افرادی که از داروی GLP-1 Novo Nordisk استفاده می کنند، اگر از اضطراب یا اختلالات افسردگی نیز رنج می برند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد افکار خودکشی هستند.

افرادی که از داروی GLP-1 Novo Nordisk استفاده می کنند، اگر از اضطراب یا اختلالات افسردگی نیز رنج می برند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد افکار خودکشی هستند.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

فرمولاسیون دارویی GLP-1 Novo Nordisk که از سماگلوتید به عنوان آگونیست اولیه استفاده می کند، به طور فزاینده ای پشت سر گذاشته در مسابقه کارآمدی کاهش وزن، تحت الشعاع عرضه های نسل بعدی افرادی مانند Eli Lilly and Company. و VK Therapeutics. اکنون، یک مطالعه جدید همچنین شبح افکار خودکشی را در مقابل پیشنهادات اولیه ضد دیابت و ضد چاقی Novo Nordisk افزایش می‌دهد.

داروهای GLP-1: خطرات در مقابل. پاداش

داروهای GLP-1 مانند Novo Nordisk و Eli Lilly and Company از هورمون GLP-1 تقلید می کنند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش به عنوان پاسخی به خوردن ترشح می شود. این هورمون سطح انسولین را افزایش می دهد و سپس سطح قند خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، این داروها همچنین به گیرنده های مغز متصل می شوند و سرعت تخلیه معده محتویات خود را به روده کوچک کاهش می دهند و در این فرآیند احساس سیری و سیری ایجاد می کنند.

Novo Nordisk (NVO) از سماگلوتید به عنوان آگونیست اختصاصی GLP-1 آن در داروهایی که تحت برچسب‌های Ozempic و Wegovy به بازار عرضه می‌شوند، با برچسب‌های قبلی به بازار عرضه می‌شوند. دیابت نوع 2 و دومی به عنوان درمانی برای چاقی به بازار عرضه شد.

به طور مشابه، Eli Lilly and Company (LLY) tirzepatide را به عنوان یکی از داروهای اختصاصی خود برای مبارزه با دیابت و چاقی ارائه می دهد و آن را تحت برچسب های Mounjaro و Zepbound، با برچسب های قبلی برای دیابت در دسترس است و دومی به عنوان یک درمان برای چاقی عنوان شد. در واقع، مدیر عامل شرکت اخیراً ادعا کرده است افرادی که از Zepbound استفاده می‌کنند 800 کالری کمتر در روز مصرف می‌کنند.

البته، پیشنهاد جدیدتر Eli Lilly and Company که از آگونیست‌های دوگانه GLP-1/GIP استفاده می‌کند، همچنان بهتر عمل می‌کند. از نظر اثربخشی، با یک مطالعه اخیر اشاره شده است که این دارو می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 94 درصد در طول سه سال کاهش دهد.

در سطح کلان، داروهای GLP-1 مزایای بی شماری را ارائه می دهند، از کنترل بیماری کبد چرب تا کاهش خطرات مرتبط با پوکی استخوان. این داروها حتی برای غلبه بر اعتیاد به الکل.

خروج از نسخه موبایل