اخبار روزفناوری

راه‌اندازی بلوتوث 6.0 یک ویژگی جدید «صدای کانال» را به همراه دارد که می‌تواند به اپل کمک کند برنامه من را با «دقت سطح سانتی‌متری» پیدا کند.

راه‌اندازی بلوتوث 6.0 یک ویژگی جدید «صدای کانال» را به همراه دارد که می‌تواند به اپل کمک کند برنامه من را با «دقت سطح سانتی‌متری» پیدا کند.

جامعه بلوتوث به توسعه فناوری خود، معرفی ویژگی‌های بیشتر، و شامل دستگاه‌های بیشتر با هدف گسترش بی‌سیم اختصاص داده شده است، زیرا جامعه فناوری همچنان در حال رشد و گسترش است. گروه علاقه ویژه (SIG) اخیراً آخرین نسخه بلوتوث را منتشر کرده است که گفته می شود با پیشرفت های بیشتری همراه است و دارای ویژگی هایی است که می تواند هنگام استفاده از آن برای دستگاه های مختلف مورد توجه توسعه دهندگان باشد. گفته می‌شود که بلوتوث 6.0 دارای ویژگی جدیدی است که می‌تواند به شدت برای اپل مفید باشد و تجربه موجود را افزایش دهد.

Bluetooth 6.0 یک ویژگی کلیدی جدید به نام “صدای کانال” را ارائه می دهد که می تواند مکان یابی موارد گم شده را آسان و سریع کند

Bluetooth 6.0 هفته گذشته منتشر شد . آخرین نسخه دارای ویژگی‌های برجسته جدیدی است که می‌تواند تجربه دستگاه‌ها را با افزایش ویژگی‌های موجود و قابلیت‌های آن‌ها تا حد زیادی بهبود بخشد. در حالی که بسیاری از به‌روزرسانی‌های کلیدی به نسخه جدید راه یافته‌اند، یکی از مواردی که توجه ما و جامعه فناوری را به خود جلب کرده است، ویژگی “صدای کانال” است.

ویژگی صدای کانال با کمک توانایی آن برای محاسبه فاصله با دقت بالا، آگاهی از فاصله واقعی را ایجاد می کند. حتی اگر مسافت طولانی باشد، با این فناوری جدید، دستگاه ها می توانند مکان را تشخیص دهند و به دقت در سطح سانتی متر دست یابند. مزیت این امر برای کاربرانی که می‌توانند با توجه به دقت مکان داده شده بیشتر به آن تکیه کنند، قابل توجه است و می‌تواند به دستگاه‌ها و لوازم جانبی مختلف گسترش یابد.

اپل در حال حاضر قابلیت یافتن دقیق< /a> با کمک فناوری Ultra Wideband (UWB) برای برنامه Find My، که مکان دقیق لوازم جانبی گم شده را تعیین می کند. با این حال، با همراهی بلوتوث 6.0 با UWB، این شرکت واقعاً می‌تواند دقت یافته‌های خود را بهبود بخشد. این همچنین به گسترش پشتیبانی از دستگاه‌هایی که دارای قابلیت UWB نیستند، مانند کنترل از راه دور Apple TV کمک می‌کند. اپل در حال حاضر این ویژگی را برای آیفون 11 و نسخه‌های جدیدتر ارائه می‌کند.

در حالی که اطلاعات کمی در مورد زمان عرضه بلوتوث 6.0 برای دستگاه ها وجود دارد، سازندگان سخت افزار و توسعه دهندگان می توانند در حال حاضر به آن دسترسی داشته باشند. معمولاً مدتی طول می کشد تا این فناوری در محصولات یکپارچه شود زیرا ابتدا باید آزمایش شود و سپس سخت افزار برای پشتیبانی از نسخه جدید آماده شود. با در نظر گرفتن این فرآیند، اپل و سایر شرکت‌ها ممکن است حداقل یک سال آینده شاهد عرضه نسخه در دستگاه‌های خود باشند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا