرف دیگر، می‌توانید از افزونه SchedulePress برای این کار استفاده کنید هدف.

Multicollab

Multicollab – Google Doc-Style Editorial Commenting for WordPress

Multicollab یک افزونه فوق‌العاده است که توانایی‌های مشابه Google Docs را در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس شما فعال می‌کند. این افزونه همچنین یک مرکز فعالیت را به صفحات ویرایشگر شما اضافه می کند تا به شما امکان دهد فعالیت های صفحه مورد نظر را به یکباره پیگیری کنید.

با استفاده از این افزونه، شما و همکاران مجاز می توانید نظرات اضافه کنید، به نظرات پاسخ دهید، از دیگران نام ببرید، نظرات را حذف کنید و نظرات را ویرایش کنید. این یک راه حل همکاری در نوع خود برای ناشران وردپرس تا به امروز است.

با عناصر رابط مشابه Google Docs، Multicollab کمک بسیار آسانی برای انطباق با آن خواهد بود. ویراستاران، همکاران، سازندگان و سایر نقش‌های کاربری شما همان امتیازاتی را برای ویرایش مشترک با امتیازات اختصاص داده شده توسط وردپرس برای پست/صفحه در حال ویرایش تخصیص خواهند داد.

این افزونه در حال حاضر رایگان است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید قبل از نصب، یک نمایش زنده Multicollab بگیرید. و صادقانه بگویم، این بهترین گزینه برای ویرایش مشارکتی واقعی با وردپرس است.


فرآیند ویرایشی برای وردپرس گوتنبرگ در واقع خسته کننده است، اما برای ممیزی و مدیریت کیفیت محتوا ضروری است. برای ساده‌تر کردن آن، صاحبان وب‌سایت باید به دنبال ابزارهای مشارکتی قابل اعتماد باشند، به عنوان مثال مواردی که در این مقاله ذکر شده است. انتخاب کمک کار همگام مناسب، تلاش‌های سرمقاله و انتشار را برای مدیران محتوا، بازاریابان، ناشران، سازندگان و صاحبان سایت کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا