محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی در صدر جدول ارزش بازار سهام

محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی در صدر جدول ارزش بازار سهام

۱۲:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳

آماری بورس اوراق بهادار تهران، نشان می‌دهد؛ تا پایان بهار امسال، مجموع ارزش صنایع حاضر در بورس تهران، ۷ هزار همت (هزار میلیارد تومان) بوده است.

تازه‌ترین آمار‌های شرکت بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد؛ ۳ صنعت «محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» بیش از نیمی از کل ارزش بورس تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، دو صنعت «محصولات شیمیایی و فلزات اساسی» به ترتیب ۲۲.۵ و ۲۱.۳ درصد از کل ارزش بازار سهام بورس تهران را به خود اختصاص داده و در صدر جدول گروه‌های صنعتی بزرگ بورس ایستاده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد؛ در پایان بهار امسال، سهم ۳ گروه چند رشته‌ای صنعتی، فراورده‌های نفتی و استخراج کانی‌های فلزی نیز از کل ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به ترتیب، ۹.۴، ۷.۸ و ۷.۴ درصد بوده است. به این ترتیب ۵ صنعت بزرگ عملا بیش از دو سوم، یعنی ۶۸ درصد از کل ارزش بورس اوراق بهادار تهران را در اختیار گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های آماری این گزارش، بانک‌ها با ۶.۱ درصد از مجموع ارزش بازار، شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ۵.۵ درصد از کل ارزش بازار، صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با اختصاص ۳.۳ درصد و هم چنین صنایع «سیمان، آهک و گچ، مواد و محصولات دارویی» نیز هر کدام با ۲.۳ درصد و در جدول بزرگ‌ترین گروه‌های بورس اوراق بهادار تهران به لحاظ ارزش بازار، در رتبه‌های ششم تا دهم جای گرفته‌اند.

سهم سایر گروه‌های صنعتی فعال در بورس اوراق بهادار تهران هم، از مجموع ارزش این بازار، معادل ۱۲.۲ درصد تخمین زده شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل