رئیس بانک BRICS برای خروج از دلار آمریکا فشار می آورد، بیت کوین به عنوان بازیگر اصلی ظاهر می شود

رئیس بانک BRICS برای خروج از دلار آمریکا فشار می آورد، بیت کوین به عنوان بازیگر اصلی ظاهر می شود

  • بانک توسعه جدید BRICS کاهش وابستگی به دلار آمریکا را با ترویج استفاده از ارزهای محلی در اولویت قرار داده است.
  • رئیس جمهور دایان روسف اعلام کرد که تا 30 درصد از کل بودجه بانک به ارزهای محلی خواهد بود و هدف آن تقویت گردش آنها و کاهش وابستگی به دلار است.

بلاک کشورهای بریکس به طور فعال در جهت دلارزدایی کار می‌کنند و رئیس بانک بریکس اخیراً اطمینان داده است که دور شدن از دلار آمریکا حوزه اصلی تمرکز آنها باقی مانده است. در نتیجه، بانک توسعه جدید به ترویج ارزهای محلی بیش از دلار ادامه داده است.

به عنوان بخشی از طرح دلارزدایی، بانک توسعه جدید همچنین اقدامات عمده‌ای مانند افزایش وام‌دهی به ارزهای اتحاد را آغاز می‌کند. این تضمین می‌کند که ارزهای محلی بیشتر و بیشتری برای تجارت بین کشورهای BRICS در گردش باقی می‌مانند و در نتیجه تا حد زیادی از دلار آمریکا جلوگیری می‌شود.

در بیانیه اخیر، دایان روسف، رئیس بانک توسعه جدید BRICS بر تعهد این بانک به کاهش اتکا به دلار آمریکا تأکید کرد. او بر تغییر استراتژیک به سمت ترویج ارزهای جایگزین در داخل اتحاد تاکید کرد. طبق CNF گزارش، دلار آمریکا را به-دیچ کنید. به این ترتیب، دایان روسف در نهمین نشست سالانه بانک توسعه جدید اظهار داشت:

یکی از تمرکزهای اصلی [بانک توسعه جدید] افزایش استفاده از ارزهای محلی است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا 30 درصد از کل بودجه بانک به ارزهای محلی انجام شود.

او همچنین اضافه کرد که بدهی در کشورهای در حال توسعه به یک مسئله مهم تبدیل شده است و اظهار داشت که محور اخیر بانک BRICS می تواند به کاهش این مشکل کمک کند. او گفت: «بانک ما می‌تواند نقش مهمی در رسیدگی به این چالش‌ها ایفا کند.

توسعه هدایت BRICS در استیبل کوین با پشتوانه طلا

کشورهای BRICS با یافتن پناهگاهی امن در طلای فلز زرد سنتی، در تلاش برای داشتن یک استیبل کوین با پشتوانه طلا در میان بلوک ملت هستند، گزارش شد CNF. به غیر از اعضای موسس بریکس، کشورهای دیگری که اخیراً به این بلوک پیوسته اند از این پروژه حمایت کرده اند. کیم داتکام، کارآفرین مشهور فناوری، گفت که استیبل کوین با پشتوانه طلای بریکس می تواند به طور بالقوه موج شوک به دلار وارد کند و منجر به بی ثباتی آن شود. او نوشت:

وقتی استیبل کوین با پشتوانه طلای بریکس منتشر شود، تجارت به دلار به شدت کاهش می یابد، بانک های مرکزی از دلار خارج می شوند و طرح پونزی چاپ پول ایالات متحده خواهد سوخت. 14 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان تا سال 2030 از ایالات متحده به کشورهای دیگر منتقل می شود.

از ابتدای سال، بانک مرکزی هند – بانک رزرو هند (RBI) – در انباشت طلا قرار گرفته است. مخالفت با دلار آمریکا در چند سال گذشته سرعت گرفته است و چندین کشور ایالات متحده را متهم کرده اند که از طریق تحریم ها، ارز ذخیره جهانی را تسلیح کرده است. در دو دهه گذشته، سهم دلار آمریکا از ذخایر جهانی از 74 درصد به اکنون به 52 درصد کاهش یافته است. در نتیجه، روسیه اخیراً استفاده از بیت کوین را برای تجارت جهانی قانونی کرده است، گزارش شده CNF.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل