گزارش: بلاک چین آماده است تا سیستم های پرداخت جهانی را اصلاح کند

گزارش: بلاک چین آماده است تا سیستم های پرداخت جهانی را اصلاح کند

طبق گزارش بایننس، فناوری بلاک چین قرار است با پرداختن به ناکارآمدی‌های سیستم‌های مالی سنتی، چشم‌انداز پرداخت‌های جهانی را متحول کند.

گزارش تحقیق بایننس برجسته که در حالی که روش‌های پرداخت فعلی، مانند ویزا و داده‌های Mastercard، سهولت مجوز پرداخت تقریباً آنی را ارائه می دهد، زمان تسویه واقعی اغلب با تأخیر ، گاهی اوقات چندین روز.

این تأخیر به‌ویژه در تراکنش‌های فرامرزی، جایی که ارتباط بین بانک‌ها در کشورهای مختلف می‌تواند زمان تسویه را افزایش دهد، مشهود است.

در مقابل، پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین تسویه حساب فوری را ارائه می‌دهند. این گزارش به آزمایشی در سال 2021 اشاره می کند که توسط Visa و Crypto.com در استرالیا انجام شده است، که در آن از داده های USDC (USDC) و اتریوم (ETH) بلاک چین به تراکنش های فرامرزی اجازه می دهد در کسری از زمان مورد نیاز سنتی تسویه شوند.

پرداخت های بلاک چین ارزان تر از روش های پرداخت سنتی است

این گزارش برخی از مزایای هزینه blockchain. خدمات مرسوم حواله، به ویژه در مناطقی مانند جنوب صحرای آفریقا که میانگین هزینه ارسال پول 7.73 درصد است، هزینه های بالایی دریافت می کنند. 

استفاده از بلاک چین برای پرداخت به دلیل هزینه های بسیار پایین آن در مقایسه با روش های سنتی، به طور فزاینده ای محبوب می شود.

در مقایسه، شبکه‌های بلاک چین مانند Solana (SOL) تراکنش ها را با کسری از هزینه فعال می کند. ارسال stablecoins via Solana حداقل هزینه را متحمل می شود که اغلب فقط کسری از سنت است.

محبوبیت استیبل کوین

بر اساس این گزارش، استیبل کوین‌ها برای پرداخت‌های بلاک چین ضروری شده‌اند، به طوری که در سال 2023 تراکنش‌های بازار به بیش از 10.8 تریلیون دلار رسید. وقتی فعالیت های خودکار را حذف کنیم، این رقم 2.3 تریلیون دلار است.

منبع: Coinbase، Binance Research، از ماه اوت 2024

بازار استیبل کوین به طور پیوسته رشد کرده است، با مجموع ارزش بازار بیش از 160 میلیارد دلار، به رهبری تتر (USDT) و USDC که به ترتیب 73% و 21% بازار را در اختیار دارند.

چالش‌ها در زیرساخت بلاک چین

این گزارش اشاره کرد که زیرساخت های بلاک چین فعلی چالش های خود را دارند. مقیاس پذیری می ماند یک مشکل کلیدی، با وجود اینکه حتی پیشرفته ترین بلاک چین ها مانند سولانا در تلاش برای مطابقت با سرعت پردازش تراکنش های شبکه های پرداخت مستقر هستند. 

این گزارش نشان می‌دهد که سولانا از زمان راه‌اندازی خود، چندین بار خاموشی را تجربه کرده است که نگرانی‌هایی را در مورد قابلیت اطمینان فناوری بلاک چین برای استفاده سازمانی در مقیاس بزرگ ایجاد کرده است.

“از زمان راه اندازی شبکه اصلی در سال 2020، سولانا 7 قطعی بزرگ را تجربه کرده است که باعث توقف تولید بلوک شده است، که آخرین مورد در فوریه 2024 رخ داده است. چنین مشکلات درد فزاینده ای باعث می شود موسسات در مورد تکیه بر زنجیره های بلاک برای کلید محتاط باشند. عملیات تجاری، مانند پرداخت‌ها.”

Binance

علی‌رغم این چالش‌ها، این گزارش زنجیره‌های بلاک را پیشنهاد می‌کند پیشنهاد جایگزین امیدوار کننده برای سیستم های مالی سنتی. شفافیت و ماهیت غیرمتمرکز آنها اعتماد و امنیت بیشتر را در موسسات مالی تقویت می کند، کیفیت هایی که به طور فزاینده ای در یک سیستم مالی جهانی که در آن تمرکز و کنترل را می توان برای اهداف ژئوپلیتیکی مورد بهره برداری قرار داد.

با نگاهی به آینده، این گزارش آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن فناوری بلاک‌چین نقش اصلی را در پرداخت‌های جهانی، به‌ویژه حواله‌ها ایفا می‌کند. با بلوغ فناوری و تکامل چارچوب های نظارتی، کسب و کارها و مصرف کنندگان ممکن است به طور فزاینده ای تراکنش های مبتنی بر بلاک چین را به روش های سنتی ترجیح دهند. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل