گزارش‌ها حاکی از آن است که ARM در حال توسعه پردازنده‌های گرافیکی بازی مصرف‌کننده، رقابت با NVIDIA، AMD و Intel است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ARM در حال توسعه پردازنده‌های گرافیکی بازی مصرف‌کننده، رقابت با NVIDIA، AMD و Intel است.

ARM در حال توسعه مجموعه گرافیکی مخصوص بازی خود است که گفته می‌شود مستقیماً با اینتل، AMD و NVIDIA رقابت می‌کند.

ARM به نظر می رسد وارد بازاری شود که تحت تسلط NVIDIA و AMD است و احتمالاً معماری GPU را برای هر دو حجم کاری هوش مصنوعی و بازی عرضه می کند

این توسعه مطمئناً برای بازارها بسیار بزرگ است، با توجه به اینکه رقیب جدیدی ندیده‌ایم که سهم بازار ایجاد شده توسط AMD و NVIDIA را مختل کند.

اخبار از The Globes، به نقل از منابع آشنا با این موضوع. فاش شده است که ARM صد مهندس مختلف توسعه تراشه و نرم‌افزار را در تاسیساتی در اسرائیل به کار گرفته است تا بر پروژه جدید نظارت کنند، اما جزئیات هنوز در مورد جاه‌طلبی‌های ARM در اینجا نامشخص است یا اینکه آیا این شرکت می‌خواهد در بخش گرافیکی گسسته گیمینگ نظری داشته باشد. .

منابع آگاه به “Globes” گفتند

غول تراشه های بریتانیا ARM در حال توسعه یک واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) در اسرائیل است که با انویدیا و اینتل رقابت خواهد کرد. تخمین زده می شود که ARM حدود 100 مهندس توسعه تراشه و نرم افزار را در گروه پردازش گرافیکی جهانی خود در مرکز توسعه خود در Raanana به کار می گیرد. در این مرحله، طبق گزارش‌ها، ARM به پردازش گرافیکی برای بازار بازی‌های ویدیویی مشغول است، و در همان زمان – همانطور که در مورد Nvidia اتفاق افتاد – این فناوری می‌تواند برای پردازش هوش مصنوعی نیز استفاده شود، اگر و زمانی که ARM تصمیم گرفت به طور کامل وارد میدان شود.

از طریق Globes

ARM در فضای GPU بازی کاملاً جدید نیست زیرا این شرکت معماری‌های GPU مانند مالی و Immortalis پرچمدار، که توسط بخش تلفن همراه استفاده می شود. با توجه به اینکه طراح تراشه قصد دارد در بخش لپ‌تاپ و دسکتاپ رقابت کند، می‌تواند در راه عرضه مدل‌های GPU گسسته به عنوان بخشی از گسترش کسب‌وکار باشد. ARM عمدتاً مسئول ارائه IP های تراشه است، نه خود محصول واقعی، بنابراین ممکن است شاهد عملکرد مشابه با رقبای بالقوه خود مانند NVIDIA و AMD باشیم.

جالب است که ARM مدتی است که در تجارت تراشه‌ها فعالیت می‌کند و به طور بالقوه بخش مناسبی از صنعت را تصاحب کرده است. با این حال، این شرکت مصمم است خود را در افق های جدید گسترش دهد و یکی از این نمونه ها ادغام معماری در Snapdragon X Elite AI تراشه های رایانه شخصی کوالکام. جدا از این، شایعه شده بود که ARM در حال توسعه پردازنده های مبتنی بر مشتری با همکاری NVIDIA است، بنابراین خوش بینی های زیادی در مورد آینده کسب و کار ARM وجود دارد.

امکان مجموعه GPU گسسته ARM کماکان است. با توجه به اینکه این شرکت در حال حاضر به سرمایه گذاری از تبلیغات هوش مصنوعی اختصاص دارد، ورود به بخش GPU مصرف کننده در حال حاضر به عنوان یک تجارت منطقی نیست. با این حال، در بازارها یک جای خالی وجود دارد که اینتل سعی کرد از طریق پردازنده های گرافیکی Arc خود آن را پر کند اما متأسفانه نتوانست آن را پر کند. ARM به طور بالقوه می تواند همه ما را شوکه کند، اما این به معنای بازسازی کامل مدل کسب و کار آن است.

منبع خبر: گلوب

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل