ورزش

هنگ‌کنگ ۲ – ۴ ایران/ گزارش زنده

هنگ‌کنگ ۲ – ۴ ایران/ گزارش زنده

 

تیم ملی فوتبال کشورمان در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا در کشور هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی این کشور رفته است.

 تیم ملی فوتبال ایران در چهار مسابقه اخیرش در مرحله مقدماتی جام جهانی موفق به کسب سه پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و ترکمنستان (دو بار) شده و یک تساوی هم برابر ازبکستان داشته تا صعودش به دور نهایی از مرحله انتخابی قطعی شود، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز که در هنگ‌کنگ به میدان رفته‌اند، به دنبال یک برد دیگر هستند تا روحیه خوبی قبل از آخرین بازی برابر ازبک‌ها به دست بیاورند و در سمت مقابل هم تیم میزبان به دنبال دومین امتیازش در این مرحله است.

تیم ملی هنگ‌کنگ

یاپ هونگ فای، لئون جونز، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو، چان‌مینگ رابی وو، هی وی ما و مت او

تیم ملی ایران

سید پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

گزارش مسابقه: 

نیمه اول:

دقیقه ۵: نخستین موقعیت جدی ایران به دست آمد که که ضربه مهدی طارمی با پای چپ از درون محوطه جریمه به تیرک دروازه هنگ‌کنگ برخورد کرد و در ادامه شوت آزمون را دروازه بان هنگ‌کنگ با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۲: ایران به گل اول رسید. پاس عرضی قائدی درون محوطه جریمه به دست بازیکن هنگ‌کنگ برخورد کرد تا داور اعلام پنالتی کند. مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت دروازه بان گل نخست را به ثمر رساند.

دقیقه ۱۴: هنگ‌کنگ گل تساوی را زد. اشتباه بد آریا یوسفی در خط دفاع باعث شد تا بازیکنان هنگ‌کنگ توپ‌ربایی کنند و ارسال زمینی به روی دروازه ما، از بین پا‌های پیام نیازمند وارد دروازه ایران شد.

دقیقه ۱۶: ایران می‌توانست خیلی زود دوباره پیش بیفتد و سردار آزمون فرصت بسیار خوبی داشت، اما شوت‌های او را در دو مرحله دروازه بان و بازیکنان هنگ‌کنگ دفع کردند.

دقیقه ۲۱: محمد امین حزباوی نزدیک بود دروازه خودی را باز کند. ارسال کوتاه بازیکنان هنگ‌کنگ را در آستانه دستان نیازمند، حزباوی به شکل ناقص دفع کرد که با خوش شانسی توپ به کرنر رفت و وارد دروازه ایران نشد.

دقیقه ۳۴: مهدی طارمی باز هم از روی نقطه پنالتی ایران را پیش انداخت. پاس عالی قدوس به طارمی او را با دروازه بان تک به تک کرد و مهدی موفق شد یک پنالتی از دروازه بان حریف بگیرد. خودش هم پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه‌ای چیپ به مرکز دروازه گل دوم را هم زد.

دقیقه ۳۹: طارمی نتوانست دروازه خالی هنگ‌کنگ را باز کند و پاس کات‌بک آریا یوسفی را به بیرون زد.

نیمه نخست با پیروزی دو بر یک ایران خاتمه یافت.

دقیقه ۵۲: اولین موقعیت جدی نیمه دوم را بازیکنان هنگ‌کنگ به وجود آوردند، اما ضربه سر آرام جونینیو روی ارسال بلند به روی دروازه ایران را نیازمند به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۵۶: طارمی هت تریک کرد و گل سوم ایران را هم زد. حرکتی که از خود طارمی آغاز شده بود، در نهایت با پاس قائدی به او و ضربه مهدی از داخل محوطه جریمه به گل سوم تبدیل شد.

دقیقه ۵۹: هنگ‌کنگ گل دوم را هم به ایران زد. سانتر بازیکنان حریف از روی نقطه کرنر در شلوغی محوطه جریمه، جهانبخش نتوانست توپ را دفع کند و پینتو با یک ضربه دقیق دروازه ایران را باز کرد.

دقیقه ۶۷: ایران گل چهارم را هم زد و این بار سردار آزمون گلزنی کرد. پاس رو به جلوی طارمی در مقابل دروازه حریف به سردار رسید و او با یک چرخشش دروازه حریف را باز کرد.

منبع :خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا