تسلط انویدیا در تراشه‌های ADAS در معرض تهدید شرکت‌های سازنده چینی، HiSilicon هوآوی آماده اعلام توسعه‌ای پیشرفت‌کننده است.

تسلط انویدیا در تراشه‌های ADAS در معرض تهدید شرکت‌های سازنده چینی، HiSilicon هوآوی آماده اعلام توسعه‌ای پیشرفت‌کننده است.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

DRIVE Orin System-on-a-Chip (Soc) NVIDIA در حال حاضر یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای چینی است که به طور فزاینده ای پر جنب و جوش است و به تعدادی از OEM ها امکان می دهد تا سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) را برای تحرک هوشمند به کار گیرند. با این حال، این سلطه اکنون در معرض خطر رقابت داخلی قرار دارد. در همین حال، واحد طراحی تراشه اختصاصی هوآوی، HiSilicon، در حال آماده شدن برای اعلام برخی پیشرفت‌ها در کنفرانس اتصال آتی خود است که می‌تواند به طور بالقوه در جهت از بین بردن تسلط NVIDIA در حوزه هوش مصنوعی چین کار کند.

NVIDIA DRIVE Orin SoC اکنون با تعدادی از رقبای تازه کار مواجه است

به نفع کسانی که ممکن است آگاه نباشند، DRIVE Orin NVIDIA یک نیروگاه محاسباتی برای تحرک هوشمند است که قادر به انجام ۲۵۴ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) است که پردازش کارآمد داده‌ها از مجموعه‌ای از حسگرها، از جمله دوربین‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. ، سونوگرافی و LiDARs.

در حالی که تراشه‌های FSD تسلا در حال حاضر در صدر جدول فروش در چین هستند، این تراشه‌ها به طور انحصاری توسط خود تسلا برای فروش داخلی مصرف می‌شوند. این امر DRIVE Orin را به عنوان تنها گزینه غیر داخلی قابل دوام برای تعداد فزاینده ای از OEM های چینی باقی می گذارد.

اما اکنون، این تسلط در معرض خطر رقابت فزاینده داخلی قرار دارد. به عنوان مثال، در دسامبر 2023، NIO Shenji NX9031 را معرفی کرد، اولین بار تراشه داخلی ADAS که از فرآیند 5 نانومتری استفاده می کند و قدرت محاسباتی عظیم 1016 TOPS را ارائه می دهد و انتظار می رود تحویل آن در سه ماهه اول سال 2025 آغاز شود.

توجه داشته باشید که تراشه DRIVE Thor NVIDIA دارای 2000 TOPS در قدرت محاسباتی است و انتظار می‌رود در سال 2025 به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

در همین حال، XPeng و Li Auto نیز در حال توسعه خود هستند. راه حل های سفارشی تراشه تحرک هوشمند. به خاطر داشته باشید که NIO، XPeng و Li Auto با هم حدود 90 درصد از فروش NVIDIA DRIVE Orin در چین را به خود اختصاص می دهند، طبق موسسه تحقیقاتی خودروهای هوشمند Gaogong Industry Research.

Black Sesame Intelligence همچنین در حال آماده شدن برای راه‌اندازی نسل بعدی ADAS SoC خود، Huashan A2000 است، که از فرآیند گره 7 نانومتری استفاده می‌کند و قدرت محاسباتی 250+ TOPS.

در نهایت، Horizon Robotics سری Journey 6 SoC متمرکز بر ADAS را در اواخر امسال راه‌اندازی می‌کند، با نوع برتر آن که قدرت محاسباتی 560 TOPS. BYD یکی از برجسته ترین مشتریان Horizon Robotics است.

HiSilicon هواوی برای یک اعلامیه بزرگ آماده شده است

خروج از نسخه موبایل