۶۵۰ بیمار را از بیمارستان الاقصی به دستور اسراییل تخلیه کردیم

۶۵۰ بیمار را از بیمارستان الاقصی به دستور اسراییل تخلیه کردیم

۲۰:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

ارتش رژیم صهیونیستی به طور پیوسته در حال صدور فرمان تخلیه در نوار غزه به منظور گسترش عملیات‌های زمینی خود در این باریکه است. این دستور‌ها در حالی صادر می‌شوند که مراکزی همچون بیمارستان‌ها توانایی تخلیه بیماران و مجروحان را ندارند؛ موضوعی که صهیونیست‌ها به آن بی توجه هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی بابت فرمان تخلیه جدید این رژیم انتقاد کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است: پس از صدور فرمان تخلیه ارتش اسراییل ما مجبور به تخلیه ۶۵۰ بیمار از بیمارستان شهدای الاقصی و انتقال آنها به بیمارستان صحرایی در دیرالبلا در مرکز غزه شدیم. 

این بیانیه می‌افزاید: بیمارستان صحرایی سازمان پزشکان بدون مرز که قرار نبود تا ماه سپتامبر بازگشایی شود به دلیل فرمان تخلیه جدید اسراییل اکنون در حال ارائه خدمات به بیماران و مجروحان فلسطینی با کمترین تجهیزات پزشکی است. اکنون به دلیل در خطر بودن سایر بیمارستان‌ها، این مرکز در خطر مواجه با سیل بیماران قرار دارد. 

پیش از صدور فرمان تخلیه رژیم صهیونیستی، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود بیمارستان شهدای الاقصی به طور کامل پر شده است و اکنون بیماران در حال دریافت خدمات در راهروی بیمارستان هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل