سلامت

چرا «سوپرایزرها» در برابر از دست دادن حافظه ناشی از افزایش سن مقاوم هستند؟

چرا «سوپرایزرها» در برابر از دست دادن حافظه ناشی از افزایش سن مقاوم هستند؟

< span class="css-mjp0j9">< منبع srcset="//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/ 07/super-ager-swimming-dementia-1296x728-header-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>An underwater shot of an older male adult swimming in a swimming poolاشتراک گذاری در Pinterest
گرسون سوبل، 93 ساله، اهل راکویل سنتر، نیویورک، در 6 فوریه در مرکز تفریحی فریپورت، دور صبح خود را شنا می کند. 2004، در فری پورت، نیویورک. Al Bello/Getty Images
  • یک مطالعه مشاهده‌ای به این موضوع پرداخته است که چگونه سوپراجرها – افراد 80 ساله و بالاتر با عملکرد حافظه افراد ده‌ها سال جوان‌تر از آنها – ممکن است در برابر کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن مقاوم باشد.
  • محققان دریافتند که هشت ساله‌هایی که حافظه شدید داشتند نیز سریع‌تر حرکت می‌کردند و میزان اضطراب و افسردگی کمتری در مقایسه با افراد مسن‌تر با حافظه شناختی داشتند. کاهش می‌یابد.
  • اسکن‌های MRI همچنین نشان داد که سوپراجرها ماده خاکستری بیشتری در نواحی کلیدی مغز مرتبط با حافظه دارند.

سوپرجرها. افراد مسن‌تر بالای 80 سال هستند که خاطرات آنها از تجربیات زندگی به اندازه خاطرات افراد 20 یا 30 سال جوان‌تر است.

مکانیسم‌های سوپرپیری یک حوزه رو به رشد در تحقیقات علمی است.

یک مطالعه جدید نشان داد که هشت‌ساله‌هایی که حافظه قوی دارند، در تست‌های حرکتی نیز عملکرد بهتری دارند و در مقایسه با افراد مسن‌تر مبتلا به زوال شناختی، میزان اضطراب و افسردگی کمتری دارند.

محققان می گویند

ممکن است چنین سوپراجری ها ماده خاکستری بیشتری در مغز خود داشته باشند.

نویسنده اول مارتا گارو-پاسکوال، دکتری. در یک کلاس نسخه مطبوعاتی:

“اکنون به حل یکی از بزرگترین مشکلات نزدیکتر هستیم پرسش‌های بی‌پاسخ در مورد سوپراجرها: آیا آنها واقعاً در برابر کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن مقاوم هستند یا مکانیسم‌های مقابله‌ای دارند که به آنها کمک می‌کند بهتر از همسالان خود بر این کاهش غلبه کنند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که سوپراجرها در برابر این فرآیندها مقاوم هستند، اگرچه دلایل دقیق آن هنوز نامشخص است. با نگاهی بیشتر به پیوندهای بین افزایش سرعت و سرعت حرکت، ممکن است بتوانیم بینش های مهمی در مورد مکانیسم های پشت سر حفظ عملکرد حافظه در اعماق دوران پیری به دست آوریم. ژورنال Lancet Healthy Longevity .

برای این مطالعه، 64 سوپراج از طریق آزمایش حافظه شناسایی شدند. در یک مطالعه قبلی در مورد بیماری آلزایمر با 55 سالمند معمولی مقایسه شد. همه شرکت کنندگان در این مطالعه 79.5 سال یا بیشتر سن داشتند.

محققان دریافتند که سوپراجرها در تست Timed Up and Go، که تحرک را می سنجد، و تست ضربه زدن با انگشت که عملکرد حرکتی ظریف را اندازه می گیرد، عملکرد بهتری داشتند.

حتی زمانی که سوپراگرها تفاوت معنی‌داری را در سطوح ورزش نسبت به گروه کنترل سالمندان گزارش نکردند، نتایج به دست آمد. نویسنده ارشد مطالعه Dr. برایان استرنج، عصب شناس دانشگاه فنی مادرید، در بیانیه ای مطبوعاتی.

“از کاهش فشار خون و سطوح چاقی گرفته تا افزایش جریان خون به مغز، فواید مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از فعالیت بدنی وجود دارد. ممکن است به بهبود توانایی های شناختی در سنین بالا کمک کند.”
— دکتر برایان استرنج

“همچنین ممکن است که داشتن سلامت مغز بهتر در وهله اول ممکن است عامل سوپراجون ها باشد. استرنج افزود: داشتن سرعت حرکت سریع‌تر.

این مطالعه همچنین تحقیقات گذشته را تأیید کرد که نشان می‌داد سوپراجرها دارای یک حجم بیشتری از ماده خاکستری مرتبط با حافظه در بخش‌هایی از مغز.

در یک تفسیر سرمقاله همراه با مطالعه این را بیان کردند. یافته‌هایی که عمدتاً بر روی لوب گیجگاهی داخلی مغز متمرکز شده است، “که با تحقیقات قبلی مطابقت دارد.”

نظر دهندگان خاطرنشان کردند که تحقیقات گذشته بر روی بخش کلیدی دیگری از مغز، قشر قدامی میانی سینگولات، ضخامت قشر بیشتر و اتصال عملکردی شبکه مغزی بهتری را در بین سوپراجرها پیدا کرده است. که به نوبه خود عملکرد حافظه بیشتری از خود نشان دادند.

قشر میانی سینگولیت قدامی در عملکردهای مختلفی از جمله توجه، حافظه، عملکرد اجرایی و انگیزه نقش دارد.

“[The] عملکرد بیشتر سوپراجرها نسبت به سالمندان معمولی ممکن است نه تنها نتیجه عملکرد بهتر حافظه باشد، بلکه می تواند منعکس کننده تفاوت در انگیزه، عملکرد اجرایی و پشتکار در مواجهه با مشکلات باشد، که نشان می دهد سوپراجرها سطح سرسختی بالاتری نسبت به معمولی دارند. محققان نوشتند که بزرگسالان مسن‌تر.

در مطالعه دانشگاه مادرید، سوپراغرها تفاوت معنی‌داری نشان ندادند. در بیومارکرها یا عوامل خطر ژنتیکی برای بیماری های عصبی در مقایسه با سایر بزرگسالان هم سن، نشان می دهد که برخی از عوامل محافظتی دیگر می تواند در کار باشد.

“غلظت های مشابه نشانگرهای زیستی خون زوال عقل در گروه‌های سوپرآگر و بزرگسالان معمولی نشان می‌دهد که تفاوت‌های گروهی نشان‌دهنده مقاومت ذاتی سوپرآگر نسبت به از دست دادن حافظه.

دکتر. S. Jay Olshansky، استاد بخش اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه ایلینویز در دانشکده بهداشت عمومی شیکاگو، به Medical News Today گفت که حجم نمونه بزرگ این مطالعه یافته ها را نشان می دهد. دکتر اولشانسکی گفت: “ما کارهای زیادی را برای کوتاه کردن زندگی خود با اتخاذ سبک های زندگی ناسالم انجام می دهیم.” و اضافه کرد که بسیاری از سوپراگرها و صدساله ها – افرادی که از 100 سال گذشته است – عمر طولانی تری دارند و از نظر شناختی سالم تر هستند زیرا با سرعت متفاوتی نسبت به بقیه جمعیت پیر می شوند.

دکتر اولشانسکی به یاد آورد که با برخی از فرزندان سوپراجر ملاقات کرده و خاطرنشان کرد که ظاهر آنها از فرضیه مبنای ژنتیکی “ساعت زمان بیولوژیکی با سرعت پایین تری” برای برخی افراد پشتیبانی می کند – که گفته می شود همچنین می تواند توضیح دهد که چرا سوپراجرها در مطالعه اسپانیایی نیز این کار را انجام داده اند. در تست های حرکتی بهتر است.

او گفت: «آنها واقعاً از نظر بیولوژیکی 80 سال سن ندارند، حتی اگر 80 سفر به دور خورشید انجام داده باشند.

«به همین دلیل پوچ است که از سوپراگرها راز طول عمرشان را بپرسیم. آنها هیچ سرنخی ندارند آنها به تازگی برنده بخت آزمایی ژنتیکی در بدو تولد شده اند.”

Dr. اولشانسکی خاطرنشان کرد که علم پیری، از جمله مطالعه کنونی، به دنبال درک بهتر این است که چرا برخی افراد متفاوت از دیگران پیر می‌شوند و آیا می‌توان بر این فرآیند تأثیر گذاشت.

در عین حال، او توصیه کرد: «با کوتاه کردن عمر خود شروع کنید. “

“حتی اگر همه عوامل خطر را کنترل کنید، ما همچنان پیر خواهیم شد و خواهیم مرد.” “ما به ژنتیک خود سپرده ایم، اما می توانیم آنچه را که می توانیم کنترل کنیم، کنترل کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا