مهندسان چینی از طریق «سرویس‌های اجاره GPU» غیرمتمرکز به تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA دسترسی دارند.

مهندسان چینی از طریق «سرویس‌های اجاره GPU» غیرمتمرکز به تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA دسترسی دارند.

مهندسان چینی حفره‌ای جالب در کنترل‌های صادرات ایالات متحده پیدا کرده‌اند که به آنها امکان دسترسی به شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA را می‌دهد.

چین همچنان به یافتن حفره هایی در سیاست های ایالات متحده ادامه می دهد. با وجود تحریم ها، کشور همچنان به تراشه های پیشرفته هوش مصنوعی دسترسی دارد

با وجود محدودیت‌های دولت بایدن برای جلوگیری از دسترسی چین به تجهیزات پیشرفته هوش مصنوعی، به نظر می‌رسد این کشور همیشه راه‌حلی پیدا می‌کند، و این بار، آنها واقعاً به روشی شگفت‌انگیز برای دسترسی به قدرت دستیابی به قدرت دست یافته‌اند. تراشه‌های تیم گرین، و مهندسان و شرکت‌های چینی به جای دستیابی به آن‌ها، تمایل بیشتری به «خدمات اجاره» دارند، که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه H100sهای NVIDIA در بازارهای سیاه چین با قیمت‌های سرسام‌آور فروخته می‌شوند، اما مهندسان چینی اکنون یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه پیدا کرده‌اند.

وال استریت ژورنال گزارش می کند الف> که مهندسان چینی در حال کار با کارگزاران جهانی خاص برای دسترسی به قدرت محاسباتی سطح بالا هستند و آنها از ارز دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت های مالی برای حفظ ناشناس بودن استفاده می کنند. در حالی که حضور شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی پیشرفته NVIDIA هنوز در بازارهای چین وجود دارد، افراد گزینه اجاره را عملی‌تر می‌دانند، با توجه به اینکه هزینه‌های خرید قطعات به طور قابل‌توجهی بیشتر از استفاده کوتاه مدت از آن است.

< /شکل>

WSJ فاش می‌کند که مشتریان چینی به دلیل اینکه Aw توانسته است سرمایه‌گذاران را متقاعد کند تا با استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی H100 NVIDIA، خوشه‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ راه‌اندازی کنند، مشتریان چینی تمایل بیشتری به استخراج‌کننده بیت‌کوین به نام Derek Aw دارند. گفته می شود که این کارآفرین 300 سرور را در یک مرکز داده در بریزبن، استرالیا راه اندازی کرده است و با توجه به علاقه گسترده بازارها، در راه است تا تجارت اجاره خود را بیشتر گسترش دهد.

جالب است که این شیوه کسب‌وکار توسط غول‌های تکنولوژی رایج در آنجا اتخاذ می‌شود، همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم که مایکروسافت، Google و سایر CSP‌ها مسئول قرض دادن سرورهای مبتنی بر A100 و H100 NVIDIA به مشتریان چینی هستند، و به اندازه کافی منصفانه است، این هیچ قانون ایالات متحده را نقض نمی کند. در حال حاضر، و به طور کلی، کسب و کار “غیرمتمرکز GPU” طی دو سال به طور گسترده رشد کرده است، زیرا این گونه است که کشورهای محدود به قدرت محاسباتی پیشرفته دسترسی پیدا می کنند.

علاوه بر این، Aw همچنین در حال افزایش سرمایه‌گذاری برای گنجاندن معماری بلک‌ول AI NVIDIA در زرادخانه خود است و به مصرف‌کنندگان امکان استفاده از جدیدترین محصولات صنعتی را می‌دهد. در حالی که ما از این طرح قیمت‌گذاری بی‌اطلاع هستیم، با توجه به درگیری‌های جهانی موجود، به‌ویژه بین ایالات متحده و چین، ما معتقدیم که تمرکززدایی GPU راه درازی در پیش دارد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل