مدیر عامل تلگرام توسط مقامات فرانسوی به دلیل عدم اعتدال پلت فرم پیام رسان که منجر به جرایم مختلف می شود بازداشت شده است.

مدیر عامل تلگرام توسط مقامات فرانسوی به دلیل عدم اعتدال پلت فرم پیام رسان که منجر به جرایم مختلف می شود بازداشت شده است.

در اقدامی کاملاً تکان دهنده، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، اندکی پس از پیاده شدن از جت شخصی خود توسط مقامات فرانسوی در خارج از فرودگاه پاریس دستگیر شد. رئیس اجرایی به دلیل تحقیقات در حال انجام در مورد عدم اعتدال پلت فرم پیام رسانی، که امکان ناشناس ماندن کامل را فراهم می کند، دستگیر شد، اما همچنین جرایم و سایر فعالیت های شرورانه را تشویق می کند که کنترل نشود.

مقامات فرانسوی قویاً بر این باورند که بی توجهی تلگرام به اعتدال باعث شده است که فعالیت مجرمانه در این برنامه بیداد کند

این حادثه ابتدا توسط شبکه خبری فرانسوی TF1 و سپس سایر نشریات برجسته مانند رویترز گزارش شد. یکی از منابعی که اطلاعات مهمی در مورد دستگیری دوروف دارد، احتمالاً معتقد است که عدم همکاری وی در رابطه با تلگرام باعث شده است “تعداد بی‌شماری از جرایم و جنایات مرتکب شوند، که او هیچ کاری برای تعدیل انجام نمی‌دهد و به طور بالقوه می‌تواند منجر به همکاری شود.” در حبس دوروف، اما هنوز چیزی تایید نشده است.

تلگرام که تقریباً یک میلیارد کاربر دارد، محبوبیت خود را در اوکراین، روسیه و سایر کشورها افزایش داده است و به عنوان یکی از برترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی شناخته می‌شود. یکی از بزرگترین مزیت های این برنامه این است که کاربران می توانند به لطف چشم انداز متمرکز بر حریم خصوصی آن از هر نوع بررسی اجتناب کنند، که یکی از دلایلی بود که ساکنان روسیه پس از افزایش فشار به منابع خبری مختلف مربوط به جنگ علیه اوکراین دسترسی پیدا کردند. برای کاهش انتشار اطلاعات از طریق کانال های رسمی.

براساس گزارش Ars Technica، راب لی، کارشناس ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی، گفته است که تلگرام نیز توسط نیروهای روسی برای برقراری ارتباط استفاده می شود و به آنها اجازه می دهد برنامه های بعدی خود را برنامه ریزی کنند. بدون آگاهی مخالفان در تاریکی حرکت کنید. از قضا، دوروف پس از اخراج از اولین شرکت خود، VKontakte، که نسخه روسی فیس بوک است، روسیه را ترک کرده بود تا شروع به کار در تلگرام کند. با سرمایه‌ای که از اولین سرمایه‌گذاری به‌دست آورد، کشور را ترک کرد و پلتفرم پیام‌رسانی را تأسیس کرد.

تلگرام هنوز در مورد حادثه جاری اظهار نظر نکرده است، اما خبرگزاری روسی تاس گفته است که هیچ درخواستی از سوی تیم دوروف به سفارت صورت نگرفته است، اما تلاش برای “روشن کردن” وضعیت.

منبع خبر: TF1

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل