دستگیری پاول دوروف تپه آزادی بیان نیست که بتوان بر آن مرد | نظر

دستگیری پاول دوروف تپه آزادی بیان نیست که بتوان بر آن مرد | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

وقتی خبر رسید که میلیاردر مدیر عامل تلگرام پاول دوروف در آخر هفته آخر ماه اوت در فرانسه دستگیر شده بود. اما پس از آن این اتهامات مطرح شد، از جمله اینکه تلگرام از کاربرانی که تصاویر مستهجن را به اشتراک می‌گذاشتند، از جمله جرایم دیگر، محافظت می‌کرد.

در زمان اعلام اتهامات؛ با این حال، سرسخت ترین مدافعان اینترنت از آرمان های آزادی بیان قبلاً به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند پلت فرم X (توئیتر سابق) مراجعه کرده بودند تا استدلال کنند که دستگیری دوروف دلیلی بر توطئه شوم پشت صحنه نخبگان فرانسوی و غربی است.

رابرت اف کندی جونیور، کاندیدای مستقل سابق ریاست جمهوری در انتخابات 2024، احساس مشابهی داشت:

الون ماسک در پستی در X این زمان‌ها را “خطرناک” نامید.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، با انتقاد از اینکه این اقدام یک بازداشت سیاسی بوده است، گفت که این اقدام، فعالیت‌های اجرای قانون غیرقابل پیش‌بینی بوده و انگیزه‌های سیاسی ندارد. پس از افشاگری در سند اتهام، مشخص شد که کسانی که به سرعت به دفاع از دوروف آمدند، توسط یک سپاه مطبوعاتی که به طعنه‌ای تحقیر می‌کردند، به عنوان مدافعان پدوفیلی معرفی شدند.

بازداشت

دوروف به عنوان بخشی از تحقیقات مقامات فرانسوی پس از ادعاهایی مبنی بر اینکه این سرویس پیام‌رسان اجازه وقوع جنایات در پلتفرم خود را داده است، دستگیر شد. دوروف در آوریل گفت که دولت‌ها تلاش کرده‌اند اطلاعات را جمع‌آوری کنند، اما این برنامه باید بی‌طرف بماند و یک بازیگر ژئوپلیتیک نباشد.

اکنون، آزادیخواه خودخوانده یک واحد ژاندارمری امنیت سایبری دارد و پلیس ملی ضد کلاهبرداری فرانسه در حالی که او در بازداشت نشسته و منتظر اولین حضور در دادگاه است، او را کباب می کند. 

و از آنجایی که تلگرام داده‌ها را بر روی سرورهای خود ذخیره می‌کند، برخلاف سایر برنامه‌های پیام‌رسانی متمرکز بر حریم خصوصی مانند Signal که سمت کلاینت را رمزگذاری می‌کند، امتناع از انطباق با درخواست‌های داده می‌تواند سرویس را برای اقدامات اجرایی باز کند. 

زمینه وسیع‌تر

مدافعان آزادی بیان قبلاً در خطر بودند، و شاید به حق. قوانین اروپا در مورد کتاب‌ها را می‌توان به‌عنوان حمله به حقوق آزادی بیان تلقی کرد، و این دقیقاً همان چیزی است که مدافعان آزادی بیان با شنیدن خبر دستگیری دوروف به آن حمله کردند.

به عنوان مثال، یکی از این قوانین، قانون خدمات دیجیتالی است، که یک تهدید اصلی برای آزادی بیان در سراسر جهان است. این طراحی شده است تا شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مجبور به سانسور کاربرانی کند که محتوایی را منتشر می‌کنند که مقامات آن را اطلاعات نادرست یا بیش از حد افراطی می‌دانند. قوانینی مانند DSA لغزنده هستند، اما دوروف تپه ای نیست که بتوان روی آن مرد. با این حال، تعداد زیادی برای انجام این کار صف می کشند. 

جان تورلی، استاد علایق عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن، به گفت فاکس اخبار: “این مانند دستگیری مدیر عامل AT&T است، زیرا اوباش از تلفن برای انجام کار خود استفاده می کردند.” مشکل قیاس تورلی این است که AT&T معروف برای به اشتراک گذاری اطلاعات با دولت در حداقل برنامه Fairview. ایلان ماسک نیز، خطای غیرقانونی می کشد فعالیت.

دوروف متفاوت است زیرا او یک سرمایه دار فناوری است. 

میدان جنگ واقعی بر سر آزادی بیان

مدافعان آزادی بیان به جای کمک به مبارزه با سانسور، به آن آسیب می‌زنند و نشان می‌دهند که فاقد قدرت تشخیص هستند و برای دفاع از استثمار جنسی از کودکان کلاه خود را در رینگ پرتاب می‌کنند، حتی اگر تصادفی این کار را انجام دهند. نبرد بر سر آزادی بیان بر سر مدیر پلتفرمی که اطلاعات را سانسور یا سانسور نمی کند و دستگیر یا دستگیر نمی شود، انجام نمی شود.

نبرد بر سر آزادی بیان، بر سر آزادی ما برای دسترسی به فناوری که حریم خصوصی را بدون نیاز به واسطه حفظ می‌کند، انجام می‌شود – در واقع، از قبل در حال جنگ است. برای مثال، پلتفرمی مانند سیگنال، پیام‌ها را در سمت کلاینت رمزگذاری می‌کند، و سرویس پیام‌رسان بیشتر به عنوان یک رله عمل می‌کند و هرگز به پیام‌های رمزگذاری‌شده ارسال‌شده در سراسر شبکه خود دسترسی ندارد.

Telegram یک سرویس متمرکز است که مدیران آن به اطلاعاتی دسترسی دارند که می تواند به تحقیقات جنایی جدی کمک کند. اگر آن‌ها این مسئولیت را نمی‌خواستند، باید فناوری بهتری برای حفظ حریم خصوصی طراحی می‌کردند. به هر دلیلی، آن‌ها ترجیح دادند بیشتر برنامه‌شان را به‌عنوان خصوصی بازاریابی کنند تا اینکه واقعاً اینطور باشد. 

در مورد مدافعان آزادی بیان، نبرد آنها جای دیگری است: دفاع از فناوری غیرمتمرکز که حریم خصوصی را بدون اتکا به واسطه‌هایی فراهم می‌کند که می‌توانند مسلح باشند و توسط دولت‌ها در معرض خطر قرار گیرند.

Kadan Stadelmann

کادان استادلمن یک توسعه دهنده بلاک چین، متخصص امنیت عملیات و افسر فناوری کومودو. تجربه او از کار در امنیت عملیات در بخش دولتی و راه‌اندازی استارت‌آپ‌های فناوری تا توسعه اپلیکیشن و رمزنگاری را شامل می‌شود. کادان سفر خود به فناوری بلاک چین را در سال 2011 آغاز کرد و در سال 2016 به تیم کومودو پیوست.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل