عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه مس سیاسترگی با ظرفیت ۱۰ هزار تنی بزودی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه مس سیاسترگی با ظرفیت ۱۰ هزار تنی بزودی آغاز می‌شود

۱۲:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

داوود شهرکی در حاشیه بازدید از معدن و کارخانه مس سیاسترگی در شهرستان نیمروز هدف از این بازدید را بررسی مسائل و موانع پیش روی تولید و توسعه این کارخانه و بهره‌برداری از این کارخانه را به‌عنوان یکی از اقدام‌های بزرگ دولت در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح معدنی، سالانه سه هزار تن محصول کاتد مس تولید می‌شود، افزود: شرایط دسترسی به راه، برق و خدمات‌رسانی به این کارخانه ضرورت دارد و باید متناسب با نیازها، بخشی را دولت و بخشی را بخش خصوصی رفع کند تا مسیر توسعه و پیشرفت این طرح ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت استخدام و اشتغال نیرو‌های بومی در این کارخانه، گفت: بیشتر کارکنان این کارخانه را افراد بومی تشکیل می‌دهند، بطوریکه حدود ۷۰ نفر از اهالی روستای ۱۵۰ خانواری نزدیک به این طرح در این کارخانه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه صنعت و تولید محور توسعه در حوزه‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های منطقه است، خاطرنشان کرد: درآمد ناشی از این طرح و کارخانه معدنی صرف طرح توسعه این منطقه و ساخت کارخانه‌ها جدید می‌شود و تولید این کارخانه به درآمد سیستان و بلوچستان و شهرداری‌ها کمک می‌کند.

 نیمروز یکی از شهر‌های سیستان و بلوچستان است که دارای معادن بسیار غنی در منطقه سفیدآبه بوده و ۹۷ درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده؛ از ظرفیت‌های معدنی این شهرستان می‌توان به معادن آنتیموآن و معدن مس جانجا و معدن مس سیاستراگی اشاره کرد که از معادن بسیار غنی با عیار بالا است.

معدن مس سیاستراگی در فاصله ۱۸۴ کیلومتری شهرستان نیمروز، بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار واقع شده که ظرفیت سالیانه این معدن بیش از سه هزار تن در سال است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل