UNIGINE 2.19 بهینه سازی های اصلی را اضافه می کند: به طور قابل توجهی عملکرد CPU، کاهش استفاده از Ram و موارد دیگر را افزایش می دهد.

UNIGINE 2.19 بهینه سازی های اصلی را اضافه می کند: به طور قابل توجهی عملکرد CPU، کاهش استفاده از Ram و موارد دیگر را افزایش می دهد.

آخرین به‌روزرسانی نسخه 2.19 UNIGINE چندین بهینه‌سازی را برای CPUها اضافه می‌کند و در عین حال نیاز به حافظه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

Unignine CPU و سمت حافظه را با بهینه سازی های عمده در آخرین نسخه نسخه 2.19 بازسازی می کند

[اعلامیه مطبوعاتی]:

تغییرات کلیدی

  • پردازنده چند رشته ای که عملکرد سمت CPU را به طور قابل توجهی افزایش می دهد
  • بهینه سازی بارگیری راه اندازی موتور
  • بهینه سازی های عمده برای کاهش مصرف RAM
  • سیستم پخش جریانی بهبود یافته، از جمله بارگیری گره ناهمگام
  • پشتیبانی از OpenXR
  • سیستم انیمیشن کاراکتر ارتقا یافته (تجربی)
  • پشتیبانی برای صادرات قالب USD
  • ادغام با NET 8
  • افزونه SpiderVision برای خروجی تصویر چند مانیتور/صفحه منحنی
  • جریان‌سازی ویدیو از طریق WebRTC (تجربی)

بهینه سازی بارگیری راه اندازی موتور

مش‌ها و ویژگی‌ها اکنون به‌صورت ناهمزمان در رشته‌های جداگانه بارگذاری می‌شوند و به موازات موادی که تأثیر کمی بر زمان بارگیری راه‌اندازی ندارند یا هیچ تأثیری ندارند، زیرا عمدتاً به مواد و مقداردهی اولیه سیستم فایل بستگی دارد.

بارگیری بافت‌ها نیز بهینه شده است و چند رشته‌ای بیشتر را درگیر می‌کند.

برای یک پروژه در مقیاس بزرگ با محتوای زیاد، این بهینه‌سازی‌ها میانگین سرعت بارگیری راه‌اندازی را از x1.4 به x1.9 می‌آورند.

به طور پیش‌فرض، این حالت فعال است (async_init=1) اما در صورت نیاز می‌توانید آن را خاموش کنید.

پخش جریانی بسته ها

ما عملکرد جریان داده‌های بایگانی‌شده (محتوای بایگانی‌های UNG و ZIP) را بهبود بخشیده‌ایم و با توانایی خواندن فایل‌های بایگانی‌شده به صورت جزئی (نقشه‌برداری جزئی) تا x1.2 آن را سریع‌تر و کارآمدتر کرده‌ایم. > افزایش بارگیری هنگام راه‌اندازی به دلیل پردازش سریع‌تر سرصفحه‌ها و مصرف کمتر RAM. این ویژگی فقط برای بسته‌های غیر فشرده و بدون محافظت از رمز عبور پشتیبانی می‌شود، بسته‌های دیگر مانند قبل مدیریت می‌شوند.

فرمت فایل UNG برای پشتیبانی از عملکرد جدید به همراه حذف محدودیت اندازه 2 گیگ برای فایل های داخل بایگانی تغییر کرده است (محدودیت اندازه برای بسته های غیر UNG نیز حذف شده است). عملکرد کلی راه اندازی اولیه افزایش یافته است.

بایگانی‌های UNG به سبک قدیمی در پروژه‌های 2.19+ با ابزار انتقال خودکار در دسترس پشتیبانی نمی‌شوند. با این حال، انتقال خودکار از بایگانی‌های UNG محافظت‌شده با رمز عبور پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین باید با استفاده از ابزار ung_x64 از نسخه SDK که برای بسته‌بندی استفاده می‌شد، آن‌ها را به‌صورت دستی باز کنید و دوباره آن‌ها را در قالب جدید بسته‌بندی کنید. با استفاده از ابزار ung_x64 از SDK UNIGINE 2.19.

قالب‌بندی کنید.

بارگیری ناهمگام NodeReferences

بارگیری ناهمزمان به تعویق افتاده برای NodeReferences در بارگیری جهانی اجرا شد که سرعت بارگیری جهانی را x1.3 و مشکل تولید مجدد شناسه گره را حل کرد.

به طور پیش‌فرض این حالت فعال است (world_async_load_node_references=1) اما در صورت نیاز می‌توانید آن را خاموش کنید.

بهینه سازی های CPU

یک رندر DX12 چند رشته‌ای را پیاده‌سازی کرد که با استفاده مؤثر از توان همه هسته‌های آن، عملکرد CPU را به طور قابل‌توجهی افزایش داد. حالت رندر چند رشته ای محدودیت هایی را برای اقداماتی که می توان در زمان اجرا انجام داد تحمیل می کند: به عنوان مثال: در مرحله رندر نمی توانید تنظیماتی را تغییر دهید که بر روی رندر سطوح تأثیر می گذارد (مانند مقیاس_فاصله_پردازی و غیره) ، پارامترهای مواد اختصاص داده شده به سطوح، و همچنین پارامترهای اشیاء دارای ضربه یا رندر.

بهینه سازی مصرف VRAM و RAM

تخصیص‌دهنده UNIGINE را برای بهبود مدیریت تخصیص‌های RAM و VRAM برای یک برنامه بهبود بخشید، که منجر به فرآیندهای تخصیص سریع‌تر و کارآمدتر می‌شود. تخصیص دهنده به روز شده دارای استخرهای حافظه ایستا و پویا برای تخصیص بهینه و جمع آوری آمار برای تخصیص های کوچک برای جلوگیری از نشت حافظه است. میانگین کاهش تعداد تخصیص‌ها شامل 15 برابر است که تا صدها مگابایت RAM برای یک پروژه در مقیاس بزرگ ذخیره می‌شود.

یک به‌روزرسانی عمده سیستم پخش جریانی مدیریت حافظه را بهبود بخشیده، مصرف کلی حافظه را کاهش داده و افزایش‌ها را کاهش داده است. تنظیمات پخش جریانی جدید به جای تنظیمات قبلی اضافه شده است، به این معنی که باید پیکربندی پخش جریانی را دوباره تنظیم کنید.

راه‌حل پخش Mipmap نیز برای بافت‌ها پیاده‌سازی شده است، بنابراین کش بافت‌ها غیرضروری شد و در نسخه 2.19 حذف خواهد شد. سیستم پخش بافت اکنون همه چیز را به طور خودکار مدیریت می کند، هیچ اقدام اضافی کاربر مورد نیاز نیست.

پخش جریانی مش‌های پوستی هم بهبود یافته است. API با انتقال همه توابع مربوط به انیمیشن‌های مش از کلاس Mesh به یک کلاس MeshAnimation  تغییر کرده است. برخی از انتقال کد دستی در این رابطه مورد نیاز است (برای جزئیات بیشتر به راهنمای انتقال API مراجعه کنید.< /p>

بسته عظیمی از بهینه‌سازی‌های جزئی در اینجا و آنجا باعث صرفه‌جویی بیشتر در RAM می‌شود.

مصرف بهینه حافظه باعث کاهش مصرف حافظه برای برنامه‌های طولانی مدت می‌شود.

[توجه روزنامه نگار]: آخرین به‌روزرسانی 2.19 UNIGINE، به غیر از موارد ذکر شده در بالا، پیشرفت‌های زیادی را برای موتور بازی چند پلتفرمی به ارمغان می‌آورد. اینها به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پروژه های خود را افزایش دهند، به خصوص با بهینه سازی عملکرد، که بر اجزای دستگاه در سراسر دستگاه تأثیر می گذارد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل