پاول دورف حق خروج از فرانسه را ندارد!

پاول دورف حق خروج از فرانسه را ندارد!

۰۰:۱۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

بر اساس حکم قضات فرانسوی، دوروف نمی‌تواند خاک فرانسه را ترک کند، اما او با وثیقه ۵ میلیون یورویی در این کشور آزاد است.

این کارآفرین روسی الاصل که در سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد، در مورد ادعا‌هایی که ازنرم افزار او برای انتشار فیلم‌های سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پولشویی استفاده می‌شود، مورد بازجویی قرار گرفت.

همچنین ادعا شده است که تلگرام از به اشتراک گذاری اطلاعات یا اسناد با بازرسان خودداری کرده است.

تلگرام به این اتهامات پاسخ داده و تاکید کرده که قوانین اتحادیه اروپا را در چارچوب استاندارد‌های صنعت و به طور مداوم در حال بهبود رعایت می‌کند.

در بیانیه تلگرام آمده است: این ادعا که یک نرم افزار یا صاحب آن مسئول سوء استفاده از آن نرم افزار است، بی معنی است.

 پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، سوم شهریور در فرانسه بازداشت شد. یک قاضی فرانسوی اتهاماتی را متوجه دورف کرده که مهم‌ترین آنها عدم همکاری کافی با مقامات قضایی و عدم اقدام در برابر استفاده مجرمانه برخی کاربران تلگرام است. مصادیق استفاده مجرمانه برخی کاربران شامل مواردی مانند پورنوگرافی کودکان، کلاهبرداری، پولشویی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان‌یافته، ترویج تروریسم و تکثیر محتوای نفرت‌انگیز است.

پاول دورف بنیانگذار پیام رسان تلگرام در تاریخ سوم شهریور و پس از آنکه جت شخصی وی از باکو در پاریس به زمین نشست، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد.

وی تابعیت «فرانسه»، «امارات» و «سنت کیتس و نویس» یکی از جزایر دریای کارائیب را داراست. دوروف ممکن است به جرائم متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و پورنوگرافی کودکان متهم شود.

منبع: ایرنا

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل