چلسی – منچسترسیتی؛ شاگرد و استاد… همان گام اول!/ لندن منفجر می‌شود!

چلسی – منچسترسیتی؛ شاگرد و استاد… همان گام اول!/ لندن منفجر می‌شود!

از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه نخستین نبرد تیم‌های بیگ‌سیکس در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد. چلسی یکی از بزرگان ناکام فصل قبل در این دیدار میزبان منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی‌ست.

چلسی؛ ناشناخته و باانگیزه

تغییرات مدوام نسخه آمریکاییِ چلسی دیگر عجیب نیست. با مائوریسیو پوچتینو به جایی نرسیدند و حالا دست به دامان یکی دیگر از دستیاران پپ گواردیولا شده‌اند. البته فرمول بدی هم نیست و شاید مسیری که آرسنال رفت را در پیش بگیرند. انزو مارسکا که لسترسیتی را به لیگ برتر بازگرداند، حالا چالش بزرگی در استمفوردبریج خواهد داشت و از بخت بدش در همان بازی نخست باید مقابل گواردیولا قرار بگیرد. در واقع با شرایطی که چلسی دارد و تغییرات تازه‌ای که صورت گرفته، احتمالاً یک تساوی هم این سرمربی کمتر شناخته‌شده اما باانگیزه را راضی خواهد کرد. رقیب ثبات داشته، اما چلسی این تابستان هم چند خرید انجام داده و چهره‌های جدیدی را با پیراهن آبی خواهیم دید.

منچسترسیتی؛ فرمول همیشگی

برای فوتبال‌دوستان دیدن ستاره‌های جدید با پیراهن تیم‌های بزرگ جذابیت دارد، اما سرمربی‌های مطرح چندان تمایلی ندارند تیم موفق‌شان را به هم بریزند. به‌خصوص پپ گواردیولا که دید فصل قبل تیمش با اعتمادبه‌نفس آرسنال و لیورپول را پشت سر گذاشت تا یک فصل دیگر هم جام بگیرد. سیتی بدون هیچ خرید بزرگی و تنها با جذب ساوینیو گام به فصل جدید می‌گذارد و موفقیت دیگرشان این بوده که ستاره‌های‌شان را حفظ کرده‌اند و یکی از دلایلی که پپ فعالیتی در نقل‌وانتقالات نداشته، همین بوده است. حالا سیتی باز هم شانس اول قهرمانی است و کارش در فصل جدید را هم در لندن شروع خواهد کرد، جایی که بیش از ۴ سال است در لیگ برتر در آن طعم شکست را نچشیده‌اند.

آخرین بازی
۲۰ آوریل ۲۰۲۴ در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس، منچسترسیتی مقابل چلسی در ومبلی با نتیجه ۱-۰ پیروز شد. سیلوا تنها گل سیتی را در آن دیدار زد.

آمار بازی
۵۴) این دو تیم ۵۴ مرتبه در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته‌اند که سهم چلسی ۲۷ برد و سهم سیتی ۱۸ برد بوده و ۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۹) آخرین برد چلسی مقابل منچسترسیتی به فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ برمی‌گردد. پس از آن در ۹ بازیِ تمام رقابت‌ها، منچسترسیتی ۷ برد و ۲ تساوی داشته.
۵) از ۶ بازی آخر لیگ برتری بین منچسترسیتی و چلسی، سیتیزن‌ها ۵ بازی را با نتیجه مشابه ۱-۰ برده‌اند.
۴) چلسی که فصل قبل هم با نبرد بزرگ دیگری مقابل لیورپول در استمفوردبریج کارش را آغاز کرده بود، ۴ شکست خانگی داشت. پرگل‌ترین بازی فصل‌شان هم در خانه مقابل سیتی با نتیجه ۴-۴ ثبت شد.
۱) این نخستین نبرد انزو مارسکا با پپ گواردیولا است که زمانی با یکدیگر در کادرفنی منچسترسیتی همکاری می‌کردند.
۲) ارلینگ هالند در ۲ فصل اخیر به ترتیب با ۳۶ و ۲۷ گل زده آقای‌گل لیگ برتر انگلیس شد. او که در لیگ برتر ۶۳ گله است، اگر به طور میانگین هر فصل ۳۰ گل بزند می‌تواند در ۸ یا ۹ فصل به رکورد ۲۶۰ گل آلن شیرر برسد.

مصدومان و محرومان
ریس جیمز ستاره چلسی از اولین بازی فصل محروم است و این نخستین دردسر انزو مارسکا خواهد بود. اسکار باب تنها مصدوم منچسترسیتی است که قطعاً به این بازی نمی‌رسد. جک گریلیش هم آسیب دیده اما شاید در این بازی حاضر باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
یورگنسن، گوستو، دیساسی، کولویل، کوکوریا، فرناندس، لاویا، کایسدو، پالمر، مودریک و انکونکو
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، آکانجی، آکه، گواردیول، سیلوا، کواچیچ، فودن، دی‌بروینه، دوکو و هالند

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل