پردازنده های AMD Ryzen 9000 “Zen 5” و Ryzen 7000 “Zen 4” با به روز رسانی “24H2” ویندوز 11 دستاوردهای عملکرد دو رقمی را ذخیره می کنند

پردازنده های AMD Ryzen 9000 “Zen 5” و Ryzen 7000 “Zen 4” با به روز رسانی “24H2” ویندوز 11 دستاوردهای عملکرد دو رقمی را ذخیره می کنند

پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 “Zen 5” و Ryzen 7000 “Zen 4” با به‌روزرسانی اخیر Windows 11 24H2 به‌روزرسانی‌های عملکردی بزرگی کسب کرده‌اند.

AMD کارت‌های خود را با جدیدترین به‌روزرسانی 24 ساعته ویندوز 11 قرار می‌دهد و ارتقای عملکرد قابل توجهی را برای پردازنده‌های Ryzen 9000 «Zen 5» و Ryzen 7000 «Zen 4» به ارمغان می‌آورد

راه اندازی پردازنده های دسکتاپ Ryzen 9000 “Zen 5” توسط AMD با انتقاد صنعت مواجه شد. پردازنده ها قادر به دستیابی به عملکرد مطلوب به خصوص در برنامه های بازی نبودند و یکی از مقصران اصلی پشتیبانی ضعیف در سیستم عامل مایکروسافت ویندوز کشف شد. در به روز رسانی قبلی توسط AMD، شرکت اشاره کرد که شکافی در عملکرد بین آنچه بازبینان گزارش می کنند و ارقام رسمی افشا شده توسط خود شرکت وجود دارد و به نظر می رسد دلیل اصلی این امر بهینه سازی سیستم عامل برای شعبه پیش‌بینی‌کننده، که AMD آن را از طریق امتیازات سرپرست فعال کرده است.

برای رسیدن به نکته اصلی، به‌روزرسانی آینده 24H2 ویندوز 11 بهبودهایی را در پیش‌بینی‌های شاخه‌ها به ارمغان می‌آورد، و گفته می‌شود این به‌روزرسانی از ظرفیت پیش‌بینی شاخه موجود در پردازنده‌های Ryzen 9000 «Zen 5» استفاده می‌کند. قبلاً انجام نشده است.

تست داخلی AMD افزایش میانگین عملکرد 9 درصدی را در 1080p در مقایسه با پردازنده‌های Ryzen 7000 “Zen 4” گزارش کرد و خوشبختانه، رسانه‌هایی مانند Hardware Unboxed اکنون موفق شده‌اند پچ جدید ویندوز 11 را روی پردازنده‌های Team Red آزمایش کنند. و جالب اینجاست که نتایج داستان متفاوتی را بیان می کنند.

معیارهای انجام‌شده توسط جعبه‌بندی سخت‌افزار نشان می‌دهد که پردازنده‌های Ryzen 9000 “Zen 5” AMD توانستند دو برابر عملکرد رقمی در عناوین مختلف افزایش می‌یابد، و این قطعاً با توجه به این واقعیت که چنین افزایشی در ارتقاء نسل‌ها مشاهده می‌شود، شگفت‌آور است.

با این حال، وقتی دستگاه‌هایی مانند Ryzen 7 9700X و Ryzen 7 7700X AMD را روی هم قرار می‌دهید، تفاوت در عملکرد پس از به‌روزرسانی ویندوز ناچیز بود و ادعاهای اصلی Team Red را رد می‌کند زیرا Zen 4 نیز شاهد ارتقای عملکرد در آخرین نسخه است. به روز رسانی کنید. این ارتقاء عملکرد به معماری Zen 5 AMD محدود نمی شود.

اکنون، سوال بزرگ این است که چرا AMD تصمیم گرفت چنین به‌روزرسانی عظیمی را مخفی نگه دارد. این شرکت می توانست راه اندازی خط تولید Granite Ridge “Ryzen 9000” خود را برای استفاده از به روز رسانی ویندوز قرار دهد. به این ترتیب، تصور اولیه بازار بسیار بهتر بود. نکته جالب این است که بنچمارک‌های Hardware Unboxed همچنین نشان می‌دهند که به‌روزرسانی Windows 24H2 در مورد بهبود عملکرد منحصر به AMD نیست، بنابراین SKUهای فعلی اینتل با وصله جدید عملکرد کمی دارند.

دیدن وضعیت در بازارهای CPU دسکتاپ جالب خواهد بود زیرا AMD تا حدودی عملکرد بازی را برای پردازنده‌های Ryzen 9000 “Zen 5” خود افزایش داده است، اما این ارتقا همچنان همان چیزی است که بازبینان هنگام مقایسه به آن اشاره کردند. از دیدگاه نسل به نسل، و با هدف CPU های Arrow Lake-S اینتل که در ماه اکتبر عرضه می شوند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تیم آبی می تواند رقابت را حفظ کند یا خیر.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل