بعد از جراحی چاقی چه می توانید بخورید؟

بعد از جراحی چاقی چه می توانید بخورید؟

بیشتر افرادی که تحت جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند چه غذاهایی را بعد از جراحی می توانند بخورند و چه نمی توانند بخورند. Aviv Ben-Meir، MD، یک جراح عمومی دارای گواهی هیئت مدیره متخصص در جراحی چاقی و متابولیک، اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه سالم بعد از جراحی کاهش وزن به اشتراک می گذارد.< /p>

چه مقدار می توانید بلافاصله بعد از جراحی چاقی بخورید؟

بر اساس نوع جراحی متفاوت است. آستین معده اندازه معده شما را حدود 85 درصد کاهش می دهد. بای پس معده اندازه معده شما را تا حدود 95 درصد کاهش می دهد. با این حال، مقدار غذایی که می تواند در کیسه جا شود، هم برای بای پس معده و هم برای آستین یکسان است، زیرا کیسه بای پس معده در حین غذا خوردن کمی خالی می شود.

با عمل جراحی بای پس معده Roux-en-Y، حجم غذایی که می تواند در معده جدید شما (که “کیسه” نیز نامیده می شود) درست بعد از جراحی قرار گیرد بین ¼ – ½ فنجان (حدود ۲ تا ۴ اونس). با کاهش تورم، بیماران می توانند حجم بیشتری از مایعات/غذاها را مصرف کنند. حجم معمولی غذایی که بعد از جراحی در کیسه قرار می گیرد حدود 1 فنجان است. این مقدار ممکن است از فردی به فرد دیگر کمی متفاوت باشد.

یک وعده غذایی معمولی برای بیمار پس از جراحی چگونه است؟

  • درست پس از جراحی، به مدت 2 هفته تحت رژیم غذایی کاملاً مایع بدون گاز خواهید بود. وعده غذایی معمولی شما شامل مایعات (آب، آبگوشت، چای) و نوشیدنی های پروتئینی است.
  • بعد از مایعات کامل، به مدت دو هفته به مرحله پوره می روید. یک وعده غذایی معمولی در این دوره می تواند شامل غذاهایی مانند فلفل دلمه ای، پنیر دلمه، ماست یونانی رقیق شده، ریکوتای کم چرب با مارینارا (مانند لازانیا بدون رشته) و پودینگ های پر پروتئین باشد. اگرچه ممکن است این اشتها آور به نظر نرسد، اما معمولاً پس از نوشیدن مایعات کامل، یک استقبال گرم است. برای این مرحله باید یک مخلوط کن در خانه داشته باشید.
  • بعد از پوره ها، به مدت 2 هفته به یک رژیم غذایی نرم تبدیل خواهید شد. تمام وعده های غذایی از نظر بافت بسیار نرم و مرطوب خواهند بود. یک روز معمولی می تواند شامل تخم مرغ برای صبحانه، سالاد تن ماهی برای ناهار و ماهی کاد پخته شده با هویج پخته شده برای شام باشد.
  • در روز 45 رژیم غذایی جدید، به غذای معمولی برمی‌گردید. غذاهایی که تحمل آن‌ها سخت‌تر است، مانند نان، برنج، ماکارونی، گوشت گاو، گوشت خوک، آجیل و نوشیدنی‌های گازدار را می‌توان به آرامی در ماه‌های بعد دوباره معرفی کرد.

آیا می توانید بعد از جراحی چاقی در رستوران غذا بخورید؟

خبر خوب این است که هنوز هم می‌توانید غذاهایی را در اکثر رستوران‌ها پیدا کنید که با رژیم غذایی بعد از جراحی شما مطابقت دارند. بهترین شرط شما این است که از قبل آماده شوید. بدانید که در کجا قصد دارید بیرون غذا بخورید و منوی رستوران را به صورت آنلاین جستجو کنید. اکثر منوها اکنون مواد تشکیل دهنده و کالری شمارش غذاهایشان را فهرست می کنند. برخی از گزینه‌های خوب را که متناسب با رژیم غذایی بعد از جراحی شما هستند، شناسایی کنید.

غذا شما باید بیشتر از پروتئین بدون چربی و سبزیجات غیر نشاسته ای تشکیل شده باشد. تا زمانی که گرسنگی خود را برطرف کنید بخورید، سپس بقیه را جعبه کنید تا به خانه بیاورید. یک نکته خوب این است که همزمان با سفارش غذای خود یک جعبه بخواهید، بنابراین یک راه آسان برای کنار گذاشتن غذای اضافی دارید. همچنین می‌توانید غذای سالم‌تری را با شخص دیگری سر میز خود تقسیم کنید، اگر غذای غذا بزرگ‌تر از مقداری است که باید بخورید.

اگر گزینه ورودی سالمی نمی‌بینید، به جای آن یک طرف را سفارش دهید. به عنوان مثال، می توانید یک طرف ماهی قزل آلا کبابی با یک طرف سبزیجات تازه فصل سفارش دهید. این به انعطاف پذیری بیشتری در نحوه چیدن وعده غذایی خود اجازه می دهد و از دریافت غذاهایی که نمی خواهید جلوگیری می کند.

بسیاری از رستوران ها از انعطاف پذیری در تعویض منو خوشحال هستند. اگر غذای مورد نظرتان وجود دارد، اما نه غذای جانبی پیشنهادی، یک جایگزین سالم‌تر مانند مارچوبه بخارپز شده به جای برنج درخواست کنید.

آیا هنوز هم می توانید دسر بخورید؟

قبل از جراحی، بیماران تشویق می شوند که جایگزین های سالم تری برای دسرهای مورد علاقه خود بیابند. به این ترتیب، شما هنوز هم می‌توانید از خوراکی‌های ویژه در مواقعی لذت ببرید، اما از به دست آوردن مجدد وزن بعد از جراحی خودداری کنید. نمونه ای از جایگزین دسر سالم، بستنی بستنی بدون قند است. ما بیماران را تشویق می کنیم که غذاهای دسر ناسالم را در خانه نگهداری نکنند. برای جلوگیری از وسوسه بیشتر، بیماران می توانند از اعضای خانواده خود بخواهند که غذاهای دسر را به خانه نیاورند.

آیا لازم است به محض بیدار شدنم صبحانه بخورید؟

بیماران ما اغلب می پرسند که آیا باید بلافاصله صبح شروع به خوردن کنند تا روز خود را سریع شروع کنند. اولین چیزی که در صبح می خورید به اندازه اطمینان از اینکه وعده های غذایی خود را در طول روز خالی می کنید مهم نیست. پس از جراحی چاقی، باید سه وعده غذایی با پروتئین بالا در روز مصرف کنید. هر کدام باید به شما کمک کند تا حدود چهار ساعت احساس سیری کنید.

اگر ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوید اما تا ساعت 9 صبح گرسنه نیستید، خوب است که غذا بخورید. ممکن است برای شما منطقی تر باشد که حدود ساعت 9 صبح، 1 بعد از ظهر غذا بخورید. و دوباره ساعت 5 بعد از ظهر بر اساس برنامه زمانی شما.

نکات مهم:

  • نیازی نیست اولین وعده غذایی شما بلافاصله بعد از بیدار شدن باشد، اما برای خوردن غذا تا زمانی که خیلی گرسنه شوید منتظر نمانید. این می تواند منجر به پرخوری یا انتخاب نادرست غذایی شود. آماده سازی غذا یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می کند برای هر وعده غذایی انتخاب خوبی داشته باشید.
  • آخرین وعده غذایی خود را درست قبل از خواب نخورید. هدف از یک وعده غذایی تامین انرژی برای شماست تا بتوانید ادامه دهید. اگر خسته هستید، بهتر است فقط بخوابید و استراحت کنید!
  • سعی کنید به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید. اگر هر روز وعده‌های غذایی‌تان را در ساعت معینی بخورید، بدنتان به این عادت می‌کند و به شما کمک می‌کند بین وعده‌های غذایی گرسنه نمانید.

تغییر طولانی مدت رژیم غذایی

وقتی بیماران جراحی چاقی قادر به تحمل فیزیکی همه غذاها و نوشیدنی‌ها شدند، باید به خاطر داشته باشند که اگرچه معده آنها می‌تواند این غذاها را بپذیرد، اما ممکن است برای کاهش وزن بهترین نباشند. بیماران جراحی چاقی اغلب تنها برای ظرف پروتئینی خود جا دارند که باید ابتدا آن را مصرف کنند. اگر بیماران فضای بیشتری در کیسه خود دارند، در مرحله دوم باید سبزیجات غیر نشاسته ای بخورند. متخصصان تغذیه می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه غذایی واقع گرایانه ایجاد کنید که برای سبک زندگی و ترجیحات سلیقه شما مناسب باشد.

پیوندهای مرتبط

هدف کاهش وزن شما هر چه باشد، بیمارستان دانشگاه راه حلی دارد که برای شما کارساز خواهد بود. برنامه های ما شامل جراحی کاهش وزن، روش های کاهش وزن غیر جراحی، برنامه های تغذیه و رژیم غذایی است. تیم جامع ما از کارشناسان می تواند به شما در یافتن برنامه مناسب برای دستیابی به موفقیت کاهش وزن کمک کند. بیشتر بیاموزید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

خروج از نسخه موبایل