کارشناسان سابق معماری CPU اینتل از راه‌اندازی مبتنی بر RISC-V خود به نام AheadComputing رونمایی کردند.

کارشناسان سابق معماری CPU اینتل از راه‌اندازی مبتنی بر RISC-V خود به نام AheadComputing رونمایی کردند.

برخی از کارشناسان سطح ارشد سابق اینتل راه اندازی تراشه خود را با نام AheadComputing راه اندازی کرده اند که بخش رو به رشد IP هسته RISC-V را هدف قرار داده است.

کارمندان سابق اینتل تصمیم می‌گیرند از طریق قدرت RISC-V، با تمرکز بر IPهای اصلی، با شرکت سابق خود رقابت کنند

اوضاع در اینتل بسیار غم انگیز است، به خصوص در سه ماهه گذشته، که ظاهراً افراد متعددی را وادار به ترک این شرکت کرده است، و اکنون، گروهی از کارشناسان سابق اینتل دست به دست هم داده اند تا استارتاپی را ایجاد کنند که صرفاً هدف قرار خواهد گرفت. توسعه محصولات RISC-V برای بازارها. AheadComputing، که شامل افرادی مانند Debbie Marr، Mark Dechene، Jonathan Pearce، و Srikanth Srinivasan است، با هدف ایجاد IPهای اصلی RISC-V برای بازارها، مشابه نحوه توابع تنستورنت جیم کلر.

گزارش‌ها می‌شود که کارشناسان داخلی تجربه ترکیبی بیش از 80 سال در اینتل دارند که نشان‌دهنده سطح تعهد و تخصص آنها به صنعت است، به‌ویژه در حوزه‌ای که بازیگران اصلی هنوز نتوانسته‌اند از آن بهره ببرند. متأسفانه، AheadComputing هنوز قصد خود را برای بازارها اعلام نکرده است، و همچنین اظهاراتی در مورد انگیزه ایجاد انگیزه آنها برای راه اندازی استارتاپ در وهله اول ارائه نکرده است.

اعتبارات تصویر: AheadComputing/figure>

هر یک از کارمندان سابق اینتل در حوزه خاص خود تجربیات خوبی دارند. دبی مار، بنیانگذار و مدیر عامل این استارتاپ، همکار اینتل و معمار ارشد گروه توسعه معماری پیشرفته (AADG) بود و مسئول فناوری هایپر رشته Team Blue است. به طور مشابه، یکی از بنیانگذاران، Mark Dechene، مهندس اصلی و معمار CPU اینتل بود و از نزدیک با CPUهای مصرف کننده اینتل کار کرده است. جاناتان پیرس و سریکانث سرینیواسان با تجربیات مشابهی همراه هستند و نشان می‌دهند که AheadComputing در حال حاضر شروع بزرگی دارد.

حالا، سوال بزرگ اینجاست که چرا RISC-V؟ بحث داغی بین x86 و RISC-V وجود دارد، به ویژه از نظر موارد استفاده از معماری های مربوطه در حوزه AI و HPC. از آنجایی که RISC-V مقیاس پذیری عالی و یک محیط منبع باز ارائه می دهد، در واقع یک انتخاب ارجح برای توسعه دهندگان و تولیدکنندگانی است که به دنبال برجسته شدن در بازار هستند. ما یک پرتفولیوی هوش مصنوعی قوی توسط Tenstorrent را دیده‌ایم.، که گفته می شود نسبت قیمت به عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد.

ما هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم که AheadComputing چه چیزی برای دنیای فناوری ارائه می‌کند، و از نظر ظاهری، آنها واقعاً چیزی عظیم را برای بازارها آماده می‌کنند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل