سلامت

چه کسی ADHD را تشخیص می دهد؟

چه کسی ADHD را تشخیص می دهد؟

زمانی که زندگی سخت یا طاقت فرسا به نظر می رسد، یادگیری مهارت های مقابله ای ADHD می تواند به شما کمک کند تا به حالت اولیه برگردید. هنگام مواجهه با ناملایمات.

اختلال بیش فعالی نقص توجه (ADHD) یک اختلال عصبی رشدی شایع است که معمولاً در دوران کودکی تشخیص داده می شود.

ADHD بر نواحی مغزی حاکم بر فرآیندهای اصلی مانند توجه، حافظه، یادگیری، برنامه ریزی و حل مسئله تأثیر می گذارد.

تجربه زیسته ADHD برای همه متفاوت است. صرف نظر از اینکه ADHD چگونه بر شما تأثیر می گذارد، یادگیری مهارت های مقابله با ADHD می تواند به شما کمک کند تا در هر چالش منحصر به فردی که ممکن است با آن مواجه شوید، پیمایش کنید.

ADHD نیازی به تلاش زیادی ندارد. گاهی اوقات، آن‌ها تنظیمات کوچکی هستند که به شما کمک می‌کنند عادت‌های مفیدی داشته باشید.

می‌دانید ADHD برای شما چه معنایی دارد

بیش‌فعالی به طور متفاوتی بر روی افراد تأثیر می‌گذارد. این بدان معناست که برخی از مهارت‌های مقابله‌ای ممکن است برای شما بهتر از سایرین کار کنند.

برای کمک به به حداکثر رساندن مزایای استراتژی‌های مقابله، ناتالی بانر، یک درمانگر سلامت روان کودکان از لافایت، لوئیزیانا، توصیه می‌کند برای ارزیابی چالش‌های منحصربه‌فردتان وقت بگذارید.

او به Healthline گفت: “ایجاد استراتژی های موثر برای زندگی به عنوان یک فرد ADHD با شناخت چالش های عملکرد اجرایی و یافتن راه هایی برای تقویت آنها شروع می شود.”

چالش های عملکرد اجرایی فرآیندهای اصلی در مغز هستند که ADHD بیش از همه بر آنها تأثیر می گذارد. برای برخی افراد، چالش‌های آنها ممکن است بر سازمان متمرکز باشد، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است شروع وظایف باشد.

«موثرترین راه برای بهبود کیفیت زندگی برای [کسی که مبتلا به ADHD است] ایجاد استراتژی‌های سفارشی‌شده مبتنی بر آن است. بانر گفت: در صورت نیاز.

عادات توجه و تمرکز را ایجاد کنید

بسیاری از افرادی که با ADHD زندگی می کنند، چالش های مربوط به توجه و تمرکز را تجربه می کنند. به عنوان مثال، ممکن است تمرکز روی جزئیات دقیق برای شما دشوار باشد، یا روی کارهای طولانی مدت تمرکز کنید.

ایزابل اولیوا-گارسیا، یک مشاور بهداشت روان دارای مجوز از میامی، فلوریدا، توضیح می دهد که این علائم می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد زیرا کلاس‌های درس و محیط‌های حرفه‌ای اغلب برای سازگاری با ADHD طراحی نمی‌شوند.

به‌عنوان یک مهارت مقابله با ADHD، او ایجاد عادت‌های جدید در مورد مدیریت زمان و تمرکز، مانند:

  • تمرکز روی یک کار در یک زمان
  • تقسیم پروژه های پیچیده به بخش های کوچکتر
  • استفاده از یادآورها و هشدارها برای مدیریت زمان
  • یادداشت برداری در طول جلسات یا سخنرانی ها برای کمک به حفظ تمرکز
  • حذف حواس پرتی، مانند نویز پس زمینه، تا حد امکان

ایجاد عادات سازمانی

یکی دیگر از زمینه هایی که ممکن است در آن چالش های ADHD را تجربه کنید، سازمان است. این شامل دشواری در مدیریت کارهای متوالی، نظم بخشیدن به فضای شخصی شما است. ، یا عدم رعایت ضرب الاجل ها. شاید احساس کنید هرگز نمی توانید کلید، عینک یا کیف پول خود را پیدا کنید.

مشابه تمرکز و توجه، ایجاد عادات می تواند به شما کمک کند تا با چالش های سازمان ضعیف کنار بیایید.

نکات پیشنهادی برای امتحان عبارتند از:

  • ایجاد روال روزانه
  • تهیه چک لیست و برنامه های اقدام مکتوب
  • تنظیم آلارم و استفاده از یادآوری برای شروع و توقف کارها
  • ساده کردن فضای شما با حذف موارد غیر ضروری
  • وجود یک مکان مشخص برای موارد مهم، مانند یک آویز کلید کنار در
  • استفاده از ظروف ذخیره‌سازی برچسب دار
  • تنظیم پرداخت خودکار صورت‌حساب
  • انتخاب صورت‌حساب بدون کاغذ در صورت امکان
  • نگهداشتن یادداشت‌ها در مکان‌هایی با دید بالا
  • نگه داشتن تقویم برای رویدادهای مهم

اگر در هم ریختگی می‌بینید، بخش ویژه چالش برانگیز با توجه به ADHD، Bunner روش “خرید و واگذاری” را توصیه می کند.

“اگر فردی با عملکرد اجرایی مشکل دارد. چالش سازمان، آنها ممکن است بتوانند این مهارت را با چرخه خرید و انتقال سالم تقویت کنند – خرید یک کالای جدیدتر و ارائه نسخه قدیمی‌تر مورد گفته شده،” او گفت.

مدیریت سرکوب

هنگامی که احساس ناامیدی یا “گیر کردن” با ADHD دارید، تجربه ای که به عنوان فلج وظیفه ADHD شناخته می شود، داشتن برخی از گزینه های نجات ممکن است کمک کند.

آموزش ذهن آگاهی، برای مثال، یک تکنیک ذهن و بدن است که باعث بهبود تمرکز در لحظه تحقیق نشان داده است که می تواند برای برخی از افراد مبتلا به ADHD مفید باشد.

ذهن‌آگاهی مفهومی است که می‌توان آن را در هر زمان، حتی زمانی که احساس غرق شدن می‌کنید، تمرین کرد تا به آرامش ذهن شما و شفاف‌سازی کمک کند.

مهارت‌های دیگر مقابله با بیش‌فعالی بیش‌فعالی برای غلبه عبارتند از: /p>

پویایی های اجتماعی ADHD را تمرین کنید

وقتی با ADHD زندگی می کنید، ممکن است مواردی پیش بیاید که ADHD حرکت در پویایی های اجتماعی را دشوار می کند.

برای این، اولیوا-گارسیا توصیه می کند که رفتارهای اجتماعی مورد انتظار را به تنهایی یا با راهنمایی یک درمانگر انجام دهید.

«یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مانند یک درمانگر می تواند به شما در شناسایی و یادگیری مهارت های مناسب کمک کند. درمان ممکن است شامل مشاهده و ایفای نقش برای تمرین مهارت‌های اجتماعی باشد.” خودمراقبتی یک مهارت مهم مقابله با ADHD است که می تواند تضمین کند که شما در طول روز در اوج عملکرد خود هستید.

مراقبت از خود شامل موارد زیر است:

ADHD می‌تواند به‌ویژه در دوران کودکی چالش‌برانگیز باشد، زمانی که کودکان در حال حاضر با تغییرات جسمی و ذهنی زیادی روبرو هستند.

بنر گفت یکی از بهترین کارهایی که والدین می‌توانند برای کمک به یک کودک انجام دهند. کنار آمدن کودک با ADHD این است که در مورد این وضعیت آموزش ببیند.

او گفت: “خود را در مورد واقعیت ADHD آموزش دهید.” “بسیاری از ناراحتی‌های ما هنگام تربیت کودکان ADHD به دلیل عدم درک درست از تشخیص آنها است.”

علاوه بر یادگیری بیشتر در مورد ADHD، Bunner توصیه می‌کند که چالش‌های عملکرد اجرایی فرزندتان را دقیقاً همانطور که می‌کنید شناسایی کنید. مال خودت این می‌تواند به شما کمک کند تا فرزندتان را در ایجاد مهارت‌های مقابله با ADHD سفارشی خود راهنمایی کنید.

Bunner همچنین پیشنهاد می‌کند فرزندتان را کشف و به منابع موجود متصل کنید. اینها می توانند شامل متخصصان سلامت روان، خدمات پشتیبانی کلاس درس، مدافعان، و برنامه های اجتماعی باشند.

در نهایت، مراقبت از خودتان نیز اهمیت دارد. نه تنها خودمراقبتی می کند به شما به عنوان والدین کمک می کند تا با این کار کنار بیایید، اما همچنین به شما کمک می کند نیازهای فرزندتان را برآورده کنید.

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا