آیا تخم مرغ برای سلامتی مفید است یا خیر؟

آیا تخم مرغ برای سلامتی مفید است یا خیر؟

به راحتی می توان در مورد ارزش سلامتی تخم مرغ گیج شد. آنها موضوع بحث های فراوان و توصیه های غذایی متناقضی بوده اند.

سال‌هاست، کارشناسان هشدار می‌دهند که تخم‌مرغ ممکن است برای قلب مضر باشد زیرا زرده حاوی کلسترول زیادی است. در دهه 1960، انجمن قلب آمریکا به مردم توصیه کرد بیش از سه تخم مرغ در هفته نخورند.

اما معلوم شد که تخم مرغ ها رپ بدی پیدا کرده اند. تخم‌مرغ‌ها با ۷۰ کالری هر کدام یک منبع پروتئینی ستاره‌ای و یک نیروگاه تغذیه‌ای هستند. زمانی که تخم مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خورده شود، فواید سلامتی متعددی دارد و بعید است خطری برای بیماری قلبی ایجاد کند.

سلامت قلب

یک زرده تخم مرغ تقریباً حاوی 186 میلی گرم کلسترول است، اما مصرف متوسط ​​تخم مرغ بر کلسترول خون یا افزایش خطر بیماری قلبی برای اکثر افراد.

در واقع، یک تخم مرغ در روز می تواند برای شما مفید باشد. تحقیقات در سال‌های اخیر نشان داده است که مصرف تخم‌مرغ در حد اعتدال باعث بهبود کلسترول HDL (کلسترول “خوب”) و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی.
برخی افراد به دلیل شرایط پزشکی باید مصرف تخم مرغ و سایر کلسترول های غذایی را محدود کنند. از افرادی که فاکتورهای خطر خاصی برای بیماری قلبی عروقی دارند، خواسته می شود تا با پزشک خود در مورد محدود کردن کلسترول غذایی از تخم مرغ و سایر منابع صحبت کنند.

تغذیه‌شناس ثبت‌شده در بیمارستان‌های دانشگاه الیزابت تراکسلر، ام اس، RDN، LD می‌گوید که ملاحظات کلیدی این است که با تخم‌های خود چه می‌خورید. او می‌گوید: «این همیشه یادآور قدرت جفت کردن غذاها در زمان و تأثیر آن‌ها بر سلامتی است، به‌ویژه که ما معمولاً غذایی مانند تخم‌مرغ را به تنهایی نمی‌خوریم.

خانم تراکسلر “اگر تخم مرغ ها با منبع چربی اشباع شده، معمولا منابع حیوانی مانند کره، بیکن یا سوسیس جفت شوند، نشانگرهای کلسترول بد، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را در خون افزایش می دهند.” می گوید. “تخم مرغ بهتر است با منابع چربی غیراشباع مانند روغن زیتون یا آووکادو برای کاهش تجمع پلاک در شریان ها جفت شود.”

از آنجایی که بیشتر مواد مغذی در زرده وجود دارد، خانم تراکسلر می‌گوید، تا زمانی که کلسترول بالا و غذاهای چربی اشباع شده مانند گوشت قرمز و لبنیات پرچرب را محدود کنید، توصیه می‌شود زرده تخم مرغ را در رژیم غذایی خود نگه دارید.

چه چیزی در تخم مرغ است

  • چربی رژیمی: یک تخم مرغ حدود 5 گرم چربی دارد، عمدتاً چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع، که چربی های سالم هستند، و مقدار کمتری چربی اشباع شده ناسالم (حدود 1.5 گرم).
  • ویتامین ها و مواد معدنی: تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین D است که به سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند و می تواند التهاب را کاهش دهد. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین های A، B و E، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم است.
  • پروتئین: یک تخم مرغ حدود 6 گرم پروتئین (12 درصد از RDA) دارد.
  • کولین: مشابه ویتامین های گروه B، کولین یک ماده مغذی مهم برای مغز و سیستم عصبی و یکپارچگی ساختاری سلول ها است. تخم مرغ منبع خوبی از کولین است. یک تخم مرغ حاوی بیش از 100 میلی گرم است.
  • امگا 3: اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب، مغز و چشم و سایر سیستم های بدن مفید هستند. همه تخم‌مرغ‌ها سرشار از امگا 3 نیستند، اما برخی از تخم‌مرغ‌ها از طریق تغذیه دانه‌های کتان به مرغ‌ها، امگا 3 غنی می‌شوند.
  • لوتئین و زآگزانتین: این دو ماده مغذی برای سلامت چشم مفید هستند. لوتئین و زآگزانتین آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کنند.

فواید بیشتر تخم مرغ برای سلامتی

توده عضلانی – تخم‌مرغ ممکن است به ایجاد توده عضلانی کمک کند، نه فقط از پروتئین، اما از ترکیب پروتئین ها و سایر مواد مغذی. محققان یک واکنش عضله سازی را در افرادی که بعد از ورزش تخم مرغ می خورند، ثبت کرده اند.

مدیریت وزن – تخم‌مرغ‌ها پر می‌شوند اما کالری نسبتاً کمی دارند. از آنجایی که آنها به شما کمک می کنند احساس سیری کنید، خوردن تخم مرغ برای صبحانه ممکن است به کاهش وزن کمک کند و به کاهش وزن کمک کند. یک href=”https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7432073/”>کاهش کالری دریافتی بعداً در صبح یا هنگام ناهار.

پیوندهای مرتبط

University Hospitals دارای تیمی از تغذیه‌شناسان بالینی با تخصص برای ارائه مشاوره و برنامه‌های غذایی شخصی‌سازی شده برای هر کسی است که به دنبال ارتقای سلامتی خود است. هدف گذاری کنید یا به طور ایمن و موثر وزن کم کنید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

خروج از نسخه موبایل