چطوری میشه

نحوه ایجاد قیف فروش با وردپرس

نحوه ایجاد قیف فروش با وردپرس

آیا کسب و کار آنلاین دارید؟ آیا می خواهید محصولات یا خدمات بیشتری بفروشید؟ به هر یک از این سوالات پاسخ مثبت دادید؟ در این صورت، به یک قیف فروش نیاز دارید.

قیف فروش بهترین راه برای فروش محصولات و خدمات شما است. این فرآیندی است که به شما کمک می‌کند مشتریان بالقوه را شناسایی کنید و آنها را از طریق یک سری مراحل راهنمایی کنید تا زمانی که برای خرید آماده شوند.

یک قیف فروش برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است، چه برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جدید و چه در حال حاضر داشتن فروشگاه تجارت الکترونیک پررونق. بدون قیف فروش، چیزهای زیادی روی میز خواهید گذاشت و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

با درک و بهینه سازی هر مرحله از سفر مشتری خود، می توانید قیف فروش عالی ایجاد کنید که به تولید سرنخ بیشتر و افزایش نرخ تبدیل شما کمک می کند.

خوشبختانه، ایجاد یک قیف فروش با وردپرس بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک افزونه وردپرس، یک سفر مشتری با دقت طراحی شده و محصول شما است.

ما شما را در این مقاله تحت پوشش قرار داده ایم.

از درک چیستی قیف فروش و مراحل مختلف تا درک نحوه ایجاد قیف فروش، همه این موارد را پوشش داده ایم.

بیایید مستقیم شیرجه بزنیم!

قیف فروش چیست؟ برای چه استفاده می شود؟

قیف فروش سفر مشتری شماست. این نمایش مجموعه ای از مراحل از لحظه ای که آنها محصول یا خدمات شما را پیدا می کنند تا تبدیل شدن به یک مشتری وفادار است.

این یک فرآیند متوالی است که برای هدایت مشتریان واجد شرایط به فرآیند فروش استفاده می‌شود.

اگر تا به حال سعی کرده اید چیزی را به صورت آنلاین بفروشید، احتمالاً آن قیف های فروش را دیده اید.

اولین سوالی که در ذهن هر صاحب کسب و کاری وجود دارد این است که چرا باید یک قیف فروش ایجاد کنند.

پاسخ ساده است: اگر می‌خواهید سود را افزایش دهید، به یک قیف فروش نیاز دارید.

در حالی که سرنخ ها و فروش ها می توانند از کانال هایی مانند بازاریابی، ایمیل و رسانه های اجتماعی به دست آیند، قیف فروش بهترین راه برای افزایش سود است.

5 مرحله یک قیف فروش

مراحل دقیق ممکن است بسته به نوع محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید متفاوت باشد.

در هر صورت، یک قیف فروش را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد:

  • آگاهی
  • علاقه
  • میل
  • عمل

این اصل AIDA نامیده می شود.

AIDA principle

آگاهی

این مرحله جایی است که مشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می شود و جایی است که آنها از وجود شما آگاه می شوند.

می‌توانید از طریق پست‌های وبلاگ، پادکست‌ها، ویدیوهای YouTube، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و سایر روش‌های بازاریابی به این هدف برسید.

علاقه

اگر مشتری به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشد، به مرحله بعدی قیف فروش می رود. اینجاست که آنها می خواهند درباره پیشنهاد و قیمت شما بیشتر بدانند.

محتوای اطلاعاتی، مانند دستورالعمل‌ها، بررسی‌های محصول، یا آموزش‌های ویدیویی، می‌تواند سطح علاقه مشتریان احتمالی شما را در اینجا افزایش دهد.

میل

در این مرحله، مشتری روی حصار می نشیند و در فکر ادامه خرید است. فشاری مانند یک پیشنهاد خوش ساخت، خرید یک معامله، یا مشوق های دیگر می تواند منجر به اضافه کردن محصول به سبد خرید مشتری شود.

عمل

در این مرحله نهایی، مشتری بالقوه پرداخت را تکمیل می‌کند و مشتری شما می‌شود. داشتن یک تجربه پرداخت فوق العاده بهینه تضمین می کند که مشتری احتمالی شما سبد خرید را رها نمی کند و کل فرآیند پرداخت را تکمیل می کند.

در حالی که اینها عمدتاً چهار مرحله هر قیف فروش هستند، مرحله مفید دیگر، مشارکت مجدد است.

درگیری مجدد

فروش به یک مشتری موجود ساده تر از فروش به مشتری جدید است. بنابراین، در حالی که ایجاد یک جریان ثابت از مشتریان بالقوه به قیف فروش شما ضروری است، به همان اندازه مهم است که مشتریان فعلی خود را پرورش دهید.

یک لیست بسازید و خبرنامه های منظمی را ارسال کنید که مفیدتر از یک پیشنهاد فروش باشد. با پرورش مشتریان فعلی خود، یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد خواهید کرد که مدام برمی گردد.

چرا یک قیف فروش مهم است (5 مزیت کلیدی)

قیف فروش بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است و دارای چندین مزیت کلیدی است.

ما پنج مزیت مهم را در زیر فهرست کرده‌ایم.

1. سرنخ ها و مشتریان بالقوه جدید ایجاد کنید

وقتی یک قیف فروش راه اندازی می کنید، فرآیند فروش شما به یک سیستم خودکار ساده می شود. این بدان معناست که می‌توانید به محض اینکه مشتریان بالقوه علاقه مند شدند، از طریق قیف خود ارسال کنید.

2. بازاریابی خود را ساده کنید

خودکار کردن قیف فروش به شما امکان می دهد بازاریابی خود را ساده کنید. با یک قیف فروش خودکار، می‌توانید مجموعه‌ای از مطالب مرتبط ایجاد کنید که با جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوطه برای مشتریان احتمالی ارسال می‌شود.

می‌توانید با مشتریان احتمالی خود تماس بگیرید و با جزئیاتی که جمع‌آوری کرده‌اید، یک مکالمه فروش جدید را شروع کنید.

3. با مشتریان احتمالی خود اعتماد و روابط ایجاد کنید

هنگامی که جزئیات مشتریان احتمالی خود را دریافت کردید، می توانید مکالمه خود را شروع کنید و اعتماد، روابط و اطمینان ایجاد کنید.

اگر برای ایجاد روابط و اعتماد وقت نمی گذارید، بخش قابل توجهی از خط لوله فروش خود را از دست داده اید.

در مکالمه، می‌توانید ویژگی‌های محصول جدیدی را که مشتریان بالقوه‌تان به آن‌ها علاقه‌مند هستند، بیاورید. انجام این کار احتمالاً معاملات بیشتری را بسته و درآمد بیشتری ایجاد می‌کند و در عین حال اعتماد و روابط در طول مسیر ایجاد می‌کند.

4. نرخ تبدیل خود را افزایش دهید

تمام مشتریان بالقوه ای که به وب سایت شما می آیند تبدیل نمی شوند. با ایجاد یک قیف فروش بسیار بهینه، می‌توانید سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید و یک رابطه ایجاد کنید و در عین حال تعداد مشتریان بالقوه را کاهش دهید.

5. حجم فروش خود را پیش بینی کنید

اگر می‌خواهید حجم فروش آینده خود را پیش‌بینی کنید، ایجاد یک قیف فروش یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن است. این به شما امکان می دهد مجموعه ای از مواد فروش را ایجاد کنید که متناسب با مخاطبان شما باشد و در عین حال تمام اطلاعات لازم را از آنها جمع آوری کنید.

هنگامی که اطلاعات لازم را به دست آوردید، می‌توانید حجم فروش را به راحتی پیش‌بینی کنید.

با انجام این کار، می توانید تعداد کل مشتریانی را که احتمالاً از قیف فروش خود ایجاد خواهید کرد، تعیین کنید.

نمونه هایی از قیف های فروش موثر

فرض کنید یک آکادمی آموزش یوگا دارید و می‌خواهید دوره‌های آنلاین خود را بفروشید و برنامه های صدور گواهینامه.

به‌جای فروش از همان ابتدا، می‌توانید یک صفحه فرود با یک فرم انتخاب برای جذب سرنخ ایجاد کنید. شما یک قدم فراتر رفته و یک کلاس آزمایشی رایگان ارائه می دهید.

Sales Funnel Opt-in

اکنون با توجه به اینکه مخاطبان هدف شما در این پلتفرم ها هستند، این صفحه را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام تبلیغ می کنید.

هنگامی که مخاطبان هدف شما برای کلاس آزمایشی رایگان شما ثبت نام کردند، یکی از دوره ها یا برنامه صدور گواهینامه خود را در صفحه تشکر به فروش می رسانید.

Sales Funnel Leads

از آنجایی که با استفاده از آزمایش رایگان اطلاعات مخاطبان هدف خود را با موفقیت به دست آورده اید، اکنون می توانید با ارسال دوره ای محتوای ارزشمند آنها را پرورش دهید.

به این ترتیب، شما به عنوان فردی دیده می‌شوید که تنها هدفش کمک کردن و حل مشکلات مخاطبان است.

بدون فروش زیاد، می توانید دوره های خود را در یکی از دنباله های ایمیل ارائه دهید. می خواهید معامله را شیرین کنید؟ سعی کنید یک تخفیف دوره محدود ارائه دهید.

اگر مشتری برای دوره شما ثبت نام کرده باشد، به صفحه تشکر هدایت می شود.

Sales Funnel Thank You Page

هنوز می‌توانید آنها را به فهرست ایمیل اضافه کنید و به پرورش آنها ادامه دهید.

به این ترتیب، یک دستگاه فروش برای خود ساخته‌اید که روی خلبان خودکار کار می‌کند!

چگونه به راحتی یک قیف فروش ایجاد کنیم با وردپرس رایگان (5 مرحله)

اکنون یک قیف فروش را در حال اجرا دیدید، زمان آن رسیده است که یکی را بسازید. تنها در 5 مرحله ساده، یک قیف کاملاً کارآمد برای کمک به تبدیل مشتریان جدید خواهید داشت.

ساخت قیف فروش اولین گام به سوی ایجاد یک فرآیند فروش خودکار است که به طور مداوم نتایجی را ایجاد می کند. هنگامی که یک قیف فروش ایجاد کردید، می‌توانید بخش‌های دیگر کسب و کار خود را تنها با چند ترفند خودکار کنید.

بیایید یک قیف فروش ایجاد کنیم!

مرحله 1: وب سایت وردپرس خود را ایجاد کنید

اولین گام ایجاد یک وب سایت وردپرس است. برای این کار، به یک سرویس هاست قابل اعتماد نیاز دارید که میزبانی مدیریت شده وردپرس را ارائه می دهد.

در حالی که چندین گزینه وجود دارد، ما از موتور WP استفاده و توصیه می کنیم .

WP Engine Managed WordPress Hosting
نحوه ایجاد قیف فروش با وردپرس 19

WP Engine یک سرویس میزبانی قابل اعتماد است که برای مبتدیان مناسب است و دارای برنامه های مقرون به صرفه و ایمن برای تقریباً هر نوع کسب و کاری است.

چیزی که ما در مورد WP Engine بیشتر دوست داریم این است که وردپرس قبلاً برای شما نصب شده است زیرا یک سرویس میزبانی مدیریت شده است. این بدان معناست که هنگامی که سایت خود را اضافه کردید، زمان آن است که ظاهر و ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید. برای این کار، باید یک تم وردپرس نصب کنید.

یک تم بسیار محبوب وردپرس، تم Total متعلق به WPExplorer است.

Total WordPress Theme Landing Page

Total یک تم وردپرس چند منظوره برای تقریباً هر جایگاهی است. همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، گزینه‌های سفارشی‌سازی، کشیدن و رها کردن صفحه، گزینه‌های رنگی نامحدود، لغزنده‌های ممتاز< /a>، و خیلی بیشتر.

با بیش از 50 نسخه نمایشی وب‌سایت آماده، می‌توانید به راحتی یک نسخه نمایشی مورد علاقه خود را با یک کلیک وارد کنید و آن را مطابق با نیازهای وب‌سایت خود تغییر دهید.

یک تم وردپرس دیگر که می توانید در نظر بگیرید Astra است.

Astra WordPress Theme

Astra یک تم سبک وزن بسیار محبوب است که برای سرعت و عملکرد ساخته شده است. با یک کتابخانه رو به رشد از بیش از 230 نسخه نمایشی وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده، مطمئناً یک الگوی آماده برای واردات برای جایگاه خود پیدا خواهید کرد.

هر یک از الگوها را می توان به همان شکلی که می خواهید سفارشی کرد. صفحات را با استفاده از یکی از افزونه های سازنده صفحه مورد علاقه خود، مانند Elementor، Beaver Builder، Spectra و حتی تغییر دهید. ویرایشگر بلوک گوتنبرگ یا با افزونه‌هایی مانند بلاک‌های نهایی، ویژگی‌های بیشتری اضافه کنید.

هنگامی که تم خود را نصب کردید، می توانید چند افزونه ضروری را برای بهبود عملکرد وب سایت وردپرس خود نصب کنید.

به عنوان مثال، می توانید SEO، پشتیبان گیری و افزونه های امنیتی را برای وب سایت خود نصب کنید.

مرحله 2: نصب WooCommerce

صفحه فروش شما به تسویه حساب نیاز دارد، بنابراین ما باید WooCommerce را نصب کنیم.

Sales Funnel: WooCommerce

با WooCommerce، همه چیز مورد نیاز برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین کامل را دارید. از صفحات محصول گرفته تا صفحات پرداخت، WooCommerce همه چیز را دارد.

Setup Wizard شما را در تمام مراحل نصب WooCommerce در وب سایت شما راهنمایی می کند. به سادگی دنبال کنید، و باید خوب باشید.

پس از تکمیل تنظیمات، به WooCommerce > تنظیمات در داشبورد وردپرس خود بروید.

Sales Funnel: WooCommerce

توصیه می‌کنیم برای درک برگه‌های مختلف ذکر شده در اینجا – به ویژه برگه حمل و نقل و پرداخت‌ها، وقت بگذارید.

WooCommerce چندین گزینه پرداخت را ارائه می دهد که به راحتی می توان آنها را ادغام کرد، از جمله Paypal و Stripe.

مرحله 3: CartFlows را نصب کنید

مرحله بعدی نصب قیف ساز وردپرس است. برای این کار، از CartFlows استفاده خواهیم کرد.

CartFlows

CartFlows یک افزونه سازنده قیف فروش پیشرو در وردپرس است که به شما امکان می دهد قیف های فروش پیشرفته را به راحتی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید میانگین ارزش سفارش هر مشتری را با اضافه کردن فروش‌های بالا و حجم‌های سفارش افزایش دهید. .

CartFlows یک نسخه رایگان دارد که به شما امکان می‌دهد قیف‌های فروش نامحدود، صفحات پرداخت، و صفحات تشکر ایجاد کنید.

ادامه دهید و CartFlows را از Plugins > Add New نصب کنید – فقط “cartflows” را جستجو کنید و باید اولین نتیجه باشد.

وقتی CartFlows را فعال کردید، به CartFlows > تنظیمات بروید.

Sales Funnel: Cartflows Settings

می‌توانید صفحه‌ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید. بر این اساس، الگوهای از پیش طراحی شده به شما ارائه می شود که می توانید برای جریان خود انتخاب کنید.

فراموش نکنید پس از اتمام کار، روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

پس از راه‌اندازی CartFlows، به CartFlows > جریان‌ها

بروید.

این جایی است که شما اولین جریان خود را ایجاد می کنید، به عنوان مثال، یک سری مراحل برای قیف فروش خود.

Sales Funnel: Cartflows Add New

برای شروع، روی افزودن جدید کلیک کنید و یک الگو را انتخاب کنید.

Sales Funnel: Cartflows Templates

به عنوان مثال، ما الگوی “مشاور تجاری” را انتخاب کرده ایم.

اکنون لیستی از صفحات را به شما نشان می دهد، به عنوان مثال، صفحه فرود فروش، با تشکر از شما و صفحات پرداخت .

Sales Funnel: Cartflows Template Pages

از جریان راضی هستید؟ اگر چنین است، هنگامی که از شما خواسته شد نام جریان خود را نامگذاری کنید و روی وارد کردن جریان کلیک کنید.

Sales Funnel: Cartflows Import Flow

و به همین ترتیب، جریان شما آماده است.

Sales Funnel: Cartflows Ready to Use

می‌خواهید ترتیب صفحات خود را تغییر دهید؟ مشکلی نیست! به سادگی آنها را به اطراف بکشید. حتی می توانید با کلیک بر روی دکمه افزودن مرحله جدید مراحل جدید را اضافه کنید.

مرحله 4. افزودن محصولات

ممکن است متوجه برچسب “هیچ محصول اختصاص داده نشده” در صفحه پرداخت خود شده باشید. دلیلش این است که ما محصولی را به صفحه پرداخت خود اضافه نکرده ایم.

برای افزودن یک محصول، روی ویرایش کلیک کنید.

سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید، جایی که بخش Checkout Layout را مشاهده خواهید کرد. ادامه دهید و صفحه پرداخت خود را پیکربندی کنید.

یک محصول را به صفحه پرداخت خود اضافه کنید.

Sales Funnel: Cartflows add WooCommerce Product

اگر کاربر CartFlows Pro هستید، می‌توانید کوپن اضافه کنید و کارهای بیشتری را در این صفحه تنظیمات انجام دهید.

وقتی کارتان تمام شد، روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

شما با موفقیت محصولی را به صفحه پرداخت اضافه کردید!

مرحله 5. افزودن Google Analytics

آیا خوب نیست که بدانید قیف فروش شما چقدر خوب عمل می کند؟ ردیابی کنید که بازدیدکنندگان چگونه صفحه شما را پیدا می کنند و چگونه پیمایش می کنند.

CartFlows این کار را با ادغام داخلی Google Analytics بسیار ساده می کند.

به CartFlow > تنظیمات بروید و سپس Google Analytics را انتخاب کنید.

کادر کنار فعال کردن ردیابی Google Analytics برای صفحات CartFlows را علامت بزنید و شناسه Google Analytics خود را وارد کنید.

Sales Funnel: Cartflows add Google Analytics

با فرض اینکه یک حساب Google Analytics دارید، شناسه را در داشبورد حساب خود پیدا خواهید کرد. اگر ندارید، از حساب Google خود برای ایجاد آن استفاده کنید.

مثل همیشه، پس از اتمام کار، روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

با این کار، شما آماده هستید تا قیف فروش فوق العاده بهینه خود را برای ایجاد سرنخ تبلیغ کنید و فروش را افزایش دهید. .

بهترین ها را از قیف فروش خود دریافت کنید

یک قیف فروش که امروز ایجاد می‌کنید ممکن است لزوماً فردا خوب کار نکند.

علاوه بر این، آنچه برای یک محصول یا خدمات خاص خوب است ممکن است برای نوع دیگری از محصول یا خدمات کارایی نداشته باشد.

همانطور که درباره مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب می کنید، قیف فروش شما ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. این کاملاً خوب است.

یک معیار برای سنجش موفقیت قیف فروش شما، نرخ تبدیل است.

به عنوان مثال، اگر یک قیف فروش برای تولید سرنخ‌های بیشتر ساخته‌اید، می‌خواهید تعداد مشتریان بالقوه ثبت‌نام شده در مقابل تعداد مشتریان بالقوه‌ای را که در صفحه ورودی خود فرود می‌آیند، ردیابی کنید.

به‌طور مشابه، اگر محصولی را می‌فروشید، می‌خواهید تعداد مشتریان بالقوه‌ای را که از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند در مقابل تعداد مشتریانی که واقعاً خرید می‌کنند، بدانید.

یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا صفحه فرود شما کار می کند یا خیر، اجرای یک تست A/B است.

بروید و نسخه‌های مختلفی از قیف فروش خود را ایجاد کنید و ببینید کدام یک بهتر عمل می‌کند.

این تغییرات می‌تواند حتی بی‌اهمیت باشد، مانند تغییر رنگ سرفصل‌ها و دکمه CTA برای استفاده از تصاویر مختلف و محتوای فروش.

با ردیابی دقیق این موارد، می‌توانید قیف‌های فروش خود را مطابق با آن تغییر دهید.


ایجاد یک قیف فروش تقریباً برای هر کسب و کاری که می خواهد به صورت آنلاین رشد کند و درآمد را افزایش دهد ضروری است. برای ایجاد یک قیف فروش موفق، باید مزایای یک قیف و اینکه چگونه به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند، بدانید.

وقتی قیف فروش خود را ساختید، می‌توانید بخش‌های دیگر کسب‌وکار خود را تنها با چند ترفند خودکار کنید.

خوشبختانه، ساختن یک قیف بسیار ساده است.

ما در این مقاله همه چیز را پوشش داده ایم. از بحث در مورد چیستی قیف فروش و مزایای داشتن آن تا فرآیند گام به گام ایجاد آن، شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

ما می خواهیم اکنون از شما بشنویم. آیا کسب و کار اینترنتی دارید؟ آیا یک قیف فروش ایجاد کرده اید؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

حتما بخوانید : 13 معیار و KPI مهم WooCommerce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا