چطوری میشه

چگونه در وب سایت وردپرس خود تبلیغات بفروشیم

چگونه در وب سایت وردپرس خود تبلیغات بفروشیم

سلام مدیران وب، به راهنمای گسترده من در مورد نحوه فروش تبلیغات در وب سایت وردپرس خود خوش آمدید. پس از ده سال کار آنلاین، ساختن (و فروش) وبلاگ ها و وب سایت ها (بهترین احساس همیشه!) خوشحالم که شما را در مسیر درست قرار دهم.

اگرچه من توصیه نمی‌کنم که وب‌سایت خود را با هدف اصلی کسب درآمد راه اندازی کنید، اما در نهایت شروع به فکر کردن به فروش تبلیغات خواهید کرد. که کاملاً خوب است!

اما از همان ابتدا از وب‌سایت یا وبلاگ خود مانند یک رئیس (همانطور که شایسته آن هستید) درآمد کسب کنید. و این زمانی است که این مقاله (نکاتی که در واقع کار می کنند) وارد عمل می شود. برو!

3 روش فروش تبلیغات

اینها سه روش محبوب فروش تبلیغات در وردپرس هستند (که اولین مورد مورد علاقه من است).

1. دستی (از طریق پلاگین ها)

در حالی که این فرآیند خسته کننده تری برای فروش تبلیغات در سایت شما است، اما همچنان بیشترین کنترل را به شما می دهد. اما مرحله ابتدایی سخت‌ترین مرحله است زیرا باید مستقیماً یکی یکی با تبلیغ‌کنندگان ارتباط برقرار کنید.

با این حال، من توصیه نمی‌کنم فوراً این مورد را انتخاب کنید. ابتدا وب‌سایت خود را بسازید و رشد دهید – بله، اعداد برای تبلیغ‌کنندگان مهم است (به خصوص اگر ترافیک باکیفیتی دارید).

نکته جالب در مورد رویکرد دستی این است که انتخاب کنید با چه کسی می خواهید کار کنید. اگر اولین ایمیل شکست خورد، ناامید نشوید. شاید دومی و سومی هم همینطور باشد. در نهایت، کسی به شما باز خواهد گشت و درها را به روی فرصت های جدید باز می کند.

نکته: اگر برای مدتی در این صنعت هستید و ارتباطات دارید، از اینها برای به دست آوردن مخاطبین مناسب استفاده کنید.

درج تبلیغات به صورت دستی

Ad Inserter Monetization WordPress Plugin

افزونه‌های مدیریت آگهی رایگان بی‌پایانی وجود دارند که اگر تازه شروع کرده‌اید بسیار مناسب هستند. من به شدت توصیه می‌کنم از درج آگهی یا AdRotate. آنها برای وب سایت ها و وبلاگ های کوچک و متوسط ​​مناسب هستند.

سپس می‌توانید تبلیغات را به صورت دستی آپلود کنید و آنها را به صورت زنده در تنظیم کنید ویجت مناطق، ایجاد تبلیغات محتوای درون خطی، و غیره.

کاربران پیشرفته‌تر همچنین می‌توانند با تزریق/تنظیم کد، تبلیغات را به صورت دستی اضافه کنند که به کار زیادی نیاز دارد. توصیه می‌کنم به افزونه‌ها پایبند باشید زیرا ایمن هستند، سریع تنظیم می‌شوند و دارای آمار هستند.

2. خودکار (از طریق برنامه های تبلیغاتی/پلتفرم ها)

Google Adsense

من این روش فروش تبلیغات در وب سایت وردپرس خود را به همه مبتدیان توصیه می کنم. این ساده ترین راه برای کسب درآمد از سایت شما است، زیرا این روشی است که برای شما انجام می شود.

AdSense توسط Google محبوب‌ترین سرویسی است که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود، اما در عین حال همه چیز را حفظ می‌کند. بسیار ساده برای کاربر گزینه‌ها و تنظیمات متعددی وجود دارد که AdSense ارائه می‌کند، اما من از گزینه «تبلیغات خودکار» صرفنظر می‌کنم. تبلیغات بسیار زیادی را در کل وب سایت اضافه می کند که (به احتمال زیاد) به عملکرد وب سایت شما آسیب می رساند (به ویژه نرخ پرش).

سرویس هایی مانند AdSense چگونه کار می کنند؟ هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند، پول دریافت می کنید. (اما زیاد هیاهو نشوید زیرا در ابتدا سکه خواهد بود.)

واقعیت جالب: می‌توانید درج Adsense را بعد از اولین پست خود امتحان کنید – این مکانی است که می تواند به خوبی پنهان شود.

3. سرویس آماده برای استفاده (مثلاً BuySellAds)

BuySellAds

اگر از قبل حجم ترافیک مناسبی به سایت خود می‌دهید، تکنیک سرویس آماده فروش تبلیغات عالی است. این روش مشابه روش خودکار است، اما معمولاً پلتفرمی است که تبلیغ‌کنندگان و ناشران را به هم متصل می‌کند.

BuySellAds یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های تبلیغاتی از این نوع است.

ناشران

شما یک حساب به‌عنوان ناشر راه‌اندازی می‌کنید که در آن وب‌سایت خود و تمام اطلاعات و آمار اضافی (نمایش‌ها) را ارسال می‌کنید. تعیین اینکه کدام آگهی‌ها در سایت شما موجود است و قیمت‌گذاری نیز ضروری است.

تبلیغ کنندگان

اگر تبلیغ‌کننده‌ای وب‌سایت شما را امیدوارکننده ببیند، معامله را مستقیماً از طریق BuySellAds انجام می‌دهد. و تمام!

توجه: یک قیمت واقعی تعیین کنید. اما ابتدا آب ها را با روش Automatic تست کنید.

4 موثرترین نوع تبلیغات

اینها چهار تبلیغ رایجی هستند که می توانید در وب سایت وردپرس خود بفروشید. به یاد داشته باشید، هیچ قانون طلایی وجود ندارد که بهتر عمل کند. همه چیز به جایگاه و مخاطب/ترافیک شما بستگی دارد. ارزش دارد (الزامی) حداقل دو مورد، اگر نه هر چهار، را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب تر است.

1. CPM (هزینه هر 1000 نمایش)

CPM

اینها یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات (در میان سایت های بزرگتر) هستند و به ازای هر 1000 نمایش به فروش می رسند. این بدان معناست که – مهم نیست چند کاربر روی تبلیغ کلیک می کنند، پس از اینکه 1000 بار نمایش داده شد همچنان پول دریافت می کنید.

این نوع برای سایت‌های کوچک‌تر توصیه نمی‌شود، زیرا درآمدی ندارد (در این مورد با CPC بروید). با این حال، می‌تواند ایده‌ای عالی برای وب‌سایتی باشد که حداقل در هر ماه (اگر نه شش رقمی) بازدیدهای پنج رقمی بالا ایجاد می‌کند.

2. CPC (هزینه هر کلیک)

CPC

به طور مشابه نوع تبلیغ محبوبی به عنوان CPM، CPC (گاهی اوقات PPC نامیده می شود) زمانی که کاربر روی تبلیغ در وب سایت وردپرس شما کلیک می کند درآمد ایجاد می کند (نمایش مهم نیست). این گزینه مناسب‌تری برای تبلیغ‌کننده است زیرا آنها فقط برای بازدید از وب‌سایت/کلیک پرداخت می‌کنند.

توجه: CPM و CPC نیاز به قرار دادن تبلیغات استراتژیک دارند که در زیر به آن می پردازم.

3. هزینه ثابت

Flat Fee

این یکی با معاملات مستقیم تجاری (که خودتان پیدا می‌کنید یا آنها به شما می‌آیند) همراه است، جایی که شما یک هزینه ماهانه ثابت را تعیین می‌کنید. یک روش متداول نیز یک قرارداد دوسالانه یا سالانه است، شبیه به معامله برند یک ورزشکار حرفه ای.

نکته جالب در مورد این نوع تبلیغات سادگی آن است، به علاوه، تبلیغات بنری معمولاً 100٪ مواقع قابل مشاهده است. با سایر بنرها نمی چرخد ​​و همه تأثیرات را به تبلیغ کنندگان می دهد.

قیمت خود را بدانید

هیچ روشی برای تعیین قیمت برای تبلیغات بنری با هزینه ثابت وجود ندارد. من با بیش از 30 ناشر صحبت کردم و همه قیمت‌های متفاوتی دارند، حتی اگر وب‌سایت مشابه باشد. اما قیمت خود را بر اساس حجم ترافیک، کیفیت و طول تبلیغ زنده مشخص کنید (و معمولاً همه برای دوره های طولانی تری تخفیف می دهند).

4. تبلیغات وابسته

Affiliate Ads

تبلیغات وابسته (یا تبلیغات هزینه به ازای هر اقدام) روش محبوب دیگری برای فروش تبلیغات در وب سایت وردپرس شما است. این به شما آزادی زیادی در هنگام ایجاد کمپین می‌دهد، اما فقط بر اساس عملکرد کاربر پول دریافت می‌کنید.

به این صورت است: شما یک کاربر را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌فرستید (از طریق یک URL ردیابی) و تنها در صورتی پول دریافت می‌کنید که او این اقدام را انجام دهد (خرید، دانلود برنامه، اشتراک‌گذاری ایمیل خود و غیره).

تبلیغات وابسته در مقایسه با CPM و CPC بیشتر پرداخت می‌کنند، اما اگر می‌خواهید موفقیت را ببینید، به مخاطب هدفمندتری نیاز دارند. برنامه های وابسته زیادی در فضای وردپرس (Envato/ThemeForest) موجود است، بنابراین می توانید به راحتی مورد مناسب برای جایگاه خود را پیدا کنید.

جایگاه های تبلیغاتی

Ad Placements

همانطور که قبلا ذکر شد، قرار دادن تبلیغات برای کسب بیشترین درآمد از بنرها ضروری است. چندین موقعیت وجود دارد که بهتر از بقیه کار می کنند، مانند نوار کناری (روی دسکتاپ)، درون خطی و هدر/ناوبری.

توجه: چندین تم وردپرس (عمدتاً وبلاگ و مجله) با قرار دادن تبلیغات داخلی ارائه می‌شوند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا کسب درآمد را بسیار ساده تر می کند.

آزمایش

هر مخاطب متفاوت است، بنابراین باید مکان‌های تبلیغات مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می‌کند و سپس روی بهینه‌سازی آن کار کنید.

مشابه قیمت‌گذاری، هیچ قانونی وجود ندارد که بتوانید از موفقیت تضمین شده پیروی کنید. اما ارزش آن را دارد که ابتدا بهترین عملکردها را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، AdSense با فرآیند اتوماسیون خود، قرار دادن تبلیغات را برای شما آسان می کند.

توجه: توصیه نمی‌کنم وب‌سایت خود را با تبلیغات زیاد پر کنید.

تبلیغات را به صورت استراتژیک قرار دهید

قرار دادن تبلیغات به صورت استراتژیک بسیار مهم است زیرا آنها می توانند عملکرد کلی وب سایت شما را کاهش دهند. من قبلاً به نرخ پرش در بالا اشاره کردم، اما تبدیل ها نیز ممکن است کاهش یابد. شما می توانید (باید) خلاق باشید و تبلیغاتی ایجاد کنید که با موضوع و برند شما هماهنگ باشد.

حواس پرتی زیادی ایجاد نکنید که بازدیدکنندگان را زودتر ترک کند. با این حال، زیاد نگران این موضوع نباشید، زیرا، هی، همه ما عادت کرده‌ایم همیشه تبلیغات زیادی را ببینیم.

ما بیشتر و بیشتر با نابینایی تبلیغات مواجه می‌شویم، که باعث می‌شود کاربران دیگر تبلیغات را نبینند (یا اذیت نکنند). فقط تبلیغات را با سلیقه با یک یا دو اثر جلب توجه انجام دهید.

ردیابی و گزارش

Tracking & Reporting

بسیاری از وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت تبلیغات را تنظیم می کنند و آنها را فراموش می کنند. و تنها چیزی که آنها ردیابی می کنند این است که چقدر پول در می آورند. این عالی است، اما یکی از آن مدیران وب نباشید.

اگر قصد دارید وب سایت وردپرس خود را به یک ماشین پول تبدیل کنید، عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کنید. شبکه‌های تبلیغاتی معمولاً سیستم‌های ردیابی خود را دارند، درست مانند افزونه‌ها. نرخ‌های کلیک (CTR)، تبدیل‌های وابسته، و برداشت‌ها را دنبال کنید. حتی می‌توانید انواع تبلیغات را ایجاد کنید و آنها را به مدت یک ماه در مقابل یکدیگر آزمایش کنید و بهترین عملکرد را حفظ کنید.

اهمیت ردیابی تبلیغات

ردیابی و گزارش‌دهی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کدام مکان برای شما بهتر عمل می‌کند (حتی می‌توانید مکان‌هایی را که عملکرد خوبی ندارند حذف کنید). به علاوه، داده‌های ردیابی تبلیغات به شما درک بهتری از علایق، رفتار و غیره مخاطبانتان می‌دهد.

این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را بیشتر بهینه کنید و آنها را برای مخاطب خاص تر می کند. در نتیجه، به شما سرنخ بیشتر و تبدیل بیشتری می دهد. که به زبان انگلیسی ساده به این معنی است: مدیر وب سایت شادتر و مشتری شادتر (اگر وب سایت خود شما نیست که در مورد آن صحبت می کنیم).

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما کار می کند

Ensure Your Ads Work

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما کار می‌کنند، کلیک کردن روی آن‌ها است (مخصوصاً اگر آنها را به صورت دستی ایجاد کرده باشید). همچنین می‌توانید نمایه شبکه تبلیغاتی خود را بررسی کنید، جایی که می‌توانید کلیک‌ها را ببینید، که به شما اطلاع می‌دهد که موارد را به درستی تنظیم کرده‌اید.

این با تبلیغات وابسته کمی پیچیده تر است. اگر گزارش‌های کلیک را بر اساس شناسه‌ای که استفاده کرده‌اید می‌بینید – این نشانگر خوبی است که همه چیز همانطور که باید کار می‌کند. اما می‌توانید با مدیر وابسته تماس بگیرید و از او بخواهید که یک تبدیل را انجام دهد زیرا می‌خواهید تبلیغات خود را آزمایش کنید.


بله، فروش تبلیغات در وب سایت وردپرس شما چیزی است که باید در نظر بگیرید. لزوماً این تکنیک نهایی کسب درآمد نیست، اما ارزش امتحان کردن را دارد. اگر وب‌سایت کوچک‌تری دارید، حداقل یک ماه و برای یک وب‌سایت بزرگتر، حداقل یک ماه تبلیغات را زنده بگذارید. این اطلاعات برای تصمیم گیری های بیشتر در اختیار شما قرار می دهد.

آنچه را که کار می کند را حفظ کنید. آنچه را حذف نمی کند.

مضرات: ممکن است متوجه شوید که تبلیغات بنری مورد علاقه مخاطبان شما نیست و در نهایت ایده اجرای تبلیغات را به کلی کنار می‌گذارید.

بالا: تبلیغات کار می کنند و جریان جدیدی از درآمد را برای شما فراهم می کنند. تبریک!

هرگز ناامید نشوید. همیشه به جلو حرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا