رسیدگی به بحران مرگ و میر مادران و نوزادان سیاه پوست

رسیدگی به بحران مرگ و میر مادران و نوزادان سیاه پوست

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نرخ مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده در سال 2022 3 درصد افزایش یافت و بیش از پنج مرگ نوزاد در هر 1000 تولد زنده ثبت شد. بیشترین افزایش در دو دهه اخیر، این عدد بسیار بیشتر از نرخ سایر کشورهای پردرآمد است.

یکی دیگر از بحران های بهداشتی مرتبط با مرگ و میر نوزادان، میزان مرگ و میر مادران است. هر سال حدود 700 تا 900 زن بر اثر عوارض بارداری یا زایمان در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند. این تقریباً 22 مورد از هر 100000 تولد زنده است که بسیار بالاتر از هر کشور توسعه یافته دیگری است. علل اصلی مرگ و میر ناشی از بارداری – که بخش بزرگی از آنها قابل پیشگیری هستند – شامل بیماری های قلبی، عفونت ها، خونریزی، بیماری های مرتبط با فشار خون بالا، لخته شدن خون و سکته است.

نابرابری های نژادی در مراقبت های بهداشتی

نابرابری نژادی یک عامل کلیدی در میزان مرگ و میر نوزادان و مادران است. زنان سیاه پوست در ایالات متحده سه برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض خطر مرگ ناشی از بارداری هستند. این نابرابری بدون توجه به پیشینه اجتماعی-اقتصادی یا تحصیلی مادر وجود دارد. علاوه بر این، احتمال مرگ نوزادان سیاه‌پوست در سال اول، دو برابر بیشتر از نوزادان سفیدپوست به دلیل مشکلاتی مانند نارس بودن، نقص‌های مادرزادی، وزن کم هنگام تولد و مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزاد (SUID) است.

ریشه این نابرابری‌ها نژادپرستی نهادی، از جمله بی‌عدالتی‌های تاریخی در پزشکی است. افراد سیاهپوست و به ویژه زنان جوان سیاه‌پوست، به احتمال زیاد با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی تعامل منفی را تجربه می‌کنند، مانند اینکه به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهند، اشتباه تشخیص داده می‌شوند یا هدف تهاجم‌های خرد و سوگیری ضمنی قرار می‌گیرند. همه این‌ها منجر به بی‌اعتمادی جامعه پزشکی در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شده است و باعث می‌شود آنها کمتر به دنبال مراقبت باشند و منجر به نتایج ضعیف‌تری برای مادران و نوزادان سیاه‌پوست شوند.

عوامل دیگری که جوامع آفریقایی آمریکایی را با نرخ‌های بالاتر تحت تأثیر قرار می‌دهند عبارتند از عدم دسترسی به مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت، زندگی در محله‌هایی با نرخ فقر بالاتر و استرس مزمن.

پر کردن شکاف

پرداختن به این نابرابری‌های بهداشتی در میان زنان و کودکان سیاه‌پوست نیازمند رویکردی چندوجهی است. پرداختن به مسائل سیستمی مانند فراهم کردن دسترسی بهتر به مراقبت در محله ها و جوامع سیاه پوست و ارائه آموزش و منابع برای خانواده ها که می تواند به بهبود نتایج سلامت کمک کند، مهم است.

راه‌های دیگری که جامعه پزشکی می‌تواند به بهبود سلامت نوزاد سیاه پوست و مادر کمک کند عبارتند از:

تنوع در مراقبت‌های بهداشتی. نیروی کار پزشکی متنوع که شامل متخصصان زنان و زایمان سیاه‌پوست، ماماها و متخصصان اطفال می‌شود، یکی از راه‌های بهبود مراقبت از زنان و کودکان آفریقایی آمریکایی است. داشتن یک ارائه دهنده که تجربیات زندگی مشابهی دارد می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و زنان را در هنگام بروز مشکلات پزشکی بیشتر به دنبال کمک کند. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، کمتر از 6 درصد از پزشکان و 11 درصد از پزشکان متخصص زنان و زایمان در ایالات متحده آفریقایی آمریکایی هستند، بنابراین تمرکز بر توسعه و جذب دانشجویان پزشکی و پزشکان رنگین پوست برای بهبود تنوع در مراقبت های بهداشتی مهم است.

آموزش نیروی کار. آموزش کارکنان در مورد نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی به آن‌ها کمک می‌کند تا فارغ از رنگ‌شان، به ارائه‌دهندگانی با مهارت‌تر فرهنگی و همدل‌تر تبدیل شوند. ارائه چنین آموزش هایی می تواند به ارائه دهندگان درک عمیق تری از مسائل سیستمی در بازی بدهد و به آنها کمک کند سوگیری های ضمنی خود را در مراقبت از بیمار حذف کنند.

مراقبت در جامعه. سیستم‌های بیمارستانی و سازمان‌های مبتنی بر جامعه باید با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که خانواده‌ها خدمات، منابع و حمایت‌هایی را که برای بارداری و نوزادان سالم نیاز دارند، دارند.

University Hospitals با مؤسسات اجتماعی کار می کند تا تغییرات قابل اندازه گیری در مرگ و میر نوزادان و مادران در منطقه کلیولند بزرگ ایجاد کند. این شامل گروه هایی مانند انجمن های غیر انتفاعی Birthing Beautiful Communities، یک برنامه دولا مبتنی بر جامعه است که از خانواده ها از طریق بارداری، زایمان و زایمان و اولین سال تولد نوزاد حمایت می کند.

UH همچنین CenteringPregnancy® را ارائه می‌کند، یک برنامه مبتنی بر شواهد که گروه‌های کوچک را گرد هم می‌آورد زنان باردار با هم یاد بگیرند و از یکدیگر حمایت کنند. در طول هر جلسه، زنان به صورت جداگانه توسط یک ارائه دهنده دیده می شوند، سپس دور هم جمع می شوند تا در مورد موضوعات مختلفی از جمله زایمان و تولد، مراقبت از نوزاد و شیردهی بیاموزند.

پیوندهای مرتبط

ارائه‌دهندگان بهداشت زنان در UH مراقبت‌های قبل از زایمان و پس از زایمان و انواع مختلفی از خدمات را ارائه می‌دهند. منابعی برای کمک به راهنمایی والدین جدید، از جمله کلاس‌های زایمان و فرزندپروری، حمایت از شیردهی، کتاب راهنمای بارداری ما و موارد دیگر.< /p>

UH Rainbow Babies & Children دارای شبکه وسیعی از متخصصان اطفال بسیار ماهر در مکان‌های مناسب در سراسر منطقه است. متخصصان ما آموزش و تجربه پیشرفته ای برای مراقبت از کودکان در هر سنی دارند و حمایت و تشویق والدین را به آنها ارائه می دهند.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

خروج از نسخه موبایل