برگه مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 4 قبل از عرضه به بیرون درز کرد که دارای دو هسته عملکردی با سرعت 4.0 گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی Adreno 830 است.

برگه مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 4 قبل از عرضه به بیرون درز کرد که دارای دو هسته عملکردی با سرعت 4.0 گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی Adreno 830 است.

جامعه فناوری به دنبال این است که آیا سامسونگ به جای اگزینوس 2500 برای سری گلکسی اس 25 آینده، از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده کند، که در رده گران‌تر قرار دارد و از نظر سرعت پردازش، از آیفون 16 پرو مکس استفاده کند. . چندی پیش، چیپست معرفی نشده با امتیاز چند هسته ای 8840 در بنچمارک Geekbench مشاهده شد که آن را سریع ترین SoC کوالکام تا به امروز و رقابت با سری A اپل می کند. اکنون، ما برگه مشخصات رسمی پردازنده را قبل از رونمایی رسمی داریم.

برگ مشخصات Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 لو رفته دو نسخه از چیپست را نشان می دهد

هفته اول آگوست اولین باری است که چیپست Snapdragon 8 Gen 4 با امتیاز تک هسته ای 2884 و امتیاز چند هسته ای 8840 به Geekbench راه یافت. با این حال، امتیاز بنچمارک تنها بینش ما در مورد پردازنده نیست. یک برگه اطلاعات اخیر مشخصات چیپست را فاش کرد و تصویر دقیق تری از آنچه می توانیم از پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام انتظار داشته باشیم به ما ارائه می دهد.

براساس گزارش SmartPrix، ما دو نوع SoC داریم: نسخه استاندارد به نام SM8750 و نوع عملکرد با نام SM8750P. دومی نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود. تراشه استاندارد دستگاه های پرچمدار مختلف شرکت هایی مانند Vivo، Xiaomi، Oppo، Honor، OnePlus و حتی Asus را تامین می کند.

با این حال، نسخه بهبودیافته در انحصار مدل Galaxy S25 Ultra سامسونگ باقی می‌ماند، اما می‌توانیم شاهد انتخاب سایر مدل‌های پرچمدار در آینده از چیپست قدرتمند باشیم.

طبق برگه اطلاعات فاش شده، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. چیپست بر کارایی تأکید دارد، زیرا ترانزیستورها فشرده تر هستند و عملکرد را افزایش می دهند. یکی دیگر از عناصر کلیدی چیپست، هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon Qualcomm است که برای اولین بار با لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite و Plus ارائه شد.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 علاوه بر این دارای دو هسته با کارایی بالا با فرکانس 4.0 گیگاهرتز و شش هسته کارآمد با فرکانس 2.8 گیگاهرتز خواهد بود. این دستگاه به پردازنده گرافیکی قوی Adreno 830، مودم FastConnect 7900 برای پشتیبانی از Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.4 و ISP پیشرفته Spectra Qualcomm برای قابلیت های دوربین ارتقا یافته مجهز خواهد بود. این پردازنده همچنین با کمک مرکز سنجش کوالکام (QSH) برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به همراه خواهد داشت که به ارائه ویژگی‌هایی مانند زیرسیستم هوش مصنوعی کم توان (LPAI) کمک می‌کند.

از مشخصات فاش شده، اکنون تصویر واضحی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 داریم که بیشتر بر کارایی و بهبود عملکرد نسبت به پردازنده قبلی متمرکز شده است. در حالی که انتظار داریم SoC در ماه اکتبر در اجلاس سران 2024 رونمایی شود، شایعات حاکی از آن است که Xiaomi 15 شاید اولین گوشی هوشمندی باشد که به آن مجهز می شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل