ویتالیک بوترین ثابت است: از سال 2018 هیچ فروش اتریوم وجود ندارد، فقط به اکوسیستم اتریوم کمک می کند

ویتالیک بوترین ثابت است: از سال 2018 هیچ فروش اتریوم وجود ندارد، فقط به اکوسیستم اتریوم کمک می کند

  • ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ادعا می کند که پس از شایعاتی در مورد فعالیت های تراکنش، از سال 2018 هرگز دارایی های ETH خود را نفروخته است. 
  • با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که بوترین اخیراً 10 میلیون دلار ETH را به یک صرافی منتقل کرده است. 

Ethereum (ETH) Vitalik Buterin به شایعات گمانه‌زنی گسترده‌ای که حاکی از آن است که او مقدار قابل توجهی از دارایی‌های ETH خود را فروخته است، پاسخ داده است. 

او گفت که در شش سال گذشته اتریوم را نفروخته است مگر اینکه به پروژه ای در اکوسیستم یا خیریه هدایت شود. 

من از سال 2018 نفروختم و درآمد حاصل از آن را نگه نداشتم. تمام فروش ها برای حمایت از پروژه های مختلفی بوده است که فکر می کنم ارزشمند هستند، چه در اکوسیستم اتریوم یا خیریه گسترده تر (مثلاً تحقیق و توسعه زیست پزشکی).

قبل از پاسخ انحلال وی، منابع متعدد فاش کردند که یکی از بنیانگذاران اتریوم 10 میلیون دلار ETH را به یک صرافی منتقل کرده است. طبق اطلاعات Arkham Intelligence، 422,000 ETH (1.04 میلیارد دلار) از یک آدرس کیف پول مرتبط با Buterin بین سال های 2015 تا 1 سپتامبر 2024 منتقل شده است. در دو سال گذشته 840,000 ETH از آدرس خارج شده است. 

در 30 آگوست، یک کاربر X همچنین پست کرد که بوترین پس از انتشار یک توییت صعودی، 2 میلیون دلار ETH را کاهش داد. با تأیید این موضوع، Lookonchain فاش کرد که 3000 ETH در 9 آگوست به همان آدرس ارسال شده است. 

حرکات دوره ای ETH توسط بنیاد اتریوم

زمان بندی بسیار جالب به نظر می رسد زیرا ETH در حال حاضر حدود 180% بالاتر از پایین ترین سطح خود در سال 2022 یعنی 885 دلار معامله می شود. جالب تر از همه، انتقال بوترین با انتقال بنیاد اتریوم همزمان است. در ماه آگوست، این بنیاد 84000 ETH (207 میلیون دلار) را به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال داد. برخلاف گمانه زنی های گسترده، نقل و انتقالات بنیاد مطابق با انحلال های دوره ای آن برای تأمین مالی توسعه، تحقیق و پروژه های مهم در اکوسیستم گزارش شده است. 

در حالی که این می تواند برای یک مسیر خوب باشد، کارشناسان بر این باورند که چنین انحلال های عظیمی باعث فشار فروش کوتاه مدت می شود. در سال 2021، بنیاد 20000 ETH را به صرافی Kraken منتقل کرد. اندکی بعد، بازار اصلاح 85% را آغاز کرد. تأیید هدف اخیر گزارش، نهنگ های ETH در حال حاضر با فروش گسترده واکنش نشان می دهند. 

تذکر بوترین در مورد DeFi

اخیرا، بوترین اشاره کرد که 8.4 میلیون دلار کمک بلاعوض به پروژه های اکوسیستم در سه ماهه گذشته اعطا شد. علاوه بر این، او پلتفرم شرط بندی را Polymarket و stablecoins USDC و RAI به عنوان بخشی از پروژه هایی که او به آنها اعتقاد دارد. از طرف دیگر، بوترین نارضایتی خود را از مدل های کسب و کار که شامل کشاورزی نقدینگی است، ابراز کرد. به گفته وی، آنها عمدتاً با گذشت زمان ناپایدار به نظر می رسند. 

چیزهایی که من به آنها احترام نمی گذارم چیزهایی هستند که جذابیت آنها از منبعی موقتی ناشی می شود که پایداری ندارد، به عنوان مثال. هیچ هیجانی نسبت به شور و شوق کشاورزی نقدینگی در دوره 2021 احساس نمی‌کردم، زیرا بدیهی بود که از انتشار توکن‌هایی که اساساً موقتی هستند، ناشی می‌شود.

در واکنش به دفاع اخیر خود از اتریوم در برابر این ادعا که بلاک چین، تامین مالی غیرمتمرکز را مهم نمی داند، مخترع مفهوم کشاورزی بازده، کین وارویک، اشاره کرد که بوترین یک Maxi نیست. 

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که او در پنج سال گذشته اشتباه کرده است، اهمیت DeFi است.

در زمان انتشار، ETH پس از کاهش در هفت روز گذشته، با قیمت 2508 دلار معامله می‌شد. 


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل