پردازنده گرافیکی آدرنو 830 اسنپدراگون 8 نسل 4 با 25 درصد سرعت کلاک بالاتر از آدرنو 750 اورکلاک شده آزمایش می شود.

پردازنده گرافیکی آدرنو 830 اسنپدراگون 8 نسل 4 با 25 درصد سرعت کلاک بالاتر از آدرنو 750 اورکلاک شده آزمایش می شود.

یک اسنپدراگون 8 نسل 4 عظیم برگه مشخصات دقایقی پیش فاش شد و نشان داد که کوالکام قصد دارد از دو نوع چیپست رونمایی کند که هر دوی آنها دارای پردازنده گرافیکی Adreno GPU 8 هستند. -سری برای بالاترین عملکرد گرافیکی و بازدهی انرژی. به Adreno 750، که بخشی از Snapdragon 8 است. نسل 3.

جزئیات مشخصات جدید نشان می دهد که پردازنده گرافیکی Adreno 830 اسنپدراگون 8 نسل 3 با فرکانس 1250 مگاهرتز کار می کند، اما مشخص نیست که آیا این برای نسخه معمولی یا عملکردی آن خواهد بود

تقریباً بلافاصله پس از فاش شدن برگه مشخصات، Ice Universe اطلاعات کوچکی را در Weibo به ترکیب معرفی کرد، جایی که او اظهار داشت که Adreno 830 با سرعت کلاک 1250 مگاهرتز در حال آزمایش است. برای مقاصد مقایسه، نسخه اورکلاک شده Snapdragon 8 Gen 3 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 750 خود با فرکانس 1000 مگاهرتز بود و تا چه مدت می تواند این سرعت ها را حفظ کند، تایید نشده است.

ما معتقدیم که از آنجایی که اسنپدراگون 8 نسل 4 از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می کند، مزیتی که با انتقال به فرآیند تولید بهبود یافته حاصل می شود، بهره وری انرژی است. این ویژگی به تنهایی به پردازنده گرافیکی Adreno 830 اجازه می دهد تا با فرکانس 1250 مگاهرتز کار کند، اما مشاور اطلاعاتی اشاره ای نمی کند که آیا این سرعت ها در نسخه معمولی Snapdragon 8 Gen 3 مشاهده می شود یا “عملکرد”.

سرعت ساعت فوق‌الذکر می‌تواند دلیل اصلی کمی سریعتر از پردازنده گرافیکی Apple M2 در 3DMark Wild Life Extreme، و با فرض اینکه شایعات قبلی درست باشند، می‌توانیم شاهد سریع‌ترین پردازنده گرافیکی گوشی‌های هوشمند موجود باشیم. علاوه بر این، گفته می شود که کوالکام حافظه بهبود یافته را به ارمغان می آورد. فشرده سازی و “فناوری درون یابی GPU” که شبیه به نسل فریم NVIDIA، که منحصر به‌فرد پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 4000 است، عمل می‌کند.

توجه داشته باشید که صرفاً به این دلیل که یک پردازنده گرافیکی با سرعت کلاک بالاتر آزمایش می شود، لزوماً به واحدهای تجاری نیز که در آن فرکانس ها کار می کنند ترجمه نمی شود، زیرا عوامل مختلفی وجود دارد به خاطر داشته باشید، مانند دمای محیط، راه حل خنک کننده گوشی هوشمند و موارد دیگر. امیدواریم به زودی شاهد اجرای Adreno 830 باشیم تا بتوانیم مقایسه ای بی طرفانه با رقبا ارائه دهیم.

منبع خبر: جهان یخی

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل