MSI دارای رابط 8 پین اختصاصی در تمام مادربردهای X870E برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی NVIDIA RTX 50

MSI دارای رابط 8 پین اختصاصی در تمام مادربردهای X870E برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی NVIDIA RTX 50

MSI یک کانکتور برق 8 پین اختصاصی را در تمام مادربردهای X870E خود ارائه کرده است که مکمل GPU های نسل بعدی NVIDIA RTX 50.

MSI می‌خواهد پردازنده‌های گرافیکی RTX 50 نسل بعدی NVIDIA از طریق استفاده از کانکتورهای اختصاصی 8 پین قدرت PCIe بدون محدودیت داشته باشند

دیروز در طول Gamescom 2024، MSI آینده خود را به نمایش گذاشت href=”https://wccftech.com/msi-mpg-x870e-carbon-wifi-motherboard-20-vrm-phases-dual-usb4-ports-ez-clip-m-2/” target=”_blank” rel طراحی =”noopener”>MPG X870E Carbon WIFI که یک مادربرد سطح بالا است که دارای چندین ویژگی جالب مانند تحویل 20 فاز VRM و تعداد زیادی پورت IO از جمله دو پورت USB4 و دو پورت LAN 2.5/5.0 GbE است. . این برد همچنین دارای یک اسلات EZ و مکانیزم آزادسازی EZ است که نصب و حذف دستگاه‌های M.2 / PCIe را آسان‌تر می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این مادربرد، ادغام یک کانکتور اختصاصی برق 8 پین است که دیروز نیز به آن اشاره کردیم. این کانکتور نیازهای برق خطوط Gen5 را که روی مادربرد قرار دارد تکمیل می کند. ما موفق شدیم جزئیات بیشتری را از منابع خود در مورد استفاده از چنین کانکتورهای 8 پین در طرح‌های آینده به‌دست آوریم و پاسخ، نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی سری NVIDIA RTX 50 است.

بسیاری از سازندگان مادربرد مانند MSI و حتی ASUS کانکتورهای اختصاصی برق 8 پین را روی مادربردهای خود ادغام خواهند کرد تا نیازهای برق نسل بعدی GPU های RTX 50 توسط NVIDIA را افزایش دهند. اینطور نیست که این کارت‌ها پر انرژی باشند، اما استفاده از یک راه‌حل چند GPU مانند دو پردازنده گرافیکی RTX 40 یا RTX 50 فشار زیادی را بر خطوط PCIe وارد می‌کند که در نسل فعلی Gen5 به قدرت بیشتری نیاز دارند.

لیست کامل مادربردهای MSI X870E و X870 که دارای کانکتور اختصاصی برق 8 پین هستند در زیر آمده است:

  • MEG X870E GODLIKE
  • MPG X870E CARBON WIFI
  • PRO X870-P WIFI
  • MAG X870 TOMAHAWK WIFI
  • X870E GAMING PLUS WIFI

مادربردهای AMD 800-Series با اتصالات 8 پین اختصاصی

سازنده MSI ASUS گیگابایت ASRock Biostar
مادربردها MEG X870E GODLIKE
MPG X870E CARBON WIFI
PRO X870-P WIFI
MAG X870 TOMAHAWK WIFI
X870E GAMING PLUS WIFI
X870E ROG Crosshair
(TBD)
TBD TBD TBD

به این ترتیب، MSI کانکتور 8 پین اختصاصی را به تمام مادربردهای X870E و حتی چند طرح X870 از جمله MPG Carbon WIFI، MEG ACE و MEG GODLIKE اضافه خواهد کرد. بله، دو مادربرد دیگر قرار است بخشی از خط تولید باشند، اما در تاریخ بعدی به نمایش گذاشته خواهند شد، زیرا قرار است عرضه سری X870E برای 30 سپتامبر.

نه تنها MSI، بلکه ایسوس این کانکتور 8 پین اختصاصی را نیز در پرچمدار خود خواهد داشت، X870E ROG Crosshair HERO، اما این تنها مادربردی است که چنین راه حلی برای انتقال انرژی برای خطوط Gen5 و عملیات آتی NVIDIA RTX 50 چند GPU AI ارائه می دهد. تولیدکنندگان دیگر مانند گیگابایت، ASRock و Biostar روی بردهایی که تاکنون به نمایش گذاشته‌اند نیز چنین کانکتورهایی ندارند، اما با نزدیک‌تر شدن به راه‌اندازی ممکن است تغییر کند زیرا هنوز زمان کافی وجود دارد. برای ایجاد چنین تغییراتی.

منابع اخبار: Videocardz، کاوکاتلند

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل