در صورت شکستن حمایت کلیدی، قیمت بیت کوین به 44 هزار دلار سقوط می کند

در صورت شکستن حمایت کلیدی، قیمت بیت کوین به 44 هزار دلار سقوط می کند

از آنجایی که اخیراً بهبود قیمت بیت کوین متوقف شده است، این خطر وجود دارد که سکه در هفته های آینده 25 درصد کاهش یابد.

بیت‌کوین (BTC) از پایین‌ترین نقطه خود در 5 آگوست 27 درصد بهبود یافت، اما با مقاومت قوی در 62000 دلار مواجه شد. اخیراً پشتیبانی کلیدی خود را در 60,000 دلار از دست داده است و در 13 اوت با قیمت 59,000 دلار معامله می شد.

داده های CoinGlass نشان می دهد که حجم 24 ساعته بیت کوین در بازار نقدی تثبیت شده است. به 34 میلیارد دلار با این حال، علاقه باز به بازار آتی در روزهای اخیر کاهش یافته است و به 28 میلیارد دلار رسیده است که از بالاترین رقم ماه گذشته که بیش از 37 میلیارد دلار بود، کاهش یافته است.

یک دلیل محتمل برای کاهش علاقه باز این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین دچار نقدینگی قابل توجهی شدند زیرا سکه به 49000 دلار کاهش یافت و سپس به سرعت به 62000 دلار بازگشت.

نگرانی‌هایی در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نیز وجود دارد، زیرا اکثر نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین نامزدها هستند. شانس های پلی مارکت به سمت هریس متمایل شده اند و پیشرو در ایالت های کلیدی مانند میشیگان و پنسیلوانیا.

دونالد ترامپ بیت کوین را تایید کرده و اصرار دارد که دولت او سکه های عظیمی را که در اختیار دارد را نمی فروشد. او همچنین اعلام کرده است که گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که در دوران تصدی خود بر پرونده های قضایی تمرکز کرده است، اخراج خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

از لحاظ فنی، بیت کوین با خطرات قابل توجهی مواجه است. این الگوی متقاطع مرگ بسیار ترسناک را تشکیل داده است زیرا میانگین متحرک ساده 50 روزه و 200 روزه از یکدیگر عبور کرده اند. علاوه بر این، دو خط نشانگر MACD به زیر نقطه خنثی لغزیده اند.

در همان زمان، همانطور که در بالا نشان داده شد، بیت کوین مجموعه ای از پایین ترین و اوج های پایین تر را تشکیل داده است که نشان دهنده یک روند نزولی است.

بنابراین، افت پایین‌تر از 49000 دلار در این ماه، نشانه‌ای از برتری خرس‌ها و بی اعتبار شدن الگوی نزولی گوه گسترده خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند منجر به کاهش بیشتر به نقطه 50 درصدی فیبوناچی Retracement در 44900 دلار شود که 25 درصد کمتر از سطح 13 آگوست است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل