8 رفلکس برای داشتن یک آشپزخانه سالم تر

8 رفلکس برای داشتن یک آشپزخانه سالم تر

8 رفلکس برای داشتن یک آشپزخانه سالم تر

تأیید شده در 13/12/2022 توسط PasseportSanté

چگونه سالم بپزیم و رژیم غذایی متعادلی داشته باشیم؟ برای سالم ماندن، ارزش غذایی غذا بسیار مهم است، اما کافی نیست. نحوه مصرف این غذاها نیز ضروری است (حفظ مواد مغذی، خطر باکتریولوژیک و غیره). اینها رفلکس های خوب ما برای داشتن در آشپزخانه هستند!

بخار بخارپز را انتخاب کنید

آشپزی با بخارپز سالم ترین و در عین حال کم کالری ترین است زیرا نیازی به چربی ندارد و ویتامین های غذا را حفظ می کند. انواع مختلفی از بخارشوی برقی وجود دارد، از مینیمالیستی ترین تا پیشرفته ترین. در صورت عدم وجود بخارپز، می توان از یک قابلمه پر از آب و یک سبد سوراخ دار در بالای آن استفاده کرد.

از تاریخ انقضا تجاوز نکنید

شما باید از مصرف غذاهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته است خودداری کنید زیرا احتمال ایجاد باکتری های خطرناک برای سلامتی مانند سالمونلوز، لیستریوز، استافیلوکوک یا حتی گاستروانتریت وجود دارد.

غذا را به خوبی ذخیره کنید

هرچه غذای بیشتری وارد شود در تماس با هوا، خطر آلودگی بیشتر می شود، به همین دلیل است که غذاهایی که به قطعات کوچک بریده شده اند (مثلاً گوشت چرخ کرده) به اصطلاح غذاهای “در خطر” هستند. حتما غذای خود را در ظروف درب دار نگهداری کنید.

پاپیلوت ها را انتخاب کنید

پخت و پز با پاپیلوت سالم است زیرا امکان پخت ملایم را فراهم می کند که ویتامین ها و مواد معدنی را حفظ می کند. همچنین تهیه آن به صورت روزانه آسان و سریع است. می توان آن را با فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی درست کرد. پاپیلوت های سیلیکونی نیز وجود دارد: آنها کاربردی هستند و ضایعات آنها صفر است.

یخ زدایی در یک روش پیشرو

غذایی که خیلی سریع ذوب می شوند خطر باکتریولوژیک را افزایش می دهد. برای جلوگیری از رشد باکتری های ناشی از تغییرات ناگهانی دما، غذا باید در یخچال (نه روی پیشخوان) ذوب شود.

Clean-well-storage-and-cooking-elements

فر، اجاق‌ها، یخچال و فریزر باید مرتباً تمیز و ضدعفونی شوند تا از آن جلوگیری شود. آلودگی. شستن و ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی یک بار در روز، یخچال و مواد پخت و پز یک بار در هفته یک رفلکس خوب است.

خوردن میوه ها و سبزیجات برای سلامتی شما بسیار عالی است، اما مصرف آنها به شکل آب میوه بسیار بیشتر است زیرا آنها تمام مواد مغذی و ویتامین ها را حفظ می کنند، به خصوص آنهایی که در برابر گرما خیلی مقاوم نیستند.

استخراج کننده می تواند بین 10 تا 30 درصد بیشتر آب میوه را در مقایسه با سانتریفیوژ بازیابی کند. در مورد سانتریفیوژ، نیروی گریز از مرکز گرما تولید می کند که باعث از بین رفتن برخی از ویتامین ها می شود. استفاده از دستگاه استخراج به آبمیوه اجازه می دهد تا با سرعت کمتری اکسید شود و بنابراین تا 24 ساعت نگه داشته شود.

یک اسپری برای روغن

برای جلوگیری از اضافه کردن چربی غیر ضروری، یک اسپری روغن برای چرب کردن ظرف استفاده کنید، غذای قهوه ای یا حتی چاشنی سالاد رفلکس خوبی است. در حالی که یک قاشق غذاخوری روغن 90 کالری به بدن می رساند، اما یک قطره اسپری نیمی از این کالری است. یک راه خوب برای کاهش مصرف چربی روزانه بدون اینکه متوجه شوید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل