پرسپولیس به ۷۰۰ هزار دلار می‌بازد/ ورود تاج برای حل مشکل سه تیم

پرسپولیس به ۷۰۰ هزار دلار می‌بازد/ ورود تاج برای حل مشکل سه تیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در فصل پیش روی لیگ نخبگان آسیا به همراه تیم‌های سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان فوتبال کشور را در رقابت‌های باشگاهی قاره کهن تشکیل می‌دهند.

همین موضوع باعث واریز وجه ۷۰۰ هزار دلاری به حساب هر یک از این باشگاه‌ها بابت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

همین امر بهانه‌ای برای درخواست مشترک سه باشگاه استقلال، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز برای استفاده از این پول بابت منبع درآمدی حاصل از تیم‌داری جهت استفاده در سقف بودجه قراردادهای فصل جاری است.

درخواستی که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مخالف جدی آن است و نمی‌خواهد این اجازه را به باشگاه‌های رقیب خود در لیگ برتر ایران بابت افزایش سقف بودجه بدهد.

او در آخرین گفت و گوی تلویزیونی خود نیز با صراحت روی این موضوع تاکید داشت و گفت: «متأسفانه چند وقتی است به باشگاه پرسپولیس برای بالا بردن رقم سقف بودجه از هر طرف فشار می‌آورند. آن هم در شرایطی که ابتدای فصل نقل و انتقالات سقف بودجه را مشخص کرده بودند و باشگاه پرسپولیس با رعایت قانون سعی کرد در همین چارچوب عمل کند. به همین خاطر نتوانستیم با برخی از بازیکنان شایسته خود که طی چند فصل اخیر نقش انکارناپذیری در قهرمانی باشگاه بزرگ پرسپولیس داشتند تمدید قرارداد کنیم و این نفرات در نهایت مجبور به ترک تیم محبوب خود شده و راهی تیم‌های دیگر شدند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود پاداش حضور در رقابت‌های آسیایی به سقف اضافه شود، تصریح کرد: از شنیدن برخی حرف‌ها تعجب می‌کنم، ابتدا باید بگویم که پاداش ورودی تیم‌ها متفاوت است، مثلاً پاداش پرسپولیس و استقلال ۸۰۰ هزار دلار و پاداش سایر تیم‌های ایرانی دیگر کمتر از این مبلغ است. اینکه بعضی تیم‌ها پیشنهاد دادن که پاداش تا پایان مسابقات آسیایی به سقف‌شان اضافه شود عجیب و غیرمنطقی است. درآمدهای محقق شده باشگاه‌ها تا ۸ شهریور، پایان نقل و انتقالات ملاک است و هر درآمدی پس از این تاریخ به سقف بودجه سال آینده افزوده می‌شود.»

از این رو مهدی تاج رئیس فدراسیون تصمیم دارد جلسه‌ای را برای حضور مدیران عامل هر چهار باشگاه با کارگروه نظارت بر سقف بودجه قرارداد تشکیل دهد تا در این باره اتخاذ تصمیم شود.

آنچه به نظر محتمل می‌رسد رأی‌گیری از باشگاه‌ها برای نحوه تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع است که آیا این بودجه از فصل جاری در اختیار آنها قرار بگیرد یا برای فصل آینده در نظر گرفته شود که به نظر می‌رسد درویش در این مسیر تنهاست و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل