آیا اوزمپیک می تواند سایر بیماری های رایج را نیز درمان کند؟

آیا اوزمپیک می تواند سایر بیماری های رایج را نیز درمان کند؟

Ozempic و داروهای مشابه برای درمان دیابت و کاهش وزن مورد توجه گسترده قرار گرفته اند. همچنین تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که ممکن است به درمان بیماری قلبی، آپنه خواب، بیماری کلیوی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، اختلال مصرف مواد و سایر شرایط کمک کند.

لینا خیتان، دکتر، می‌گوید: «علی‌رغم وعده‌ها، بهتر است نگاهی محتاطانه خوشبینانه داشته باشیم، زیرا تحقیقات در مراحل اولیه است، مدیر برنامه جراحی چاقی بیمارستان های دانشگاه. “هنوز چیزهای زیادی در مورد این داروها، نحوه عملکرد آنها و اثرات بلندمدت آنها باید آموخت.”

دکتر Khaitan به سایر سؤالات رایج در مورد پتانسیل اوزمپیک و داروهای مشابه برای درمان سایر بیماری ها پاسخ می دهد.

س. Ozempic، Wegovy و سایر داروهای GLP-1 محبوبیت خود را افزایش داده اند. مصرف کنندگان چه چیزی باید در مورد آنها بدانند؟

A. داروهای خانواده Ozempic به عنوان آگونیست‌های پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1) شناخته می‌شوند که به کاهش قند خون و کاهش وزن کمک می‌کنند.

این داروها برای بیماران مناسب بسیار موثر هستند. چیزی که در رسانه ها و تبلیغات مخابره می شود این است که تنها کاری که باید انجام دهید این است که هفته ای یک بار به خودتان تزریق کنید و دارو همه کارها را انجام دهد. برای مردم مهم است که بدانند اگر رژیم غذایی و ورزش در هسته اصلی آن نباشد، هیچ برنامه کاهش وزن پایداری وجود ندارد. برای حفظ نتایج طولانی مدت، باید خوب غذا بخورید، با مقدار زیادی پروتئین و سبزیجات و حداقل فست فود، غذاهای سرخ شده و غذاهای فرآوری شده.

اگر این کار را با داروهای GLP-1 انجام دهید، می تواند بسیار موثر باشد. مردم با استفاده از این داروها 20، 30، حتی 50 پوند از دست داده اند. باید به یاد داشته باشیم که یکی از موثرترین و بادوام ترین درمان ها برای این میزان کاهش وزن یا بیشتر، جراحی کاهش وزن است. با این حال فقط 1 درصد از افرادی که واجد شرایط هستند انتخاب می‌شود.

س. اوزمپیک و داروهای مشابه برای شرایط دیگر چطور؟

A. با این داروها، شاهد کاهش حوادث قلبی، آپنه خواب، فشار خون بالا، و سایر اثرات مفید فراتر از کاهش وزن و تثبیت قند خون بودیم.

سوال این است: آیا این اثر مستقیم داروها است یا به دلیل کاهش وزن؟ فکر کنم با هم میرن با جراحی چاقی، ما شاهد اثرات مثبت بسیاری برای سلامتی هستیم. فکر کنم برای این داروها هم همینطور باشه محققان در تلاشند دلیل رخ دادن این اثرات را کشف کنند.

چاقی یک عامل اساسی برای بسیاری از مشکلات سلامتی است. با چاقی، التهاب بیشتری در بدن وجود دارد که بر سایر فرآیندهای بیماری تأثیر می گذارد. تغییرات هورمونی که بر سلامت تأثیر می گذارد نیز با افزایش وزن مرتبط است. به عنوان مثال، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مربوط به سطوح بالای تستوسترون است که با کاهش وزن تمایل به کاهش دارد.

در اینجا چیزهای زیادی برای درک ما وجود دارد، اما من فکر می کنم موضوع اصلی چاقی است. این داروها امیدوار کننده هستند، اما ممکن است خود دارو نباشد، بلکه تأثیر آنها بر کاهش وزن است که سایر شرایط سلامتی را کاهش می دهد.

س. آیا کلمه احتیاط؟

A. این داروها برای افراد زیادی تجویز می‌شوند. من نگران اثرات طولانی مدت هستم.

افراد باید خود را آموزش دهند و با ارائه دهندگان خود در مورد عوارض جانبی احتمالی صحبت کنند. به خصوص مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش شدید، مانند گاستروپارزی (تاخیر در تخلیه معده). برای اکثر افراد، گاستروپارزی از بین می رود. اما مطالعاتی که در حال انجام است، گاستروپارزی مداوم را در حدود 4 درصد از بیماران نشان می دهد. این شرایط بدی است.

همچنین، درست مانند هر روش کاهش وزن، زمانی که آن را انجام می‌دهید، ممکن است عالی عمل کند، اما زمانی که آن را متوقف کنید، اگر سبک زندگی سالم را در پیش نگرفته باشید، شانس زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. تغییرات.

ما هیچ تحقیقی در مورد اثرات طولانی مدت این داروها نداریم. برخی افراد روی چیزی که ما آن را دوز نگهدارنده می نامیم باقی می مانند. اما گران است، ممکن است تحت پوشش بیمه شما قرار نگیرد و به دلیل تقاضای زیاد، عرضه ضعیف است.

این نیز درست است که افراد پروفایل های چاقی متفاوتی دارند. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. این داروها جواب دعای همه افراد برای کاهش وزن نیستند. بیماران باید تمام روش های کاهش وزن، از جمله رژیم غذایی و ورزش (همه چیز)، داروها و جراحی را ارزیابی کنند. سپس مشخص کنید که کدام یک برای آنها بهترین است.

پیوندهای مرتبط

تیم ما متشکل از پزشکان و جراحان کاهش وزن، متخصصان کاهش وزن پزشکی، کارشناسان تغذیه و سایر کارکنان پشتیبانی بالینی طیف وسیعی از راه حل های کاهش وزن – و به شما کمک می کند راه حل مناسب را برای اهداف کاهش وزن شخصی خود پیدا کنید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

خروج از نسخه موبایل